KIO 2079/18 POSTANOWIENIE dnia 18 października 2018 r.

Stan prawny na dzień: 19.02.2019

Sygn. akt: KIO  2079/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 18 

października 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Renata Tubisz 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  w  dniu  18 

października  2018r.  w  Warszawie 

odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 8 października 2018r. 

przez odwołującego: Alpinus Chemia Sp. z o.o.; ul. Garbary 5; 86-050 Solec Kujawski  w 

postępowaniu  prowadzonym  przez  zamawiającego:  Szpital  Kliniczny  im.  Heliodora 

Święcickiego  Uniwersytetu  Medycznego  im.  Karola  Marcinkowskiego  w  Poznaniu;  ul. 

Przybyszewskiego 49 ; 60-

355 Poznań 

przy  udziale  przystępującego:  Schulke  Polska  Sp.  z  o.o.  Al.  Jerozolimskie  132;  02-305 

Warszawa po stronie 

zamawiającego 

postanawia: 

umorzyć postępowanie odwoławcze  

nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych kwoty 15.000 zł 

00  gr  (słownie:  piętnaście  tysięcy  złotych  zero  groszy)  uiszczonej  przez  Alpinus 

Chemia Sp. z o.o.; ul. Garbary 5; 86-050 Solec Kujawski   

Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  - 

Prawo zamówień 

publicznych  (j.t.  Dz.  U.  z  2018  r.  poz.1986)  na  niniejsze  postanowienie-  

w  terminie  7  dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem 

Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Poznaniu 

Przewodniczący:      ……………………… 


Uzasadnienie 

Odwołujący  pismem  z  dnia  8  października  2018r.  w  tym  samym  dniu    złożył  odwołanie  do 

Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w Warszawie w postępowaniu o udzielenie zamówienia 

publicznego na dostawę środków do dezynfekcji wraz z dzierżawą systemu dozującego  o nr 

sprawy 

nadanym przez zamawiającego: DZP/97/2018. 

Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w 

dniu 20.06.2018r. pod numerem 2018/S 116-263361. 

Z informacji uzyskanej w dniu 11.10.2018r. od zamawiającego wynika: 

Wartość postępowania jest powyżej kwoty określonej na podstawie art.11. ust.8 pzp; 

Informacja o wyniku została przekazana w dniu 28 września 2018 roku; 

Informacja o wniesieniu odwołania została przekazana w dniu 9 października 2018 

roku.   

W  związku  z  powyższym  odwołanie  zostało  wniesione  w  ustawowym  terminie  10  dni  (28 

września 2018 roku – 8 października 2018 roku).   

Odwołanie zostało wniesione w związku z podjętymi czynnościami przez  zamawiającego w 

wymienionym  postępowaniu,  w  części  obejmującej  PAKIET  NR  3.  Odwołujący  zarzucił 

z

amawiającemu: 

1)  naruszenie  art.  89  ust.  1  pkt  2)  pzp  przez  jego  zastosowanie  mimo  braku  faktycznych 

podstaw, 

2) naruszenie art. 26 ust. 

4 przez to, że zamawiający nie zastosował go pomimo wystąpienia 

faktycznych przesłanek, 

3}  naruszenie  art.  26  ust.  3  pzp  przez  sformułowanie  wezwania  do  złożenia  uzupełnienia 

dokumentów w sposób nieodpowiadający dyspozycji wymienionego artykułu 

4)  naruszenie  art.  7  ust.  3  pzp  przez  dokonanie  wyboru  oferenta  wybranego  niezgodnie  z 

przepisami ustawy 

Wobec powyższego odwołujący wniósł o: 

unieważnienie  czynności  wyboru  oferty  w  zakresie  PAKIETU  NR  3  oraz  unieważnienie 

czynności odrzucenia oferty odwołującego 

powtórzenie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem argumentacji wskazanej w 

uzasadnieniu niniejszego odwołania 

3) dokonania wyboru oferty odw

ołującego jako najkorzystniejszej. 

W  ustawowym  terminie  trzech 

dni  w  myśl  art.  185  ust.2  ustawy  pzp  do  postępowania 

odwoławczego przystąpił wykonawca po stronie zamawiającego ( 9 października 2018 roku – 

12 października 2018 roku). 


Pismem  z  dnia  15  października  2018  roku  zamawiający  (drogą  elektroniczną  z  dnia  15 

października  2018  roku)    przesłał  odpowiedź  na  odwołanie  zawierającą    oświadczenie  o 

uznaniu wniesionych zarzutów odwołania w całości i tym samym: 

Dokonaniu unieważnienia wyboru oferty w zakresie Pakietu nr 3 oraz o unieważnieniu 

czynności odrzucenia oferty odwołującego, 

Dokona  powtórzenia  czynności  badania  i  oceny  ofert  złożonych  w  przedmiotowym 

postępowaniu, 

Dokona ponownego wyboru najkorzystniejszej oferty w przedmiotowym postępowaniu.    

załączeniu przesłano kopie unieważnienia wyboru oferty w zakresie Pakietu nr 3 oraz kopie 

unieważnienia  czynności  oferty  odwołującego  jak  również  wydruk  z  KRS  zamawiającego 

(drog

ą elektroniczną dnia 17 października 2018roku). 

Pismem z dnia 18 października 2018 roku przystępujący po stronie zamawiającego należycie 

umocowany 

złożył pismo „wycofanie przystąpienia” z treści pisma wynika, że „W nawiązaniu 

do  pisma  Z

amawiającego  z  dnia  15.10.2018roku  Przystępujący  do  postępowania 

odwoławczego Schulke Polska Sp. z o.o. nie zgłasza sprzeciwu wobec decyzji Zamawiającego 

podjętej  w  związku  z  odwołaniem  w  sprawie  o  Sygn.  akt  KIO  2079/18  oraz  uwzględnia 

unieważnienia i dokonanie ponownej czynności badania ofert”.  

Powyższe oświadczenie przystępującego stanowi o nie wniesieniu sprzeciwu co wyczerpuje 

treść art.186 ust.2 ustawy Pzp. do umorzenia postępowania przez wydanie postanowienia w 

związku z treścią art.192 ust.1 zdanie drugie ustawy Pzp.  

O  kosztach orzeczono stosownie do wyniku sprawy zgodnie z art. 192 ust. 9 i 10 ustawy Pzp 

z zastrzeżeniem art.186 ust.6 pkt 1) ustawy Pzp. i § 5 ust.1 pkt 1) lit. a) Rozporządzenia Prezesa 

Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od 

odwołania oraz rodzaju kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (j.t. z 

dnia  7  maja  2018r.  Dz.  U.  z  2018r.  poz.972)  znosząc  koszty  wzajemnie  i  dokonując  zwrotu 

odwołującemu kwoty uiszczonego wpisu od odwołania w wysokości 15.000,00 złotych. 

Przewodniczący:      …………………………