Sygn. akt: KIO 602/19
POSTANOWIENIE
z dnia 17 kwietnia 2019 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Jan Kuzawiński
Protokolant:
Marcin Jakóbczyk
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym z udziałem stron w dniu 17 kwietnia 2019 r.
w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
3 kwietnia
2019 r. przez wykonawcę KSB Polska Sp. z o.o., Bronisze, ul. Świerkowa 1D,
850 Ożarów Mazowiecki w postępowaniu prowadzonym przez Zamawiającego Miejskie
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st. Warszawa S.A., PI. Starynkiewicza
5, 02-015 Warszawa,
postanawia:
1. umorzyć postępowanie odwoławcze,
2. nakazuje zwrot kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero
groszy)
z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz wykonawcy KSB Polska Sp.
z o.o., Bronisze, ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów Mazowiecki stanowiącej 90%
uiszczonego
od odwołania,
. kosztami postępowania obciąża wnoszącego odwołanie KSB Polska Sp. z o.o.,
Bronisze, ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów Mazowiecki i:
zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 1 500 zł 00 gr (słownie:
tysiąc pięćset złotych zero groszy), uiszczoną przez KSB Polska Sp. z o.o., Bronisze,
ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów Mazowiecki tytułem wpisu od odwołania,
zasądza od KSB Polska Sp. z o.o., Bronisze, ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów
Mazowiecki na rzecz
Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji
w m.st. Warszawa S.A., PI. Starynkiewicza 5, 02-015 Warszawa
kwotę 3 600 zł 00
gr (słownie: trzy tysiące sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty postępowania
odwoławczego poniesione z tytułu wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2018 poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 7 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
..…………………..
Sygn. akt: KIO 602/19
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w m.st.
Warszawa S.A., PI. Starynkiewicza 5, 02-015 Warszawa prowadzi w trybie przetargu
nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na „Serwisowanie
oraz remont pomp i mieszadeł firmy KSB”, w podziale na dziesięć części. Postępowanie
prowadzone jest w
trybie przetargu nieograniczonego o wartości powyżej kwot określonych
w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Pzp. Ogłoszenie o zamówieniu
zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej w dniu 22 grudnia 2019 r.,
pod nr 2018/S 247-571398
. Postępowanie prowadzone jest z zastosowaniem przepisów
właściwych dla zamówień o wartości powyżej kwot określonych w przepisach wydanych na
podstawie art. 11 ust. 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień publicznych (t.j.
Dz.U. 2018 poz. 1986 ze zm.)
zwanej dalej „Pzp”.
Zamawiający w dniu 25 marca 2019 r. poinformował wykonawcę KSB Polska Sp.
z o.o., Bronisze, ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów Mazowiecki o wyborze jako oferty
najkorzystniejszej oferty wykonawcy Pompax Sp. z o.o., u
l. Spółdzielcza 2H, 64-100 Leszno
(dalej jako Pompax) w częściach VI i IX.
Wykonawca KSB Polska Sp. z o.o., Bronisze, ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów
Mazowiecki (dalej jako KBS) wniósł w dniu 3 kwietnia 2019 r. odwołanie na czynność wyboru
ww. oferty w częściach VI i IX, zarzucając Zamawiającemu naruszenie:
1) art. 24 ust. 1 pkt 16 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez zaniechanie
wykluczenia Pompax w zakresie części VI oraz IX, który w wyniku zamierzonego
działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził Zamawiającego w błąd przy
przedstawieniu informacji, że spełnia warunki udziału w postępowaniu w zakresie
wykazania co
najmniej 1 usługi (umowy) polegającej na remoncie pompy
AMACAN o mocy minimalnej 300 kW (część VI) oraz wykazania co najmniej 2
usług (umów) polegających na remoncie pompy KRPK (część IX);
2) art. 24 ust. 1 pkt 17 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez zaniechanie
wykluczenia Pompax w zakresie części VI oraz IX. który w wyniku lekkomyślności
lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd Zamawiającego,
mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez Zmawiającego
poprzez wykazanie prze
z Pompax spełnienia warunków udziału w postępowaniu w
zakresie wykazania co najmniej 1 usługi (umowy) polegającej na remoncie pompy
AMACAN o mocy minimalnej 300 kW (część VI) oraz wykazania co najmniej 2
usług (umów) polegających na remoncie pompy KRPK (część IX);
3) art. 24 ust. 1 pkt 12 w zw. z art. 7 ust. 1 ustawy Pzp poprzez zaniechanie
wykluczenia Pompax w zakresie części VI oraz IX postępowania, który nie wykazał
spełniania warunków udziału w postępowaniu w zakresie wykazania co najmniej 1
usługi (umowy) polegającej na remoncie pompy AMACAN o mocy minimalnej 300
kW (część VI) oraz wykazania co najmniej 2 usług (umów) polegających na
remoncie pompy KRPK (część IX);
4) art. 89 ust. 1 pkt 5 ustawy Pzp poprzez zaniechanie uznania oferty Pompax za
odrzuconą;
względnie:
5) art. 26 ust. 3 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wezwania Pompax w zakresie
części VI oraz IX postępowania do uzupełnienia wykazu usług potwierdzającego
spełnienie warunków udziału w postępowaniu w zakresie wykazania co najmniej 1
usługi (umowy) polegającej na remoncie pompy AMACAN o mocy minimalnej 300
kW (część VI) oraz wykazania co najmniej 2 usług (umów) polegających na
remoncie pompy KRPK (część IX);
6) art. 26 ust. 4 ustawy Pzp poprzez zaniechanie wezwania Pompax w zakresie
części VI oraz IX postępowania do wyjaśnienia treści referencji wystawionych
przez Delta P Tech Sp. z o.o. oraz Aquanet S.A.
Wpis od odwołania został wniesiony w wysokości 15 000,00 zł.
Odwołujący KSB Polska Sp. z o.o., Bronisze, ul. Świerkowa 1D, 05-850 Ożarów
Mazowiecki w dniu 17 kwietnia 2019 roku,
na posiedzeniu z udziałem stron, przed otwarciem
rozprawy przed Krajową Izbą Odwoławczą, złożył oświadczenie, iż wycofuje wniesione
odwołanie w całości.
Izba wskazuje, iż Odwołujący jest gospodarzem postępowania odwoławczego
i złożenie przez niego oświadczenia o cofnięciu odwołania niesie daleko idące skutki
w postaci obowiązku zniesienia tegoż postępowania. Zatem Krajowa Izba Odwoławcza
zobligowana jest na podstawie art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp do umorzenia
postępowania odwoławczego i wydania w tym przedmiocie postanowienia.
Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego Krajowa Izba Odwoławcza
uwzględniła okoliczność, iż w przypadku cofnięcia odwołania przez Odwołującego przed
otwarciem rozprawy odwołującemu zwraca się 90% wpisu na mocy przepisu art. 187 ust. 8
zdanie drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo
zamówień publicznych, orzekając
w tym zakresie o konieczności zwrotu kwoty 13 500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy
pięćset złotych zero groszy) z wpisu uiszczonego przez Odwołującego na rachunek Urzędu
Zamówień Publicznych.
Izba orzekła o kosztach postępowania odwoławczego, stosownie do art. 187 ust. 8
Pzp oraz § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a i b rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca
2010 r. w sprawie wysokości wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu
odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972).
P
rzewodniczący: …………………………