POSTANOWIENIE
z dnia 8 czerwca 2018 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Beata Konik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 8 czerwca 2018 r. w Warszawie
odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 28 maja 2018 r. przez T-Mobile
Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie w postępowaniu prowadzonym przez
zamawiającego Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Państwowy Instytut
Badawczy w Warszawie,
postanawia:
umarza postępowanie odwoławcze,
2. naka
zuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz T-Mobile Polska
Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście
tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1579) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia
jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego
w Warszawie
Przewodniczący : ………………………………
U z a s a d n i e n i e
Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej Państwowy Instytut Badawczy w
Warszawie
(dalej: „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Świadczenie usług telefonii IP dla
IMGW-
PIB”, znak: AZ/7/PN/U/AI/ko/18. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w
dniu 7 kwietnia 2018 r. w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod pozycją 2018/S 068-
W postępowaniu tym wykonawca T-Mobile Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w
Warszawie
(dalej: „Odwołujący”) w dniu 28 maja 2018 r. złożył odwołanie do Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności
Zamawiającego polegającej na modyfikacji treści Specyfikacji Istotnych Warunków
Zamówienia, zarzucając naruszenie:
1. art.
29 ust. 2 i ust. 3 Pzp poprzez dokonanie opisu przedmiotu zamówienia w sposób
naruszający zasadę równego traktowania wykonawców i utrudniający uczciwą
konkurencję, a także wskazujący rozwiązanie jednego producenta, w zakresie, w
jakim Zamawiający wprowadził wymaganie, aby główne elementy systemu telefonii
IP: oprogramowanie wirtualnej centralki telefonicznej IP,
oprogramowanie serwerów
realizujące usługę IP telefonii, telefony stacjonarne IP, aplikacje Softfon pochodziły
od jednego producenta.
2. art. 7 ust. 1 i 3 Pzp poprzez:
naruszenie zasady uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców mogących ubiegać się o udzielenie zamówienia i
jednocześnie naruszenie zasady proporcjonalności i przejrzystości Postępowania
poprzez nieuzasadnione preferowanie rozwiązania oferowanego przez konkretnego
producenta i dyskryminację innych oraz wprowadzenie wymagań, które nie są
powiązane z żądanymi funkcjonalnościami i nie są oczywistym lub powszechnie
znanym standardem.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienia modyfikacji SIWZ z dnia 17 maja 2018r. w zakresie pkt 5 lit. i)
Załącznika 1 - Opis przedmiotu zamówienia (dalej jako „OPZ”) poprzez wykreślenie
zmian wprowadzonych w tym punkcie, tj. wykreślenie wymagania aby główne
elementy systemu telefonii IP: oprogramowanie wirtualnej centralki telefonicznej IP,
oprogramowanie serwerów realizujące usługę IP telefonii, telefony stacjonarne IP,
aplikacje Softfon pochodziły od jednego producenta;
ewentualnie
ponownego zmodyfikowania pkt 5 lit. i) Załącznika 1- OPZ poprzez nadanie mu następującej
treści:
„i. Zamawiający wymaga, by dostarczone urządzenia były fabrycznie nowe, nieużywane,
wyprodukowane nie wcześniej niż 12 miesięcy przed ich dostarczeniem;
Główne elementy systemu telefonii IP: oprogramowanie wirtualnej centralki telefonicznej IP,
oprogramowanie serwerów realizujące usługę IP telefonii, telefony stacjonarne IP, aplikacje
Softfon mają pochodzić od jednego producenta lub posiadać certyfikat wystawiony przez
producenta systemu VOiP,
że dostarczone aparaty i aplikacje są kompatybilne z systemem
IP i oprogramowaniem wirtualnej centralki, W celu rozwiania wątpliwości Zamawiający
wyklucza dostarczenie wirtualnej centralki i systemu telekomunikacyjnego typu „Open
Source” z uwagi na ograniczone rynkowo wsparcie serwisowe dostępne wyłącznie ze strony
autora oprogramowania.
Elementy uzupełniające systemu telefonii IP: aparaty i stacje
bazowe DECT, system nagrywania rozmów, system powiadamiania, system zapowiedzi
słownych, system taryfikacji, przełączniki PoE i zasilacze sieciowe 230V mogą pochodzić od
różnych producentów. Zamawiający wymaga dla wszystkich elementów systemu telefonii IP
stosowania rozwiązań firmowych z oprogramowaniem posiadającym gwarancje producenta.”
zmodyfikowania wymagań zawartych w Załączniku nr 12: w sposób wskazany w
uzasadnieniu Odwołania.
Jak wynika z akt postępowania żaden wykonawca nie zgłosił przystąpienia do
postępowania odwoławczego.
W dniu 5 czerwca 2018 r. przed otwarciem rozprawy,
odwołujący oświadczył, że
wobec zmodyfikowania
przez Zamawiającego treści SIWZ zgodnie z żądaniem zawartym w
treści odwołania w zakresie zarzuty pierwszego, wycofuje zarzut drugi sformułowany w
odwołaniu. Natomiast w dniu 7 czerwca 2018 r. Odwołujący oświadczył, że wycofuje
przedmiotowe odwołanie w całości.
Uwzględniając powyższe Izba, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192
ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp,
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane
ww.
odwołaniem.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści
art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz.U. z 22 maja 2018 r. poz. 972.).
Przewodniczący : ………………………………