Sygn. akt KIO 481/19
POSTANOWIENIE
z dnia 2 kwietnia 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Lubomira Matczuk-Mazuś
Protokolant: Piotr
Cegłowski
po rozpoznaniu na posiedzeniu
z udziałem stron w dniu 2 kwietnia 2019 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa K
rajowej Izby Odwoławczej w dniu 18 marca 2019 r. przez wykonawcę:
SKAMEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul. Częstochowska 38/52, 93-121 Łódź
w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Szpital Powiatowy w Radomsku,
ul. Jagiellońska 36, 97-500 Radomsko
postanawia:
1) umarza postępowanie odwoławcze;
2) nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy:
SKAMEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul. Częstochowska
121 Łódź kwoty 6 750 zł 00 gr (słownie: sześć tysięcy siedemset pięćdziesiąt
złotych zero groszy) stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
zasądza od wykonawcy: SKAMEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k., ul.
Częstochowska 38/52, 93-121 Łódź na rzecz zamawiającego: Szpital Powiatowy w
Radomsku,
ul. Jagiellońska 36, 97-500 Radomsko kwotę 3 600 zł 00 gr (słownie: trzy
tysiące sześćset złotych zero groszy).
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zam
ówień publicznych
(Dz. U. z 2018 r. poz. 1986) na postanowienie
– w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia –
przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu
Okręgowego w Piotrkowie Trybunalskim.
Przewodniczący: ……………………………
Sygn. akt KIO 481/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający – Szpital Powiatowy w Radomsku – prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Dostawa rękawic
medycznych -
procedura powtórzona”, numer referencyjny (oznaczenie sprawy): 95/2018, na
podstawie ustawy Prawo
zamówień publicznych, zwanej dalej „ustawa Pzp” lub „ustawa”.
Wartość zamówienia jest mniejsza niż kwota określona w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych
nr 522284-N-2019 z dnia 2019-03-11 r.
Odwołujący – SKAMEX Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp.k. z siedzibą
w Łodzi – wniósł w dniu 18 marca 2019 r. odwołanie zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1) art
. 7 ust. 1 w zw. z 29 ust. 2 ustawy poprzez dokonanie opisu przedmiotu zamówienia
w sposób utrudniający uczciwą konkurencję,
innych przepisów wymienionych lub wynikających z uzasadnienia.
Odwołujący wniósł o:
1) uwzględnienie odwołania i nakazanie dokonania modyfikacji specyfikacji istotnych
warunków zamówienia, dalej „SIWZ”, tak aby postanowienia SIWZ nie wykluczały
w sposób nieuzasadniony udziału w postępowaniu wykonawców posiadających sprzęt
wysokiej jakości, szczegółowe wnioski w tym zakresie wskazano w treści odwołania.
W dniu 2 kwietnia 2019 r.
Odwołujący złożył pisemne oświadczenie o cofnięciu
odwołania na podstawie art. 187 ust. 8 ustawy Pzp – przed terminem rozpoczęcia posiedzenia
(termi
n posiedzenia został wyznaczony w dniu 2 kwietnia 2019 r. godz. 13:00). Jednocześnie
Odwołujący wniósł o zwrot 90% wpisu.
Krajowa Izba Odwoławcza – wobec skutecznego cofnięcia odwołania – umorzyła
postępowanie odwoławcze na posiedzeniu z udziałem stron na podstawie art. 187 ust. 8
ustawy Pzp
i nakazała dokonanie zwrotu Odwołującemu 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Z uwagi na cofni
ęcie odwołania na mniej niż 1 dzień przed dniem, na który został
wyznaczony termin rozprawy lub posiedzenia z udziałem stron, Izba zasądziła na rzecz
zamawiającego koszty postępowania odwoławczego obejmujące wynagrodzenie
pełnomocnika w kwocie 3 600 zł, na podstawie rachunku przedłożonego do akt sprawy.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego na podstawie art. 192 ust. 9 i 10
oraz art. 187 ust. 8 ustawy Pzp,
Izba uwzględniła przepisy rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. U. z 2018 r. poz. 972) -
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit. a i b oraz § 3 pkt 2 lit. b.
Przewodniczący:…………………………