POSTANOWIENIE
z dnia 13 marca 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący:
Beata Konik
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
bez udziału stron w dniu 13 marca 2019 r. w
Warszawie
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 4 marca
2019 r. przez Alpinus Chemia
spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w
Solcu Kujawskim
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Wojewódzki
Szpital Specjalistyczny im. Najświętszej Maryi Panny w Częstochowie,
postanawia:
umarza postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy
Alpinus Chemia spółki z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Solcu
Kujawskim kwoty
15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy), stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 1986) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od
dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Częstochowie.
Przewodniczący : ………………………………
U z a s a d n i e n i e
Wojewódzki Specjalistyczny Szpital im. Najświętszej Maryi Panny w Częstochowie
(d
alej: „Zamawiający”) prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o
udzielenie zamówienia publicznego na dostawę środków do dezynfekcji, nr referencyjny:
DAZ.26.065.2018.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w dniu 13 października
2018 r. w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod nr 198-447236.
W postępowaniu tym wykonawca Alpinus Chemia spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Solcu Kujawskim (dalej: „Odwołujący”) w dniu 4 marca
2019 r.
złożył odwołanie do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wobec niezgodnych z
przepisami ustawy Pzp cz
ynności Zamawiającego, zarzucając Zamawiającemu naruszenie
następujących przepisów ustawy Pzp:
1) naruszenie art. 89 ust. 1 pkt 2) Pzp przez jego zastosowanie mimo braku
faktycznych podstaw
do odrzucenia oferty Odwołującego,
2) naruszenie art. art. 25 ust. 1 pkt. 2 Pzp. art. 38 ust. 4 i 4a Pzp przez to,
że po
terminie składania ofert Zamawiający zmienił zakres dokumentów potwierdzających
zgodność oferowanej dostawy z wymaganiami zamawiającego,
3) naruszenie art. 29 ust. 1 i 2 w zw. z art. 7 ust. 1 Ustawy Pzp przez opisanie
przedmiotu zamówienia z naruszeniem zasady proporcjonalności oraz w sposób, który może
utrudniać uczciwą konkurencję,
4) naruszenie art. 7 ust. 3 Pzp przez dokonanie wyboru oferenta wybranego
niezgodnie z przepisami ustawy.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
1) unieważnienie czynności wyboru oferty wykonawcy PROJECTMED T. S., UL.
ALEJKOWA 21 PAW. B 9. 15-528 SOWLANY w zakresie
oferty złożonej w Części nr 19 oraz
unieważnienie w wymienionej części postępowania czynności odrzucenia oferty
Odwołującego,
2) powtórzenie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem argumentacji
wska
zanej w uzasadnieniu odwołania oraz dokonanie wyboru oferty Odwołującego jako
najkorzystniejszej w zakresie oferty złożonej w Części nr 19.
Ponadto Odwołujący wniósł o przeprowadzenie dowodów z dokumentów wskazanych
w treści odwołania, a także dowodu z opinii biegłego w zakresie opisanym w treści
odwo
łania, a w szczególności na okoliczność zgodności oferowanego przez Odwołującego
produktu z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia (o ile w ocenie Izby
podnoszone przez Odwołującego okoliczności wymagałyby powołania biegłego).
Zamawiający
przekazał
kopię
przedmiotowego
odwołania
wykonawcom
uczestni
czącym w postępowaniu, w dniu 5 marca 2019 r. za pośrednictwem poczty
elektronicznej.
Jak wynika z akt postępowania żaden wykonawca nie zgłosił przystąpienia do
przedmiotowego
postępowania odwoławczego.
W dniu 12 marca 2019
r. wpłynęła do Izby odpowiedź na odwołanie, w której
Zamawiający oświadczył, że uwzględnia zarzuty odwołania.
Mając na uwadze powyższe Izba, działając na podstawie art. 186 ust. 2 ustawy Pzp,
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze wywołane ww. odwołaniem. Jednocześnie
Izba wskazuje, że w sytuacji umorzenia postępowania w związku z uwzględnieniem
zarzutów, ustawodawca nałożył na Zamawiającego obowiązek wykonania, powtórzenia lub
unieważnienia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia, zgodnie z żądaniem
zawartym w odwołaniu.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do treści art. 186 ust.
6 pkt 1 ustawy Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia
15 marca 2010 r. w sp
rawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz
rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz.U. z 22 maja
2018 r. poz. 972).
Przewodniczący : ………………………………