Sygn. akt: KIO 1822/16
Wyrok
z dnia 11 października 2016 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Emil Kawa
Protokolant: Aleksandra Zielonka
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 października w Warszawie, odwołania wniesionego
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 29 września 2016 r. przez wykonawcę
ubiegającego się o udzielenie zamówienia
Pracownia Projektowa F-11, dr inż. arch. M. F.,
ul. Olszańska 7a, 31-513 Kraków w postępowaniu prowadzonym przez Uniwersytet
Rzeszowski, ul. Pigonia 6, 35-310 Rzeszów.
orzeka
1. oddala odwołanie,
2. kosztami postępowania obciąża odwołującego
Pracownię Projektową F-11, dr inż.
arch. M. F., ul. Olszańska 7a, 31-513 Kraków i:
2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę
15 000 zł 00 gr
(słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez wykonawcę Pracownię
Projektową F-11, dr inż. arch. M. F., ul. Olszańska 7a, 31-513 Kraków tytułem wpisu od
odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Rzeszowie
Przewodniczący:
…………………
Sygn. akt KIO 1822/16
UZASADNIENIE
Uniwersytet Rzeszowski ul. Rejtana 6c, 35-959 Rzeszów, dalej zwany także
Zamawiającym, prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie
koncepcji architektonicznej, projektu budowlanego z uzyskaniem pozwolenia na budowę,
projektu wykonawczego wszystkich branż, szczegółowych przedmiarów i szczegółowych
kosztorysów inwestorskich oraz STWIOR (specyfikacja techniczna wykonania i odbioru
robót) dla zadania pn. „Podkarpackie Centrum Lekkoatletyczne, nr ZP/UR/56/2016.
W dniu 19.09.2016 roku Zamawiający poinformował wykonawców o wyborze
najkorzystniejszej oferty oraz o odrzuceniu oferty wykonawcy M. F., prowadzącego
działalność gospodarczą pod firmą Pracownia Projektowa F-11, dr inż. arch. M. F., ul.
Olszańska 7a, 31-513 Kraków, dalej zwany „Odwołującym”.
We wniesionym odwołaniu Odwołujący zarzucił Zamawiającemu:
I)
naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy - Pzp przez odrzucenie oferty Odwołującego
się mimo iż jej treść odpowiadała treści SIWZ
II)
naruszenie art. 87 ust. 1 ustawy - Pzp przez niezażądanie od Odwołującego się
wyjaśnień dotyczących treści złożonej oferty
III)
naruszenie art. 26 ust. 3 ustawy - Pzp przez zaniechanie wezwania Odwołującego się
do uzupełnienia wadliwego w ocenie Zamawiającego dokumentu - „Wstępnej koncepcji
graficznej przedmiotu zamówienia”
IV)
naruszenie art. 7 ust. 1 ustawy - Pzp przez prowadzenie postępowania w sposób
niezapewniający uczciwej konkurencji
Wskazując na powyższe zarzuty, wniósł o nakazanie Zamawiającemu:
I)
unieważnienia czynności wyboru oferty najkorzystniejszej
II)
unieważnienia czynności odrzucenia oferty Odwołującego się
III)
powtórzenia czynności badania i oceny ofert.
Uzasadniając podniesione zarzuty podał iż Zamawiający odrzucił ofertę Odwołującego,
ponieważ według oceny Zamawiającego, koncepcja Pracowni Projektowej F-11 zakładała
inne rozwiązania niż przedstawione przez Zamawiającego w dokumencie: „Analiza i
uszczegółowienie wytycznych dla koncepcji zadania pn. „Podkarpackie centrum
lekkoatletyczne przy ul. Cichej - część lekkoatletyczna”, znajdującym się w załączniku 1a do
SIWZ pn. „Opis przedmiotu zamówienia”, w tym m.in. wobec tego, że:
przedstawiona koncepcja nie zawierała dwóch odrębnych funkcji budynku, które
mogą być niezależnie użytkowane. Brak było wyraźnie oddzielonych części lekkoatletycznej i
sportowo - dydaktycznej połączonych łącznikiem, mimo tego, że wg opisu przedmiotu
zamówienia, „całość zadania składa się z zagospodarowania terenu i dwóch odrębnych
części funkcjonalnych stanowiących wspólną zabudowę kubaturową”. Ponadto oczekiwano,
aby podział funkcjonalny został dokonany na część lekkoatletyczną i sportowo -
dydaktyczną, które w przyszłości mogą mieć odrębnych użytkowników. Zamawiający w
odrzuceniu podał, iż Część sportowo - dydaktyczna i lekkoatletyczna muszą być połączone
wspólnym łącznikiem komunikacyjnym, umożliwiającym sprawną komunikację pomiędzy
obiema częściami funkcjonalnymi obiektu oraz komunikację pomiędzy głównym wejściem a
zewnętrznymi boiskami sportowymi.
przedstawiona koncepcja nie zawierała wyraźnie zaakcentowanych głównych wejść
dla widzów, mimo że wg opisu przedmiotu zamówienia główne wejścia widzów do obiektu
powinny być wyraźnie zaakcentowane,
w przedstawionej koncepcji budynek posiada dach płaski, mimo że wg opisu
przedmiotu zamówienia, wyklucza się stosowanie płaskiego dachu nad areną
lekkoatletyczną.
Podkreślił, iż Zamawiający w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, w Rozdziale
III pt. Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonania oceny spełniania warunków,
wymagane oświadczenia i dokumenty potwierdzające spełnienie tych warunków oraz inne
dokumenty, które należy dołączyć do oferty Zamawiający nie określił, jaki jest charakter i
znaczenie dokumentu pn. „Wstępna koncepcja graficzna przedmiotu zamówienia”, tj. czy
stanowi on treść oferty Wykonawcy, czy też dokument składany na potwierdzenie, że
oferowane usługi spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, a zatem dokument,
o którym mowa w art. 25 ust. 1 pt. 2 ustawy - Pzp.
Wobec tych niejasności oraz wyraźnego określenia, że koncepcja graficzna przedmiotu
zamówienia, jakiej zażądał Zamawiający, ma być koncepcją wstępną, nie sposób było
zdaniem Odwołującego, przypisać temu dokumentowi innego znaczenia niż określone w art.
25 ust.1 pkt. 2 ustawy - Pzp, tj. jako potwierdzającego, że usługi oferowane przez
wykonawców spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
Zwrócił także uwagę na kwestię, iż skoro sam Zamawiający określił, że owa graficzna
koncepcja ma mieć charakter wstępny, a zatem z istoty rzeczy mogący ulec zmianie, a także
mając na uwadze to, że opracowanie koncepcji architektonicznej „Podkarpackiego Centrum
Lekkoatletycznego” stanowiło przedmiot prac projektowych, które miały być realizowane
dopiero po podpisaniu umowy w toku wykonania przedmiotu zamówienia, brak było podstaw
do przyjęcia, że owo opracowanie, żądane do przedłożenia wraz z ofertą stanowiło
zobowiązanie wykonawcy, które nie mogło ulec zmianie, i że mogło być traktowane jako coś
więcej aniżeli próbka usług świadczonych przez Odwołującego. Podkreślił, iż Zamawiający
nie sprecyzował, w jaki sposób należy wykonać tę wstępną graficzną koncepcję przedmiotu
zamówienia. Z kolei jej bliżej nieokreślony charakter i wymagana przez Zamawiającego
postać (graficzne opracowanie) uniemożliwiało stwierdzenie, że wszystkie istotne elementy
przyszłego świadczenia winny być w niej przedstawione, skoro koncepcja ta miała być
dopiero przedmiotem zrealizowanym w wykonaniu udzielonego wykonawcy zamówienia
publicznego.
Zgodnie, bowiem z pkt. 2.1.1. załącznika nr 1 SIWZ („Analiza i wytyczne dla koncepcji
zadania...”), Zamawiający wymagał, aby prace projektowe poprzedziła koncepcja stanowiąca
podstawę przyjęcia proponowanych rozwiązań, z kolei ze projektu umowy załączonego do
SIWZ wynikało, że wykonawca zobowiązany jest do uzyskiwania akceptacji proponowanych
rozwiązań oraz uwzględniania stanowiska i uwag Zamawiającego.
Podkreślił, iż z graficznego opracowania przedstawionego przez Odwołującego się (ze
względu na jego postać i charakter) nie sposób także jednoznacznie wnosić o istnieniu
rzekomych niezgodności wytkniętych przez Zamawiającego w uzasadnieniu czynności
odrzucenia oferty Odwołującego się - tj., że w istocie w materiałach przedstawionych przez
Zamawiającego brak jest dwóch odrębnych funkcji w ramach wspólnej zabudowy
kubaturowej czy też, że brak jest wyraźnie zaakcentowanego wejścia dla widzów lub też
dach nad częścią lekkoatletyczną istotnie jest płaski, oraz że Odwołujący rzeczywiście ma
zamiar wykonać koncepcję planowanego przez Zamawiającego obiektu niezgodnie z opisem
przedmiotu zamówienia załączonym do SIWZ.
Dlatego tez jego zdaniem oferta Odwołującego wbrew odmiennej ocenie
Zamawiającego odpowiada treści SIWZ, gdyż brak jest podstaw do przyjęcia, że z
dokumentów złożonych przez Odwołującego się wynika zamiar złożenia oferty niezgodnej z
SIWZ.
Zarzucił także Zamawiającemu zaniechanie wezwania Odwołującego do złożenia
wyjaśnień w zakresie złożonej oferty w oparciu i przepis art. 87 ust.1 Pzp. W ocenie
Odwołującego nie sposób przypisać innego znaczenia złożonemu dokumentowi w postaci
„wstępnej koncepcji graficznej przedmiotu zamówienia” aniżeli, jako dokumentu określonego
w art. 25 ust. 1 pkt 2 ustawy - Pzp (zgodnie z zasadą interpretacji niejasnych postanowień
SIWZ na korzyść wykonawcy), to nawet przy uznaniu, że koncepcja przedstawiona przez
Odwołującego się zawierała błędy, Zamawiający nie powinien był odrzucić oferty
Odwołującego się przed uprzednim wezwaniem go do uzupełnienia wadliwego w jego ocenie
dokumentu, zgodnie z art. 26 ust. 3 ustawy - Pzp. Nie może być, bowiem gorzej traktowany
wykonawca, który złożył dokument nieodpowiadający w swej treści Zamawiającemu od tego
wykonawcy, który nie złożył w ogóle żądanego dokumentu, a który ma prawo do jego
uzupełnienia. Tym samym Zamawiający, nie wzywając Odwołującego się do uzupełnienia
złożonej przez niego wstępnej graficznej koncepcji przedmiotu zamówienia, jako ewentualnie
zawierającej błędy, poprzez domniemaną jej sprzeczność z istotnymi wymaganiami dla
przedmiotu zamówienia, naruszył przepis art. 26 ust. 3 ustawy - Pzp, co najmniej
przedwcześnie stwierdzając niezgodność oferty Odwołującego się z treścią SIWZ.
Zamawiający nie wniósł pisemnej odpowiedzi na odwołanie, lecz w prezentowanym na
rozprawie stanowisku wniósł o oddalenie zarzutów odwołania.
Krajowa Izba Odwoławcza rozpoznając złożone odwołanie na rozprawie
i uwzględniając dokumentację z niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego oraz stanowiska stron postępowania zaprezentowane do protokołu
rozprawy, ustaliła i zważyła, co następuje.
Odwołane jest niezasadne i podlega oddaleniu
W pierwszej kolejności Izba stwierdziła, że nie została wypełniona żadna z przesłanek
ustawowych skutkujących odrzuceniem odwołania wynikających z art. 189 ust. 2 ustawy
Pzp. Izba stwierdziła nadto, że Odwołujący posiada interes we wniesieniu środków ochrony
prawnej, gdyż w przypadku uwzględnienie odwołania jego oferta mogłaby zostać uznana za
najkorzystniejszą w postepowaniu.
Stan faktyczny sprawy wskazany w odwołaniu był niesporny pomiędzy stronami i tym
samym nie wymagał dodatkowych ustaleń. Osią sporu pomiędzy stronami była kwestia- w
jakiej formie wykonawca miał przedłożyć wstępną koncepcje graficzną przedmiotu
zamówienia, oraz jaki charakter posiadał ten dokument. Odwołujący stał na stanowisku, iż w
związku z faktem, że Zamawiający w postanowieniach SIWZ nie wskazał w tym zakresie
ż
adnych
wymagań
to
wystarczającym
było
przedłożenie
dowolnej
wizualizacji
projektowanego obiektu tj. hali sportowo - dydaktycznej. Wskazywał także, ze wizualizacja
nie była elementem kryterium oceny ofert, a ocenie podlegała tylko zaoferowana cena i
zaoferowany termin wykonania zamówienia. Dlatego tez, jego zdaniem przedstawiona
koncepcja niezależnie od formy jej prezentacji nie mogła być podstawą do odrzucenia oferty.
Zamawiający nie kwestionował stanowiska Odwołującego, co do braku zamieszczenia w
SIWZ wymagań co do zakresu i formy jakiej miała odpowiadać wstępna koncepcja graficzna
stwierdzając, iż Zamawiający pozostawił w tym zakresie pełna swobodę wykonawcy.
Jednocześnie podkreślał iż swoboda w tym przypadku nie mogła oznaczać dowolności, gdyż
każda koncepcja niezależnie od jej nazwania winna zawierać ogólne przedstawienie
graficzne całości przedmiotu zamówienia, opisanego w programie funkcjonalno- użytkowym
(pfu), będącym załącznikiem do SIWZ.
Według Zamawiającego wstępna koncepcja graficzna miała według jego oczekiwań
prezentować rozwiązania architektoniczne proponowane przez wykonawcę w zakresie
przedmiotu zamówienia i miała dostarczyć Zamawiającemu wiedzę, po pierwsze, czy dany
wykonawca jest zdolny do wykonania takiego zamówienia, a po drugie, wskazać, w jaki
sposób poszczególni wykonawcy zamierzają zaplanować architekturę budynku wraz z
funkcjonalnym rozmieszczeniem pomieszczeń opisanych w pfu.
Nadto Zamawiający stwierdził, iż niewątpliwym jest, ze przedmiotowa wstępna
koncepcja graficzna stanowi treść oferty i jako taka nie podlega uzupełnieniu w trybie art. 26
ust.3 Pzp, co zarzucał Odwołujący.
Odnosząc się do powyższych stanowisk stron, Izba stwierdza, iż niewątpliwym jest, że
Zamawiający nie dookreślił w SIWZ jaką formę ma przybrać mająca być złożona wraz z
ofertą wstępna koncepcja graficzna przedmiotu zamówienia. Odwołujący stał na stanowisku,
iż zwyczajowo w takich sytuacjach wystarczająca jest wizualizacja samej bryły obiektu bez
jakichkolwiek uszczegółowień, co do proponowanych rozwiązań. Izba dokonując oceny
załączonej wizualizacji uznała, iż nie wynika z niej to, co wskazał Zamawiający za podstawę
odrzucenia oferty, tj., że w przedłożonej koncepcji brak jest wyraźnie zaakcentowanych
głównych wejść do obiektu, a także iż zaoferowany dach jest dachem płaskim, a nie jak
wymagał Zamawiający, spadowym. Stanowisko Izby opiera się na fakcie, iż z przedłożonej
wstępnej koncepcji, będącej zdjęciem na kartce A4, pokazującym wkomponowanie jakiegoś
budynku w pejzaż bloków mieszkalnych, praktycznie nic nie wynika. Dopytywany w tym
zakresie na rozprawie Zamawiający stwierdził, iż swoje ustalenia w tym zakresie oparł na
danych, wynikających z załączników, które Odwołujący złożył wraz z odpowiedzią na
wezwanie do złożenia wyjaśnień w zakresie rażąco niskiej ceny swojej oferty. Wskazać
należy, iż z tymi wyjaśnieniami zostały przesłane Zamawiającemu zdjęcia obrazujące wygląd
hali sportowej z zewnątrz, szkic pomieszczeń wewnętrznych oraz przekrój budynku.
Odwołujący oponując w tym zakresie podał, że zamieszczone ww. zdjęcia i szkice nie są
koncepcją hali sportowo- dydaktycznej objętej tym przedmiotem zamówienia, lecz zostały
złożone dla wykazania, iż wykonawca wykonywał już zamówienie o podobnym charakterze i
tym samym posiada wiedzę co do kosztu wykonania dokumentacji objętej zamówieniem. W
odpowiedzi na to stanowisko Zamawiający zauważył, że wizualizacja elewacji budynku
załączonej do wyjaśnień rażąco niskiej ceny, jest identyczna z wizualizacją załączonej do
oferty przez Odwołującego wstępnej koncepcji graficznej zamawianego projektu hali
sportowej, co może sugerować, iż do oferty załączono zdjęcie innej hali sportowej niż tej
będącej przedmiotem zamówienia.
Oceniając powyższe ustalenia Izba wskazuje, iż pomimo braku pewnych dookreśleń
w SIWZ, co do wymagań wobec wstępnej koncepcji graficzne projektowanej hali sportowo-
dydaktycznej to niewątpliwym jest, że co do zasady koncepcja ma wskazywać
Zamawiającemu, jakie zasadnicze rozwiązania w szczególności architektoniczne, dany
wykonawca przyjmie przy projektowaniu tego obiektu. Pojęcia koncepcja architektoniczna,
czy wstępna koncepcja graficzna nie są zdefiniowane, a więc stawianie znacznych różnic
pomiędzy nimi jest niezasadne, jest to tylko gra słów przywoływana na potrzeby obrony
prezentowanego stanowiska przez Odwołującego. Poza sporem winien być fakt, iż oba te
pojęcia winny być wiązane z przedmiotem zamówienia i winny wskazywać oferowaną przez
danego wykonawcę koncepcje rozwiązań architektoniczno – funkcjonalnych. Określenie
„wstępna koncepcja graficzna” zawarte w SIWZ należało odczytywać w kierunku możliwości
wprowadzania zmian w oferowanych rozwiązaniach.
Przy ocenie zakresu jaki winna obejmować koncepcja graficzna, poza sporem winien
być fakt, że koncepcja proponowanych rozwiązań ma być związana z przedmiotem
zamówienia i winna co najmniej wskazywać ogólne przyjęte przez architekta rozwiązania co
do całości przedmiotu zamówienia opisanego w SIWZ, a nie tylko pokazywać zewnętrzną
części elewacji budynku. Dlatego też Izba aprobuje stanowisko Zamawiającego, że
koncepcja architektoniczna winna zawierać zobrazowanie, czy to rysunkowe czy opisowe
określenie, podstawowych wizji architektonicznych, które będą rozwinięte i uszczegółowione
w toku dalszych prac projektowych. Koncepcja powinna określać relacje obiektów z
otoczeniem, rozwiązania architektoniczne precyzujące standardy takich obiektów, zasady
kształtowania przestrzeni publicznej i zabudowy oraz ciągów komunikacyjnych.
W tym postepowaniu odrzucenie oferty Odwołującego z powodu jej niezgodności
treścią SIWZ było zasadne, gdyż Odwołujący nie załączył do oferty dokumentu, który mógłby
zostać uznany za wstępną koncepcję graficzną. To, co zostało załączone nie spełnia
jakichkolwiek wymogów koncepcji graficznej wskazującej na przyjęcie określonych
rozwiązań, co do całości przedmiotu zamówienia. Nadto identyczność zdjęć wizualizacji
przedmiotowej hali ze zdjęciami wcześniej projektowanego podobnego obiektu, może
zasadnie sugerować, iż do oferty załączono wizualizację innego obiektu, a nie tego, który
objęty jest tym zamówieniem.
Dodać należy także, iż w tej sytuacji brak było podstaw do wyjaśniania złożonej
koncepcji architektonicznej, ponieważ jak Izba powyżej uznała, złożona wizualizacja elewacji
nie mogła być uznana za „nawet najbardziej” wstępną koncepcje graficzną. Za wyrokiem
Sądu Okręgowego we Wrocławiu z dnia 30 marca 2010 r., sygn. akt X Ga 7/10 należy
stwierdzić iżł: „Artykuł 87 ust. 1 ustawy - Prawo zamówień publicznych odnosi się do
możliwości żądania od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Dotyczy
to, więc tej części oferty, która jest nieprecyzyjna, niejasna, dwuznaczna, budząca
wątpliwości
interpretacyjne,
jest
niedopatrzeniem,
lub
błędem
niezamierzonym,
opuszczeniem, lecz wyrażona w treści oferty. Nie dotyczy to tej części oferty, co, do której
wykonawca powinien był wskazać konkretne dane pozwalające na ocenę oferty lecz tego
zaniechał.”
Także ze względu na fakt, iż mająca być złożona wraz z ofertą koncepcja graficzna jest
treścią oferty, to art. 26 ust.3 Pzp nie ma tutaj zastosowania. Możliwość uzupełniania
oświadczeń i dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, nie obejmują dokumentów
będących treścią oferty.
Na marginesie przedmiotowego postepowania zauważyć należy, iż szereg problemów
dotyczących oceny złożonych koncepcji wynika z zastosowania przez Zamawiającego
nieadekwatnego do sytuacji trybu postepowania. Zdaniem Izby właściwszym dla wyboru
odpowiedniej koncepcji zaoferowanych przez wykonawców rozwiązań byłby nie tryb
przetargu nieograniczonego, lecz tryb konkursu, gdzie Zamawiający ma możliwość oceny
zaproponowanych rozwiązań. Tutaj Zamawiający pozbawił się tego prawa.
Dodać należy także, iż przy zgłaszanych przez Odwołującego w odwołaniu i na
rozprawie zastrzeżeniach w zakresie postanowień SIWZ odnoszących się do braku
wskazania wymagań dotyczących koncepcji graficznej, to Odwołujący winien był wystąpić do
Zamawiającego z pytaniami w tej kwestii, czego zaniechał. Niewątpliwie Odwołujący miał
trudności z interpretacją postanowień SIWZ w tym zakresie. Takim sytuacjom ma
przeciwdziałać możliwość zadawania pytań Zamawiającemu przez wykonawców. Kwestia
potrzeby zadawania pytań Zamawiającemu winna być postrzegana przez pryzmat
obowiązku wykonawcy należytego wykonania zamówienia i co się z tym wiąże złożenia
ważnej oferty. Po wyroku Sądu Najwyższego z dnia z 5 czerwca 2014 r. w sprawie o
sygnaturze IV CSK 626/2013, straciły na ostrości prezentowane poglądy, iż wątpliwości
wynikające z niejasnych postanowień SIWZ, nie dających usunąć się w drodze wykładni
dokonywanej przez wykonawcę powinny obciążać zawsze stronę, która ten SIWZ
zredagowała, czyli Zamawiającego. Sąd Najwyższy w ww. wyroku w sposób odmienny
ocenił pogląd, że zadawanie pytań Zamawiającemu należało uważać tylko za uprawnienie
wykonawcy. SN wskazał na znaczenie art. 38 Pzp w kontekście przepisów Kodeksu
cywilnego wyznaczających ogólne reguły wykonywania zobowiązań. Zgodnie z omawianym
wyrokiem SN, art. 38 Pzp w związku z art. 354 § 2 k.c. w okolicznościach konkretnego
zamówienia publicznego daje nie tylko wykonawcy uprawnienie, ale także nakłada na niego
obowiązek zwrócenia się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Sąd wskazał także,
ż
e od profesjonalisty w danej dziedzinie uzasadnione jest wymaganie większej staranności
niż od innych uczestników rynku, a to skutkuje potrzebą zwrócenia się do Zamawiającego o
udzielenie potrzebnych interpretacji postanowień SIWZ celem właściwego przygotowania
oferty.
Zgodnie z przepisem art. 192 ust.2 Pzp Izba może uwzględnić odwołanie tylko wtedy,
kiedy stwierdzone naruszenie przez Zamawiającego przepisów ustawy może mieć wpływ na
wynik postepowania, co nie miało miejsca w przedmiotowym postępowaniu.
Biorąc pod uwagę powyższe ustalenia Izba uznała, iż Zamawiający zasadnie odrzucił
ofertę Odwołującego z powodu jej niezgodności z treścią SIWZ. W tym zakresie Izba orzekła
jak w sentencji wyroku, orzekając na podstawie przepisów art. 190 ust.7, 191 ust.2 i 192 ust.
2 i 3 pkt.1 ustawy Pzp,
O kosztach postępowania orzeczono stosownie do wyniku, na podstawie art. 192 ust. 9 i
10 ustawy Pzp, oraz w oparciu o przepisy § 3 pkt.1a) rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 roku w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. Nr 41 poz. 238).
Przewodniczący ……………………