KIO 676/19 POSTANOWIENIE dnia 25 kwietnia 2019 r.

Stan prawny na dzień: 27.06.2019

Sygn. akt: KIO 676/19 

POSTANOWIENIE 

z dnia 25 kwietnia 2019 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:      Agata Mikołajczyk 

Członkowie:   

Piotr Kozłowski 

Jan Kuzawiński 

po  rozpoznaniu na  posiedzeniu niejawnym  bez udziału stron  w  dniu  25 kwietnia  2019  r.  w 

Warszawie 

odwołania  wniesionego  w  dniu  12  kwietnia  2019  r.  do  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej  przez  odwołującego:  Medline  Sp.  z  o.  o.    (ul.  Fabryczna  17  65-410  Zielona 

Góra) w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Wojewódzka Stacja Pogotowia 

Ratunkowego i Transportu Sanitarnego "Meditrans” SPZOZ w Warszawie (ul. Poznańska 

22, 00-685 Warszawa), 

przystępujący do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego:  Paramedica Polska 

Sp. z o.o. Sp. k. 

(ul. Żołny 11, Warszawa), 

postanawia: 

Umarza postępowanie odwoławcze; 

Nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

odwołującego: Medline Sp. z o. o.  (ul. Fabryczna 17 65-410 Zielona Góra- kwoty 13.500 

zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy) stanowiącej 90 % kwoty 

uiszczonej 

przez odwołującego tytułem wpisu od odwołania. 


Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - 

Prawo zamówień publicznych 

(Dz. U. z 2018 r., poz. 1986 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od dnia jego 

doręczenia  -  przysługuje  skarga  za pośrednictwem  Prezesa  Krajowej Izby  Odwoławczej  do 

Sądu Okręgowego w Warszawie. 

…………………………… 

…………………………… 

…………………………… 


Sygn. akt KIO 676/19 

Uzasadnienie 

Odwołanie zostało wniesione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego, którego 

przedmiotem  jest  „Zakup  ambulansów  typu  C”,  numer  referencyjny  zamówienia: 

WSPRiTS/ZP/15/19. 

Ogłoszenie  o  zamówieniu  opublikowane  zostało  w  Dzienniku 

Urzędowym Unii Europejskiej nr 2019/S 066-153905 z dnia 3 kwietnia 2019 r. Postępowanie 

jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 

2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 ze zm.), [ustawa Pzp lub 

Pzp]  przez  zamawiającego:  Wojewódzką  Stację  Pogotowia  Ratunkowego  i  Transportu 

Sanitarnego "Meditrans” SP ZOZ w Warszawie (Zamawiający), działającego na podstawie art. 

16 ust. 1 ustawy 

Pzp w imieniu własnym oraz  (1) Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki 

Zdrowotnej ,,RM-MEDIT

RANS” Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w 

Siedlcach, (2)  Samodzielnego  Publicznego 

Zakładu  Opieki  Zdrowotnej  „MEDITRANS 

OSTROŁĘKA”  Stacja  Pogotowia  Ratunkowego  i  Transportu  Sanitarnego  w  Ostrołęce  i  (3) 

Samodzielnego  Publicznego 

Zakładu  Opieki  Zdrowotnej  Wojewódzka  Stacja  Pogotowia 

Ratunkowego i Transportu Sanitarnego w P

łocku. Odwołujący - Medline Sp. z o. o.  z  Zielonej 

Góry  zarzucił Zamawiającemu naruszenie ustawy Pzp w zakresie: 

1.  art.7 ust. 1 z uwagi na 

określenie przedmiotu zamówienia w sposób naruszający uczciwą 

konkurencje;  

2.  art. 29 ust.2 oraz art.7 ust. 1 -  wskaz

anie w sposób pośredni na konkretne modele urządzeń 

bez jednoczesnego wskazania równoważnych wymagań funkcjonalnych, 

Wykonawca  w  uzasadnieniu 

wskazał  na  Zadanie  nr  3.  Zakup  4  ambulansów  typu  C  dla 

WSPRiTS  Meditrans  Ostrołęka  oraz  na  Zadanie  nr  4  Zakup  7  ambulansów  typu  C  dla 

WSPRiTS Meditrans Płock podając, że Zamawiający, co do sprzętu objętego zamówieniem w 

SIWZ, szczegółowo opisał wymagania, w szczególności w OPZ w załączniku nr 2 do SIWZ. 

Jego  zdaniem

,  Zamawiający  pozbawił  wykonawców  możliwości  uzyskania  zamówienia, 

albowiem  wymogi: 

-    w  Zadaniu  nr  3  (ambulanse 

dla  Meditrans  Ostrołęka)  wskazują  na  preferowanie:  RMB 

System  (nosze  główne  z  transporterem  do  noszy  głównych),  Physio  Control  (defibrylator), 

Paramedica Polska Sp. z o.o., (respirator transportowy);  

- w Zadaniu 4 (ambulanse dla 

Meditrans Płock) wskazują na preferowanie: Paramedica Polska 

Sp. z o.o. (nosze główne z transporterem do noszy głównych, nosze zbierakowe, krzesełko 

transportowe, defibrylator, respirator transportowy).  


Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  oraz  nakazanie  Zamawiającemu: 

zmiany zapisów SIWZ poprzez modyfikacje wymogów technicznych i funkcjonalnych sprzętu 

będącego przedmiotem zamówienia w sposób zachowujący uczciwą konkurencje, określony 

w uzasadnien

iu odwołania oraz zmianę Opisu Przedmiotu Zamówienia w sposób w sposób 

zachowujący uczciwą konkurencje określony w uzasadnieniu. 

Zamawiający w odpowiedzi na odwołanie (pismo z dnia 19/04/2019) wniósł o oddalenie 

odwołania w zakresie Zadania 4 [Zakup 7 ambulansów typu C dla WSPRiTS Meditrans Płock]  

podnosząc, że przed wniesieniem odwołania zmodyfikował  w dniu 12 kwietnia 2019 r. opis 

przedmiotu  zamówienia  dla  tego  zdania.  Wskazał  także  na  parametry,  co  do  których 

wymaganie spełnia co najmniej dwóch wykonawców.   

Do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego w terminie określonym art. 

185 ust. 2 ustawy Pzp przystąpił wykonawca: Paramedica Polska Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą 

w Warszawie wnosząc także o oddalenie odwołania. 

Odwołujący w piśmie z dnia 23 kwietnia 2019 r. [data wpływu: 24/04/2019] wskazując  

na  art.  187  ust.  8  ustawy  Pzp 

oświadczył,  że  w  związku  z  faktem  dokonania  przez 

Zamawiającego  modyfikacji  treści  SIWZ  w  zasadniczej  części  uwzględniając  zastrzeżenia 

Odwołującego  podniesione  w  odwołaniu,  cofa  odwołanie  o  sygn.  KIO  676/19.  Wniósł 

jednocześnie w związku z faktem cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy, o zwrot 90% 

wpisu wniesionego od 

odwołania oraz o umorzenie postępowania. 

Izba stwierdza, 

co następuje: 

P

ostępowanie  odwoławcze  w  tej  sprawie  z  uwagi  na  złożone  przez  wykonawcę 

oświadczenie o cofnięciu odwołania podlega umorzeniu na podstawie art. 187 ust.8 zdanie 

pierwsze ustawy Pzp. Izba ponadto, zgodnie z art. 187 ust. 8 zdanie drugie ustawy Pzp oraz 

na podstawie § 5 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 

2010  r.  w  sprawie  wysokości  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (Dz. U. z 2018 r. poz. 972), orzekła również o zwrocie 

na rzecz Odwołującego 90% kwoty wpisu uiszczonego w wysokości 15.000 zł.  

Uwzględniając powyższe postanowiono, jak w sentencji.  

……………………………….. 

……………………………….. 

………………………………..