KIO 230/18 POSTANOWIENIE dnia 22 lutego 2018 r.

Stan prawny na dzień: 25.04.2018

Sygn. akt: KIO 230/18 

POSTANOWIENIE 

z dnia 22 lutego 2018 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza -   w składzie: 

Przewodniczący: 

Luiza Łamejko 

Jan Kuzawiński 

Jolanta Markowska 

po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 22 lutego 2018 r. w Warszawie 

odwołania 

wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  6  lutego  2018  r.  przez 

wykonawcę  G.  P.  prowadzący  działalność  gospodarczą pod nazwą G.  P.  Elektro  Med, 

ul.  Zabierzowska  11,  32-

005  Niepołomice  w  postępowaniu  prowadzonym  przez 

Dolnośląskie Centrum Onkologii we Wrocławiu, Pl. Hirszfelda 12, 53-413 Wrocław 

postanawia: 

umarza postępowanie odwoławcze, 

nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy G. P. 

prowadzący  działalność  gospodarczą  pod  nazwą  G.  P.  Elektro  Med,  ul. 

Zabierzowska 

Niepołomice 

kwoty  

zł 00 gr (słownie: osiemnaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), w tym: 

kwoty  13 

500  zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy), 

st

anowiącej 90% uiszczonego wpisu, 

kwoty  

000  zł  00  gr  (słownie:  pięć  tysięcy  złotych  zero  groszy)  z  tytułu 

nadpłaconego wpisu od odwołania. 


Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (Dz. U. z 2017 poz. 1579 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni 

od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu. 

Przewodniczący :  ……………………………… 

……………………………… 

……………………………… 


Sygn. akt: KIO 230/18 

U z a s a d n i e n i e 

Dolnośląskie  Centrum  Onkologii  we  Wrocławiu  (dalej:  „zamawiający”)  prowadzi  

w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na 

dostawę,  montaż,  uruchomienie  aparatury  dla  Zakładu  Patomorfologii  wraz  z  adaptacją 

pomieszczeń  i  wyposażeniem  w  niezbędne  meble.  Postępowanie  to  prowadzone  jest  na 

podstawie  przepisów  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  Prawo  zamówień  publicznych  

(Dz.  U.  z  2017  poz.  1579  ze  zm.),  zwanej  d

alej:  „ustawa  Pzp”.  Ogłoszenie  o  zamówieniu 

zostało opublikowane w dniu 27 stycznia 2018 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej 

pod pozycją 2018/S 019-038883.    

W  postępowaniu  tym  wykonawca  G.  P.  prowadzący  działalność  gospodarczą  pod 

nazwą 

G. 

P. 

Elektro 

Med 

(dalej: 

„odwołujący”) 

dniu  

6 lutego 2018 r. 

złożył odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej. 

Pismem  z  dnia  14  lutego  2018  r.  (wpływ  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  

w  formie  pisemnej  w  dniu  19  lutego  2018  r.)  Zamawiający  złożył  odpowiedź  na  odwołanie,  

w której oświadczył, że uwzględnia odwołanie w części.  

Pismem  z  dnia  21  lutego  2018  r. 

(wpływ  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  

w  tym  samym  dniu)  przed  otwarciem  rozprawy, 

odwołujący  złożył  oświadczenie,  że  cofa 

odwołanie  w  całości.  Odwołujący  wniósł  o  umorzenie  postępowania  odwoławczego  oraz 

zwrot 90% wpisu.  

Uwzględniając  powyższe  Izba,  działając  na  podstawie  art.  187  ust.  8  oraz  art.  192 

ust. 1 zdanie drugie ustawy Pzp, 

postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane  

ww. 

odwołaniem. 

O  kosztach  postępowania  odwoławczego  orzeczono  stosownie  do  treści  

art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz 

§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa 

Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od 

odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu  odwoławczym  i  sposobu  ich  rozliczania 

(Dz.  U.  Nr  41,  poz.  238  ze  zm.). 

Izba  orzekła  również  o  zwrocie  na  rzecz  odwołującego 

kwoty 5 

000  zł mając na uwadze dyspozycję § 1 ust. 1 pkt 2 ww. rozporządzenia, zgodnie  

z  którą  wysokość  wpisu  od  odwołania  wnoszonego  w  postępowaniu  na  dostawy,  którego 

wartość  jest  równa  lub  przekracza  kwoty  określone  w  przepisach  wydanych  na  podstawie 

art.  11  ust.  8  ustawy  Pzp,  od  których jest  uzależniony  obowiązek  przekazywania  Urzędowi 


Oficjalnych  Publikacji  Wspólnot  Europejskich  ogłoszeń  o  zamówieniach  na  dostawy  lub 

usługi,  wynosi  15 000  zł.  Odwołujący  wniósł  wpis  w  kwocie  20 000  zł,  a  zatem  niezbędne 

było orzeczenie o zwrocie nadpłaconej kwoty.  

Przewodniczący :  ……………………………… 

……………………………… 

………………………………