KIO 1872/16 POSTANOWIENIE dnia 21 października 2016 r.

Stan prawny na dzień: 24.10.2017

Sygn. akt: KIO 1872/16 

POSTANOWIENIE 

z dnia 21 października 2016 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

                                                             Przewodniczący: Robert Skrzeszewski 

                                                                     Protokolant: Aneta Górniak 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  z  udziałem  stron  oraz  uczestników 

postępowania  odwoławczego  w  dniu  21  października  2016  r.  w  Warszawie  odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  7  października  2016r.  przez 

wykonawcę MOTA - ENGIL CENTRAL EUROPE S.A., ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków w 

postępowaniu  prowadzonym  przez  Zarząd  Infrastruktury  Komunalnej  i  Transportu,  w 

Krakowie, ul. Centralna 53, 30-586 Kraków  

przy udziale: 

A. wykonawcy: POOR Polska Infrastructures S.A. zgłaszającego swoje przystąpienie 

do postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 1872/16 po stronie Odwołującego  

B  wykonawcy:  Mostostal  Warszawa  S.A.  zgłaszającego  swoje  przystąpienie  do 

postępowania odwoławczego o sygn. akt: KIO 1872/16 po stronie Odwołującego  

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze, 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na 

rzecz  Odwołującego:

  kwoty  18  000  zł  00  gr  (słownie:  osiemnaście  tysięcy  złotych  zero 

groszy) stanowiącej 90 % uiszczonego wpisu. 

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień 

publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164)  na  niniejsze  postanowienie  -  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  

Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krakowie. 

                                                                       Przewodniczący:………………………… 


Sygn. akt KIO 1872/16 

U z a s a d n i e n i e 

Zamawiający:  Zarząd  Infrastruktury  Komunalnej  i  Transportu,  w  Krakowie,  ul. 

Centralna  53,  30-586  Kraków

  wszczął  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego 

prowadzonego  w  trybie  przetargu  nieograniczonego  na  zadanie  pod  nazwą  Opracowanie 

dokumentacji  projektowej  wraz  z  uzyskaniem  niezbędnych  decyzji  administracyjnych  oraz 

wykonanie budowy linii tramwajowej KST etap lII (os. Krowodrza Górka - Górka Narodowa) 

wraz  z  budowę  dwupoziomowego  skrzyżowania  w  ciągu  ul.  Opolskiej  w  Krakowie  oraz 

towarzyszącą infrastrukturą drogową. 

Zamawiający  w  dniu  23.09.2016  r.  przesłał  treść  ogłoszenia  o  w/w  zamówieniu   do 

publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. 

W  dniu  28  września  2016r.  przedmiotowe  zamówienie  zostało  opublikowane 

Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 2016/S 187-335138.  

W  tym  samym  dniu  Zamawiający  udostępnił  treść  Specyfikacji  Istotnych  Warunków 

Zamówienia, zwanej dalej SIWZ na swojej stronie internetowej. 

Nie  zgadzając  się  z  niektórymi  postanowieniami  SIWZ  Odwołujący:  MOTA  -  ENGIL 

CENTRAL EUROPE S.A., ul. Wadowicka 8W, 30-415 Kraków w dniu 7 października 2016r. 

wniósł odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. 

Odwołujący zarzucił: 

I. Naruszenie przez Zamawiającego art. 7 ust. 1 oraz art. 22 ust. 1a ustawy z dnia 29 

stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 wraz ze zm.), 

zwanej  dalej  ustawą  Pzp  poprzez  określenie  warunków  udziału  w  postępowaniu  oraz  opis 

sposobu  dokonania  oceny  spełniania  warunków  w  postępowaniu,  w  sposób  naruszający 

uczciwą  konkurencję  oraz  równe  traktowanie  wykonawców  oraz  w  sposób  niezwiązany  z 

przedmiotem  zamówienia  i  nieproporcjonalny  do  przedmiotu  zamówienia  nie  umożliwiający 

oceny zdolności wykonawcy do należytego wykonania zamówienia - poprzez: 

a. 

uzależnienie,  w  Części  III,  punkcie  1.2  Specyfikacji  Istotnych  Warunków 

Zamówienia,  pozytywnej  oceny  spełnienia  warunku  zdolności  technicznej  lub  zawodowej 

dotyczącej  osób  skierowanych  przez  Wykonawcę  do  realizacji  zamówienia  od  posiadania, 

przez  osobę  skierowaną  przez  Wykonawcę  do  pełnienia  funkcji  Dyrektora  Kontraktu  - 

Przedstawiciela  Wykonawcy,  doświadczenia  zawodowego  w  bezpośrednim  zarządzaniu  i 


nadzorowaniu budową lub przebudową minimum 1 tunelu drogowego o długości min. 90 m; 

b. 

uzależnienie,  w  Części  III,  punkcie  1.2  Specyfikacji  Istotnych  Warunków 

Zamówienia,  pozytywnej  oceny  spełnienia  warunku  zdolności  technicznej  lub  zawodowej 

dotyczącej  osób  skierowanych  przez  Wykonawcę  do  realizacji  zamówienia  od  posiadania, 

przez  osobę  skierowaną  przez  Wykonawcę  do  pełnienia  funkcji  Kierownika  Budowy, 

doświadczenia zawodowego w kierowaniu i nadzorowaniu robotami budowlanymi inwestycji 

obejmującej budowę lub przebudowę minimum 1 tunelu drogowego o długości min. 90 m; 

c. 

uzależnienie,  w  Części  III,  punkcie  1.2  Specyfikacji  Istotnych  Warunków 

Zamówienia,  pozytywnej  oceny  spełnienia  warunku  zdolności  technicznej  lub  zawodowej 

dotyczącej  osób  skierowanych  przez  Wykonawcę  do  realizacji  zamówienia  od  posiadania, 

przez  osobę  skierowaną  przez  Wykonawcę  do  pełnienia  funkcji  Robót  Konstrukcyjnych, 

doświadczenia  zawodowego  w  pełnieniu  funkcji  kierownika  robót  dla  budowy  lub 

przebudowy minimum 1 tunelu drogowego o długości min. 90 m. 

II. Naruszenie przez Zamawiającego art. 29 ust. 1 i ust. 2, art. 30 ust. 1 pkt 1, art. 31 

ust.  2  i  ust.  3  ustawy  Pzp,  §  18  i  §  19  rozporządzenia  Ministra  Infrastruktury  z  dnia  2 

września  2004  roku  w  sprawie  szczegółowego  zakresu  i  formy  dokumentacji  projektowej, 

specyfikacji  technicznych  wykonania  i  odbioru  robót  budowlanych  oraz  programu 

funkcjonalno-  użytkowego  oraz  art.  353¹  i  5  k.c.  w  zw.  z  art.  139  ustawy  Pzp  poprzez 

dokonanie  opisu  przedmiotu  zamówienia  w  sposób  niejednoznaczny  i  niewyczerpujący,  za 

pomocą  niedostatecznie  dokładnych  i  zrozumiałych  określeń  oraz  nieuwzgledniający 

wszystkich  wymagań  i  okoliczności  mogących  mieć  wpływ  na  sporządzenie  oferty  oraz  w 

sposób  który  mógłby  utrudniać  uczciwą  konkurencję,  a  także  ukształtowanie  praw  i 

obowiązków stron w sposób sprzeczny z naturą stosunku zobowiązaniowego, a to: 

a. 

Wskazanie  w  punkcie  1.3  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż  fakt 

występowania  przekroczeń  lub  wystąpienia  innych  elementów,  których  na  obecnym  etapie 

Zamawiający  nie  mógł  przewidzieć  nie  będzie  podstawą  do  roszczeń  przyszłego 

Wykonawcy, a co za tym idzie, że ryzyko związane z niewłaściwym i niedokładnym opisem 

przedmiotu zamówienia spoczywa na Wykonawcy; 

b. 

Wskazanie  w  punkcie  1.3  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż 

standardy  wykończenia  elementów  infrastruktury  i  obiektów  objętych  inwestycją  należy 

uzgodnić z Zamawiającym na etapie opracowania dokumentacji projektowej oraz wskazanie 

w  punkcie  1.5.18  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż  standard  wykończenie 

wszystkich obiektów budowlanych musi  zostać uzgodniony  z Zamawiającym, a  wykonawca 

przy doborze materiałów musi zachować najwyższe parametry jakościowe i estatyczne, a co 

za  tym  idzie  przyznanie  Zamawiającemu  prawa  do  jednostronnego  kształtowania 

zobowiązań Wykonawcy po zawarciu umowy; 

c. 

Wskazanie,  w  punkcie  1.5.17.6  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż 

Zamawiający  przewiduje  możliwość  wystąpienia  na  etapie  opracowania  projektu 


budowlanego  i  wykonawczego,  dodatkowych  odcinków  gazociągów,  które  będzie  należało 

przebudować  w  związku  z  planowaną  inwestycją  oraz  wskazanie,  że  zakres  przebudowy  i 

zabezpieczenia  sieci  gazowych  przedstawiony  w  koncepcji  jest  zakresem  poglądowym, 

mogącym  ulec  zmianie,  bez  jednoczesnego  przyznania  wykonawcy  uprawnienia  do 

domagania  się  dodatkowego  wynagrodzenia  za  zmieniony  zakres  przebudowy  i 

zabezpieczenia sieci oraz zmiany terminów umownych; 

d. 

Wskazanie,  w  punkcie  1.5.17.7  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż 

Zamawiający  przewiduje  możliwość  wystąpienia  na  etapie  opracowania  projektu 

budowlanego i wykonawczego, dodatkowych odcinków sieci cieplnych, które będzie należało 

przebudować  bądź  zabezpieczyć  w  związku  z  planowaną  inwestycją  oraz  wskazanie,  że 

zakres  przebudowy  i  zabezpieczenia  sieci  ciepłowniczych  przedstawiony  w  koncepcji  jest 

zakresem poglądowym, mogącym ulec zmianie, bez jednoczesnego przyznania wykonawcy 

uprawnienia  do  domagania  się  dodatkowego  wynagrodzenia  za  zmieniony  zakres 

przebudowy i zabezpieczenia sieci oraz zmiany terminów umownych; 

e. 

Wskazanie,  w  punkcie  1.5.17.8  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż 

wskazany  wykaz  gestorów,  których  sieci  należy  przebudować  w  ramach  zamówienia  może 

ulec  zmianie  na  etapie  opracowania  projektu,  bez  jednoczesnego  przyznania  wykonawcy 

uprawnienia  do  domagania  się  dodatkowego  wynagrodzenia  za  zmieniony  zakres 

przebudowy i zabezpieczenia sieci oraz zmiany terminów umownych; 

f. 

Wskazanie,  w  punkcie  1.5.20.2  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż 

ostateczną ilość oraz lokalizację kamer, a także szczegóły rozwiązań z zakresu monitoringu 

należy  uzgodnić  z  Zamawiającym,  a  co  za  tym  idzie  przyznanie  Zamawiającemu  prawa  do 

jednostronnego kształtowania zobowiązań Wykonawcy po zawarciu umowy; 

g. 

Określenie,  w  punkcie  1.5.20.3  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż 

ostateczną ilość oraz lokalizację tablic DIP i VMS należy uzgodnić z Zamawiającym, a co za 

tym  idzie  przyznanie  Zamawiającemu  prawa  do  jednostronnego  kształtowania  zobowiązań 

Wykonawcy po zawarciu umowy; 

h. 

Określenie,  w  punkcie  2.5.9.  Programu  Funkcjonalno  -  Użytkowego,  iż  w 

przypadku  braku  pozyskania  terenu  przez  Zamawiającego  w  rejonie  pętli  końcowej  Górka 

Narodowa w terminie - I kwartał 2018 roku - Zamawiającemu przysługiwać będzie prawo do 

ograniczenia  zakresu  inwestycji  wraz  ze  zmniejszeniem  wynagrodzenia  za  tą  część 

kontraktu,  bez  jednoznacznego  wprowadzenia  wymogu  określenie  w  ofercie  wartości  prac 

związanych z wykonaniem Parkingu Park and Ride Górka Narodowa Zachód. 

III.  Naruszenie  przez  Zamawiającego  art.  43  ustawy  Pzp  poprzez  wyznaczenie 

terminu  składania  oferty  w  sposób,  który  nie  uwzględnia  czasu  niezbędnego  do 

przygotowania i złożenia oferty. 


Odwołujący wnosił o: 

I. W zakresie zarzutu Ad. I lit. a.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  treści  w  Części  III,  punktu  1.2  Specyfikacji 

Istotnych  Warunków  Zamówienia  poprzez  rezygnację,  w  przypadku  osoby,  która  będzie 

pełnić funkcję Dyrektora Kontraktu - Przedstawiciela Wykonawcy, z wymogu doświadczenia 

tej  osoby  w  postaci  bezpośredniego  zarządzania  i  nadzorowania  realizacji  inwestycji 

obejmującej budowę lub przebudowę minimum 1 tunelu drogowego o długości min. 90 m; 

II. W zakresie zarzutu Ad. I lit. b.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  treści  w  Części  III,  punktu  1.2  Specyfikacji 

Istotnych  Warunków  Zamówienia  poprzez  rezygnację,  w  przypadku  osoby,  która  będzie 

pełnić funkcję Kierownika Budowy, z wymogu doświadczenia tej osoby w postaci kierowania 

i nadzorowania robót budowlanych inwestycji obejmującej budowę lub przebudowę minimum 

1 tunelu drogowego o długości min. 90 m; 

III. W zakresie zarzutu Ad. I lit. c.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  treści  w  Części  III,  punktu  1.2  Specyfikacji 

Istotnych  Warunków  Zamówienia  poprzez  rezygnację,  w  przypadku  osoby,  która  będzie 

pełnić  funkcję  Kierownika  robót  konstrukcyjnych,  z  wymogu  doświadczenia  tej  osoby  w 

postaci  kierowania  i  nadzorowania  robót  budowlanych  inwestycji  obejmującej  budowę  lub 

przebudowę  minimum  1  tunelu  drogowego  o  długości  min.  90  m  oraz  dopuszczenie 

doświadczenia nie tylko na stanowisku kierownika robót, ale także kierownika budowy; 

IV. W zakresie zarzutu Ad. II lit. a.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  fragmentu  punktu  1.3  Programu  Funkcjonalno  - 

Użytkowego o treści: 

Program  Funkcjonalno  -  Użytkowy  określa  minimalne  wymogi  dla  przewidzianych 

obiektów budowlanych. Fakt występowania przekroczeń lub wystąpienia innych elementów, 

których  na  obecnym  etapie  Zamawiający  nie  mógł  przewidzieć  nie  będzie  podstawą  do 

roszczeń dla przyszłego Wykonawcy. 

poprzez przyjęcie jego następującego brzmienia: 

Program  Funkcjonalno  -  Użytkowy  określa  zakres  przedmiotu  zamówienia.  Fakt 

występowania  przekroczeń  lub  wystąpienia  innych  elementów,  których  na  obecnym  etapie, 

Zamawiający  nie  mógł  przewidzieć  będzie  podstawą  do  roszczeń  dla  przyszłego 

Wykonawcy.  W  razie  wystąpienia  takich  przekroczeń  lub  elementów  Wykonawcy  będzie 

przysługiwać roszczenie o: 

a) 

przedłużenie terminów realizacji umowy; 


b) 

dodatkową płatność za koszty poniesione w związku z przekroczeniami bądź 

dodatkowymi elementami, do których to kosztów będzie doliczony rozsądny zysk; 

V. W zakresie zarzutu Ad. II lit. b.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  wykreślenia  fragmentu  punktu  1.3.  Programu 

Funkcjonalno - Użytkowego o treści: 

Standardy  wykończenia  elementów  infrastruktury  i  obiektów  objętych  inwestycją 

należy uzgodnić z Zamawiającym na etapie opracowania dokumentacji projektowej. 

oraz 

Nakazanie  Zamawiającemu  wykreślenia  punktu  1.5.18  Programu  Funkcjonalno  – 

Użytkowego; 

VI. W zakresie zarzutu Ad. II lit. c.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  fragmentu  punktu  1.5.17.6  Programu 

Funkcjonalno - Użytkowego o treści: 

Zakłada się możliwość wystąpienia dodatkowych odcinków gazociągów, które będzie 

należało przebudować w związku z planowaną inwestycją. 

zapisem o następującym brzmieniu 

Zakłada się możliwość wystąpienia dodatkowych odcinków gazociągów, które będzie 

należało przebudować w związku z planowaną inwestycją. Fakt występowania dodatkowych 

odcinków  gazociągów,  które  będzie  należało  przebudować,  będzie  podstawą  do  roszczeń 

dla przyszłego Wykonawcy. W razie wystąpienia takich dodatkowych odcinków Wykonawcy 

będzie przysługiwać roszczenie o: 

a) 

przedłużenie terminów realizacji umowy 

b) 

dodatkową płatność za koszty poniesione w związku z przekroczeniami bądź 

dodatkowymi elementami, do których to kosztów będzie doliczony rozsądny zysk 

oraz 

Nakazanie  Zamawiającemu  wykreślenia  fragmentu  punktu  1.5.17.6  Programu 

Funkcjonalno - Użytkowego o treści: 

Uwaga: zakres budowy przebudowy i zabezpieczenia sieci gazowych przedstawiony 

w  koncepcji  jest  zakresem  poglądowym,  mogącym  ulec  zmianie  na  etapie  opracowywania 

projektu; 

VII. W zakresie zarzutu Ad. II lit. d.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  fragmentu  punktu  1.5.17.7  Programu 

Funkcjonalno - Użytkowego o treści: 

Przewiduje  się  możliwość  wystąpienia  na  etapie  opracowywania  projektu 

budowlanego i wykonawczego, dodatkowych odcinków sieci cieplnych, które będzie należało 


przebudować bądź zabezpieczyć w związku z planowaną inwestycją. 

zapisem o następującym brzmieniu 

Przewiduje  się  możliwość  wystąpienia  na  etapie  opracowywania  projektu 

budowlanego i wykonawczego, dodatkowych odcinków sieci cieplnych, które będzie należało 

przebudować  bądź  zabezpieczyć  w  związku  z  planowaną  inwestycją.  Fakt  występowania 

dodatkowych  odcinków  sieci  cieplnych,  które  będzie  należało  przebudować  bądź 

zabezpieczyć,  będzie  podstawą  do  roszczeń  dla  przyszłego  Wykonawcy.  W  razie 

wystąpienia takich dodatkowych odcinków Wykonawcy będzie przysługiwać roszczenie o: 

a) 

przedłużenie terminów realizacji umowy 

b) 

dodatkową płatność za koszty poniesione w związku z przekroczeniami bądź 

dodatkowymi elementami, do których to kosztów będzie doliczony rozsądny zysk 

oraz 

Nakazanie  Zamawiającemu  wykreślenia  fragmentu  punktu  1.5.17.7  Programu 

Funkcjonalno - Użytkowego o treści: 

Uwaga:  zakres  budowy  przebudowy  i  zabezpieczenia  sieci  ciepłowniczych 

przedstawiony  w  koncepcji  jest  zakresem  poglądowym,  mogącym  ulec  zmianie  na  etapie 

opracowywania projektu; 

VIII. W zakresie zarzutu Ad. II lit. e.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  zmiany  fragmentu  punktu  1.5.17.8  Programu 

Funkcjonalno - Użytkowego o treści: 

Uwaga: Przedstawiony powyżej wykaz gestorów, których sieci należy przebudować w 

ramach  niniejszego  zadania  może  ulec  zmianie  na  etapie  opracowania  projektu. 

Przebudowie i zabezpieczeniu winny podlegać wszystkie sieci telekomunikacyjne będące w 

kolizji z projektowanym układem drogowo - torowym oraz obiektami inżynierskimi. 

zapisem o następującym brzmieniu: 

W  razie  gdyby  przedstawiony  powyżej  wykaz  gestorów,  których  sieci  należy 

przebudować  w  ramach  niniejszego  zadania  uległ  zmianie  na  etapie  opracowywania 

projektu,  w  konsekwencji  czego  Wykonawca  zobowiązany  był  do  przebudowy  i 

zabezpieczenia  dodatkowych  sieci  telekomunikacyjnych,  Wykonawcy  z  tego  tytułu  będzie 

przysługiwać roszczenie o: 

a) 

przedłużenie terminów realizacji umowy 

b) 

dodatkową płatność za koszty poniesione w związku z przekroczeniami bądź 

dodatkowymi elementami, do których to kosztów będzie doliczony rozsądny zysk; 


IX. W zakresie zarzutu Ad. II lit. f.: 

Nakazanie Zamawiającemu wykreślenia w punkcie 1.5.20.2 Programu Funkcjonalno - 

Użytkowego fragmentu o treści: 

Uwaga:  Ostateczną  ilość  oraz  lokalizację  kamer,  a  także  szczegóły  rozwiązań  z 

zakresu monitoringu należy uzgodnić z ZIKiT Kraków. 

Oraz 

Nakazanie  Zamawiającemu  określenia  ilości  oraz  typu  kamer  (stałe,  obrotowe)  jakie 

należy wykonać w ramach przedmiotu umowy 

oraz 

Nakazanie Zamawiającemu wprowadzenia zapisu, iż w razie konieczności wykonania 

kamer w ilości większej niż wskazana w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, Wykonawcy 

przysługiwać  będzie  uprawnienie  do  żądania  dodatkowego  wynagrodzenia  w  związku  z 

wykonaniem zwiększonej ilości kamer. 

X. W zakresie zarzutu Ad. II lit. g.: 

Nakazanie Zamawiającemu wykreślenia w punkcie 1.5.20.3 Programu Funkcjonalno - 

Użytkowego dwóch fragmentów o treści: 

Uwaga: Ostateczną ilość oraz lokalizację tablic należy uzgodnić z ZIKiT Kraków. 

oraz 

Nakazanie Zamawiającemu określenia ilości znaków jakie należy wykonać w ramach 

przedmiotu umowy 

oraz 

Nakazanie Zamawiającemu wprowadzenia zapisu, iż w razie konieczności wykonania 

znaków w ilości większej niż wskazana w Programie Funkcjonalno - Użytkowym, Wykonawcy 

przysługiwać  będzie  uprawnienie  do  żądania  dodatkowego  wynagrodzenia  w  związku  z 

wykonaniem zwiększonej ilości znaków; 

XI. W zakresie zarzutu Ad. II lit. h.: 

Nakazanie  Zamawiającemu  wykreślenia  w  punkcie  2.5.9  Programu  Funkcjonalno  - 

Użytkowego fragmentu o treści: 

W  przypadku  braku  pozyskania  terenu  przez  Zamawiającego  w  w/w/  terminie, 

Zamawiający  zastrzega  ograniczenie  zakresu  inwestycji  wraz  ze  zmniejszeniem 

wynagrodzenia za tą część kontraktu. 

lub  alternatywnie,  w  razie  gdyby  Izba  stwierdziła  brak  podstaw  do  żądania 

wykreślenia  kwestionowanego  fragmentu,  nakazanie  Zamawiającemu  wprowadzenia 

osobnej pozycji pod nazwą Parking P&R „Górka Narodowa Zachód” w dokumencie „Zał. 07 

Zestawienie pozycji elementów scalonych”; 


XII. W zakresie zarzutu Ad. III: 

Nakazanie  Zamawiającemu  wydłużenia  czasu  na  złożenie  oferty  do  90  dni  od  daty 

przekazania ogłoszenia o zamówieniu Urzędowi Publikacji Unii Europejskiej. 

W tym stanie rzeczy Izba ustaliła i zważyła, co następuje. 

W  dniu  21  października  2016r.,  przed  wyznaczoną  rozprawą,  na  posiedzeniu  przed 

Krajową  Izbą  Odwoławczą  pełnomocnik  Odwołującego  złożył  oświadczenie  o  cofnięciu 

odwołania.  

Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust.8 ustawy z dnia 29 

stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  -  Prawo 

zamówień  publicznych  (t.j.  Dz.  U.  z  2015  r.,  poz.  2164  z  późn.  zm.),  postanowiła 

postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie umorzyć.  

Zgodnie  z  art.  187  ust.  8  zd.2  ustawy  Pzp  Izba  postanowiła  zwrócić  na  rzecz 

Odwołującego 90% kwoty uiszczonego wpisu. 

Wobec powyższego, orzeczono jak w sentencji.  

O  kosztach  postępowania  orzeczono  stosownie  do  jego  wyniku  na  podstawie 

przepisu art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp oraz w oparciu o przepisy § 3 pkt 1 i § 5 ust.1 pkt. 3 

lit.  a  i  ust.  4  rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  15  marca  2010r.  w  sprawie 

wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. Nr 41, poz. 238).  

                                                                  Przewodniczący:….………………………….