Sygn. akt: KIO 433/19
POSTANOWIENIE
z dnia 20 marca 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza – w składzie:
Przewodniczący: Magdalena Rams
po rozpoznaniu na posiedzeniu
bez udziału stron w dniu 20 marca 2019 r., w Warszawie,
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 11 marca 2019 r.
przez
wykonawcę Izan+ Sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie,
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Wojewódzki Szpital Specjalistyczny
we Wrocławiu,
postanawia:
umorzyć postępowanie odwoławcze.
nakazać Urzędowi Zamówień Publicznych zwrot z rachunku Urzędu Zamówień
Publicznych na rzecz wykonawcy
Izan+ Sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie kwoty
500,00 złotych (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy)
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Preze
sa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego we Wrocławiu.
Przewodniczący: ……………………..……
Sygn. akt: KIO 433/19
U z a s a d n i e n i e
Wojewódzki Szpital Specjalistyczny we Wrocławiu (dalej: „Zamawiający”) prowadzi w trybie
przetargu nieograniczonego
na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.
Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), zwanej dalej „ustawa
Pzp
”, postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na usługę utrzymania czystości,
dezynfekcji o
raz transportu wewnętrznego.
W dniu 11 marca
2019 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawcy
Izan+ sp. z o.o., z siedzibą w Krakowie (dalej „Odwołujący”) zarzucając
Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 91 ust. 2 i 2a ustawy Pzp poprzez wprowadzenie jako kryterium oceny ofert tylko
ceny, w sytuacji gdy kryterium ceny powinno stanowić maksymalnie 60% kryterium
oceny ofert, podczas gdy jednocześnie Zamawiający nie określił w opisie przedmiotu
zamówienia standardów jakościowych odnoszących się do wszystkich istotnych cech
przedmiotu zamówienia, a ponadto w stosunku do danego przedmiotu zamówienia
nie istnieją jednolite standardy jakościowe, o których mowa w tym przepisie;
2) art. 91 ust. 2a ustawy Pzp poprzez zaniechanie wykazania przez Zam
awiającego w
załączniku do protokołu w jaki sposób zostały uwzględnione w opisie przedmiotu
za
mówienia koszty cyklu życia;
3) art. 29 ust. 1 i 3 w zw. z art. 7 ust. 1 i 3 ustawy
Pzp poprzez nieprawidłowe dokonanie
opisu przedmiotu zamówienia, a to przez wskazanie w rozdziale III SIWZ, pkt. 1, oraz
w Załączniku nr 7 do SIWZ - Opis Przedmiotu Zamówienia, rozdział I, pkt. 1 że
przedmiotem zamówienia jest usługa utrzymania czystości [...] o powierzchni
35157,86 m2, podczas gdy w rzeczywistości powierzchnia ta wynosi 31575,95 m2, a
to ze względu na str. 48-52 dokumentu: Załącznik nr 1 - tabela pomieszczeń
Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego we Wrocławiu do Załącznika nr 7 do
SIWZ -
Opis Przedmiotu Zamówienia, z którego wynika, że wymienione tam
pomieszczenia w pozycji „ID OPK” są określone jako „brak”, są wyłączone z zakresu
przedmiotu zamówienia, więc w konsekwencji powierzchnia tego budynku nie
powinna być uwzględniona w opisie przedmiotu zamówienia, gdyż wprowadza
wykonawców w błąd co do rzeczywistego kształtu i skali przedmiotu zamówienia,
przez co utrudnia sporządzenie ofert we właściwy sposób, a tym samym utrudnia
uczciwą konkurencję;
4) art. 36 ust. 1 pkt 12 w zw. z art. 7 ust. 1 i 3 ustawy Pzp i art. 2 pkt 1 ustawy Pzp w zw.
z art. 3 ust. 1 pkt
1 ustawy z dnia 9 maja 2014 r. o informowaniu o cenach towarów i
usług ( Dz.U.2019.178 t.j. z dnia 2019.01.30) poprzez nieprawidłowe dokonanie opisu
sposobu obliczenia ceny, a to przez wskazanie w załączniku nr 1.1. do formularza
oferty Szp/FZ-7/2019
powierzchni budynków do utrzymania czystości w ramach
przedmiotu zamówienia z uwzględnieniem powierzchni, która jest wyłączona z
użytkowania, podczas gdy w myśl ustawy o informowaniu o cenach towarów i usług
cena w ofercie to wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący jest
obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę, zatem cena powinna
odpowiadać oferowanej usłudze.
Odwołujący wniósł o nakazanie Zamawiającemu dokonanie zmian SIWZ wskazanych w
odwołania.
W dniu 20 marca 2019 r.
do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło pismo
Odwołującego, w którym oświadczył, że cofa wniesione odwołanie. Pismo zostało podpisane
przez prawidłowo umocowanego pełnomocnika.
Ze względu na fakt, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia rozprawy,
jego cofnięcie, zgodnie z art. 187 ust. 8 ustawy Pzp oznacza, że postępowanie odwoławcze
podlega umorzeniu.
W tym stanie rzeczy Izba
– zgodnie z przepisem art. 187 ust. 8 zd. pierwsze ustawy Pzp –
postanowiła umorzyć postępowanie odwoławcze.
Ponadto zgodnie z art. 187 ust. 8 zd. drugie ustawy Pzp oraz na podstawi
e § 5 ust. 1 pkt 3
lit. a)
rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i
sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 poz. 972) Izba orzekła o dokonaniu
zwrotu na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w wysokości 13 500,00 zł.
Przewodniczący: ………………………………