Sygn. akt: KIO 2244/20
WYROK
z dnia 1
5 października 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Andrzej Niwicki
Protokolant: Klaudia Ceyrowska
po rozpatrzeniu na rozprawie w dniu 13
października 2020 r. w Warszawie odwołania
wniesionego do Prezesa Kra
jowej Izby Odwoławczej w dniu 7 września 2020 r. przez
wykonawcę TARRAYA S.A., ul. Głogowska 108/6, 60-263 Poznań w postępowaniu
prowadzonym przez
Województwo Podkarpackie, al. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010
Rzeszów
przy udziale wykonawcy MDI Sp. z o.o., ul. Lwowska 26, 30-
551 Kraków zgłaszającego
swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego
orzeka:
oddala odwołanie.
kosztami postępowania obciąża wykonawcę TARRAYA S.A. z siedzibą w
Poznaniu
i zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczoną przez
wykonawcę TARRAYA S.A. z siedzibą w Poznaniu tytułem wpisu od odwołania.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2019 r., poz. 1843) na niniejszy wyrok - w terminie 7 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w Rzeszowie.
Pr
zewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 2244/20
Uzasadnienie
ZAMAWIAJĄCY: Województwo Podkarpackie, ul. Łukasza Cieplińskiego 4, 35-010 Rzeszów
prowadzi w trybie przetargu nieograniczonego postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego na: Opracowanie koncepcji oraz przeprowadzenie kampanii informacyjno-
promocyjnej. O
głoszenie w DUUE nr 2020/S 130-319423 z dnia 8.07.2020 r.
ODWOŁUJĄCY: TARRAYA Spółka Akcyjna ul. Głogowska 108/6, 60-263 Poznań, wniósł
odwołanie od czynności Zamawiającego z dnia 27 sierpnia 2020 r., polegającej na wyborze
jako najkorzystniejszej oferty wykonawcy MDI Sp. z o.o.
z siedzibą w Krakowie (MDI) oraz
zaniżeniu punktacji przyznanej ofercie Odwołującego, jak również od zaniechania
udostępnienia Odwołującemu części oferty złożonej przez wykonawcę MDI.
Zamawiającemu zarzuca naruszenie:
art. 24 ust. 1 pkt 12 w zw. z art. 26 ust. 2b, art. 22 ust. 1 i art. 89 ust. 1 pkt 5 PZP
polegające na wyborze oferty MDI jako najkorzystniejszej, podczas gdy wykonawca MDI Sp.
z o.o. winien b
yć wykluczony z postępowania z uwagi na niewykazanie spełniania warunków
udziału w postępowaniu, a jego oferta winna zostać odrzucona;
względnie art. 89 ust. 1 pkt 2 PZP polegające na wyborze oferty MDI, podczas gdy
oferta nie odpowiada treści SIWZ i winna zostać odrzucona;
art. 8 ust. 1 i 3 PZP przez zaniechanie udostępnienia Odwołującemu części oferty
złożonej przez wykonawcę MDI, objętych zastrzeżeniem tajemnicy przedsiębiorstwa
dokumentów: koncepcja prowadzenia kampanii, wykaz osób, wykaz usług, mimo iż
wykonawca MDI Sp. z o.o. nie wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa, a nadto przez utajnienie ocen ofert przez Zamawiającego;
art. 91 ust. 1 PZP poprzez zaniżenie - w ramach oceny ofert - punktacji przyznanej
oferc
ie Odwołującego, przy jednoczesnym zawyżeniu punktacji przyznanej ofercie MDI Sp. z
o.o. i w konsekwencji dokonanie wyboru tej
oferty, podczas gdy to oferta Odwołującego
winna zostać oceniona wyżej i zostać wybrana jako najkorzystniejsza;
art. 7 ust. 1
PZP przez prowadzenie postępowania w sposób niezgodny z zasadami
uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców.
Wskazując na powyższe zarzuty wnosi o nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienia czynności wyboru oferty MDI Sp. z o.o. jako oferty najkorzystniejszej,
udostępnienia Odwołującemu części oferty złożonej przez MDI Sp. z o.o., a
mianowicie objętych zastrzeżeniem tajemnicy przedsiębiorstwa dokumentów: koncepcja
prowadzenia kampanii, wykaz osób i wykaz usług, a nadto udostępnienia ocen ofert przez
Zamawiającego;
wykluczenia wykonawcy MDI Sp. z o.o.,
odrzucenia oferty MDI Sp. z o.o.
powtórzenia
czynności
oceny
ofert
celem
ponownego
wyboru
oferty
najkorzystniejszej,
Wraz z ofert
ą wykonawca MDI złożył zastrzeżenie nieudostępniania informacji stanowiących
tajemnicę przedsiębiorstwa. Wykonawca zastrzegł nieujawnianie informacji w 3
dokumentach.
wskazując, że informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa wg art. 11 ust.
2 UZNK.
Oferta Odwołującego znalazła się na drugim miejscu.
1 września 2020 r. Odwołujący wystąpił do Zamawiającego o odtajnienie dokumentów
stanowiących ofertę wykonawcy MDI. Zamawiający nie odpowiedział Odwołującemu.
Ad 1) naruszenie art. 24 ust. 1 pkt 12 w zw. z art. 26 ust. 2b, art. 22 ust. 1 i art. 89 ust. 1 pkt
5 PZP podczas gdy wybrany
MDI winien być wykluczony z postępowania z uwagi na
niewykazanie spełniania warunków udziału w postępowaniu, a jego oferta winna zostać
odrzucona przez Zamawiającego.
MDI w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu z pkt V.1 SIWZ w
zakresie jednej usługi powołał się na udostępnienie zasobów przez firmę MDI Sp. z o.o. sp.
k. W oświadczeniu o udostępnieniu zasobów firma MDI Sp. z o.o. sp. k. wskazała, że będzie
uczestniczyć w realizacji zadania na zasadzie podwykonawstwa. Jak wynika jednak z treści
formularza ofertowego, wykonawca
nie wskazał firmy MDI Sp. z o.o. sp. k. jako swojego
podwykonawcy, a o
graniczył się do wskazania dwóch innych podwykonawców.
Oznacza to, że MDI Sp. z o.o. sp. k. nie będzie - wbrew swojej deklaracji - uczestniczyć w
realizacji przedmiotowego zamówienia, a zatem nie było możliwe powołanie się na jej
zasoby. Zamawiający nie dokonując wykluczenia MDI Sp. z o.o., mimo iż ten nie wykazał
spełniania warunków udziału w postępowaniu, naruszył przepisy PZP.
Ad zarzut ewentualny naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2 PZP - z
daniem Odwołującego, oferta
MDI nie odpowiada treści SIWZ, z uwagi jednak na bezzasadne utajnienie oceny
Zamawiającego, brak możliwości zgłoszenia szczegółowych uwag.
Ad 3 naruszenie art. 8 ust. 1
i 3 PZP przez zaniechanie udostępnienia Odwołującemu części
oferty złożonej przez wykonawcę MDl objętych zastrzeżeniem tajemnicy przedsiębiorstwa
w/w
dokumentów, a nadto poprzez utajnienie ocen ofert przez Zamawiającego;
Wykonawca MDI n
ie wykazał spełnienia warunków, o których jest mowa w art. 11 ust. 2
uznk.
Przedstawione dokumenty co do zasady zawierają informacje przeznaczone do ujawnienia
po wdrożeniu kampanii w życie, a ponadto wynikają z SOPZ. Innymi słowy - wszystkie
powstałe w ramach kampanii muszą stać się jawne, tak więc z natury są przeznaczone do
odtajnienia.
Ad 4 -
naruszenie art. 91 ust. 1 PZP poprzez zaniżenie - w ramach oceny ofert - punktacji
przyznanej ofercie Odwołującego, przy jednoczesnym zawyżeniu punktacji przyznanej
ofercie wykonawcy MDI i w konsekwencji dokonanie wyboru jako oferty najkorzystniejszej
oferty MDI, podczas gdy oferta Odwołującego winna zostać oceniona wyżej jako
najkorzystniejsza.
Odwołujący wskazał na kryteria oceny oferty w kontekście treści swojej oferty zauważając,
że wszystkie elementy kampanii Odwołującego są spójne poprzez formę graficzną, która jest
nieskomplikowana, jednorodna. Wszystkie kreacje mają powtarzalne elementy graficzne -
zastosowane łuki w logo oraz layoucie, kolorystykę czy przede wszystkim postać
ambasadora
– M. Z. - który w połączeniu z hasłem pozwala jednoznacznie identyfikować
wszystkie elementy kampanii. Również banery zawsze w ostatniej
odsłonie
mają
ukazanego
ambasadora oraz charakterystyczne
logo kampanii. Wszystkie są więc spójne.
W
ystępuje też duży stopień zgodności z SOPZ ponieważ zgodnie z uszczegółowionymi
celami kampanii opisanymi w SOPZ koncepcja
Odwołującego buduje wizerunek regionu
posiadającego walory turystyczne i gospodarcze (cel OPZ), w spocie tv ukazuje i walory
turystyczne (wędrówka ambasadora na szlaku, piękne widoki) i gospodarcze, odwołujący
pokazuje
dobrze prosperujący biznes jako restaurację i podkreśla to w haśle końcowym w
scenie 8. Reklamy internetowe podkreślają walory turystyczne - park gwiezdnego nieba, czy
tradycje związane z lokalnymi potrawami. Hasło o założeniu biznesu jest też powtarzane w
spocie radiowym.
Pokazuje unikalną przyrody i naturę regionu, jego kultury, które mogą stać
się atutem do rozwoju przedsiębiorczości w regionie, (cel OPZ) - beauty shoty unikalnej
przyrody i natury regionu pokazujemy zarówno w key visualu, spocie tv, reklamach
internetowych czy artykule prasowym.
Zwiększenie świadomości inwestorów oraz turystów
na temat walorów województwa podkarpackiego jako atrakcyjnego miejsca do zamieszkania,
inwestowania, kształcenia i odpoczynku (cel OPZ) - Komunikacja wypowiadana przez aktora
czy zawarta w grafikach oraz wariantach hasła Zwiększenie świadomości wśród grupy
docelowej o atrakcyjności turystycznej regionu, (cel OPZ)- j.w.
Zwi
ększenie świadomości wśród grupy docelowej o produktach regionalnych i tradycyjnych,
które wytwarzane są w województwie podkarpackim (cel OPZ) produkty regionalne
przewijąją się zarówno w proponowanym spocie TV jak i reklamach internetowych.
Ukazanie infrastruktury regionu,
tj. sieci dróg, lotniska, bazy noclegowej i gastronomicznej,
tradycji kulturowej, czystego i naturalnego środowiska, które sprawiają, że województwo
podkarpackie jest dostępne dla każdego, kto chciałby rozpocząć działalność gospodarczą w
województwie podkarpackim. - W koncepcjach Odwołujący pokazuje czyste naturalne
środowisko, bazę gastronomiczną i noclegową, natomiast co do infrastruktury czy lotnisk nie
da się tego wszystkiego zawrzeć w jednym spocie. Na etapie realizacji kampanii ma powstać
więcej spotów i tam będzie położony nacisk na różne inteligentne specjalizacje, ale ważne,
aby wszystkie były spójne - konwencja spotu zawsze będzie taka sama - sposób montażu,
hasła muzyka i przede wszystkim ambasador kampanii, który w jednoznaczny sposób
uspójnia przekaz. Odwołujący powinien więc w tym subkryterium otrzymać maksymalną
liczbę punktów.
W
kryterium: Działania PR - od 0 do 10 pkt., pod uwagę brano następujące elementy:
zasady i częstotliwość komunikacji z mediami oraz różnorodność podejmowanych działań
PR -
wszystko zostało opisane w koncepcji strategicznej Odwołującego, zarówno zasady jak
i częstotliwość. Odwołujący przewidział też codzienną częstotliwość z mediami. Ponadto
działania są różnorodne: biuro prasowe, wysyłka informacji prasowych, study toury dla
dziennikarzy, konferencja prasowa itp.
spójność i konsekwencja podejmowanych działań PR - zaproponowane przez
Odwołującego działania PR są działaniami fundamentalnymi. Biuro prasowe regularnie
kontaktujące codziennie z dziennikarzami to „must-have” każdych działań PR. Z
doświadczenia Odwołującego wynika, że zaproszenie dziennikarzy na Study Tour w regionie
i bezpośredni kontakt z nimi, a także bezpośrednie doznanie przez nich zalet regionu daje
bardzo dobre efekty w postaci publikacji redakcyjnych (earned media);
dostosowanie zaproponowanych działań PR do celów kampanii; zaproponowane działania
PR -
w szczególności study tours, gdzie zgodnie z celami kampanii Odwołujący przewiduje
zorganizowanie dwóch wizyt studyjnych - jednej dla dziennikarzy biznesowych, drugiej dla
dziennikarzy turystycznych, podróżniczych i lifestylowych, co zostało dokładnie opisane w
Koncepcji Strategicznej.
Odwołujący powinien więc w tym subkryterium otrzymać
maksymalną liczbę punktów.
W
kryterium: Artykuł prasowy -od 0 do 10 pkt, oceniano następujące
elementy:
dopasowanie artykułu do specyfiki medium i formy reklamy, artykuł jest w 100% dopasowany
do medium jakim na prezentowanym przykładzie jest National Geographic, poprawność
merytoryczna treści zawartych w artykule, czytelność i zrozumiałość artykułu dla
potencjalnych odbiorców. Artykuł jest oparty na faktach i jest czytelny dla potencjalnych
odbiorców tej gazety. Zdolność artykułu do przyciągnięcia uwagi i utrzymania
zainteresowania potencjalnego odbiorcy komunikatu.
Artykuł zawiera ciekawe fakty,
zaskakujące i zachęcające do podróży w to miejsce. Z rozeznania Odwołującego wynika, że
mało kto wie o istnieniu tego parku, który stanowi turystyczną perełkę na mapie kraju.
Odwołujący powinien więc w tym subkryterium otrzymać maksymalną liczbę punktów
W kryterium
Scenariusz spotów telewizyjnych oraz na kanał You Toube -od Odo 10 pkt., w
ocenie pod uwagę brano: zastosowane techniki reklamowe i ich wpływ na zauważalność i
zapamiętywalność przekazu oraz wizerunek reklamowanej mark. Techniki reklamowe
polegają tu na zaskoczeniu widza oraz użyte hasło „PodkarpaciĘ zaskoczy", które wpisuje
się w aktualne trendy projektowania haseł reklamowych (np. hasło kampanii: „Chce się Ż").
Czy spot wykorzystuje atrakcyjne i ory
ginalne rozwiązania, rozumiane jako zdolność do
przyciągnięcia uwagi - Odwołujący szczegółowo opisał techniki filmowe na końcu
scenariusza spotu mające na celu przyciągnięcie uwagi i utrzymania zainteresowania
potencjalnego odbiorcy komunikatu. „W każdym ujęciu kamera zaczyna od obserwacji
aktora. Aktorzy jej „nie widzą”, kamera tylko filmuje. Za każdym razem, kiedy M. Z. ma
zacząć mówić do kamery, wyszukuje ją wzrokiem, lekko zwracając głowę. Zawsze wie, gdzie
ona jest ale jako profesjonalny aktor traktuje
ją jak powietrze”. Kiedy znajduje ją wzrokiem,
momentalnie skraca dystans, kamera z obserwatora staje się uczestnikiem sceny. Widz klipu
wchodzi w osobisty, prywatny świat aktora, który zwraca się bezpośrednio do niego. Chwyt
ten będzie zastosowany we wszystkich spotach. Taka technika filmowa jest użyta np, w
„House of cards";
P
rzekaz merytoryczny oraz jego kompletność, czytelność i przejrzystość zgodna z celami
kampanii objętej niniejszym zamówieniem. Spot promuje zarówno atuty turystyczne, jak i
zdrową regionalną żywność oraz przyrodnicze walory, które sprzyjają produkcji, co jest w
100-procentach zgodne z celami kampanii,
dostosowanie spotów do grupy potencjalnych
beneficjentów programu oraz celów kampanii.
Spot jest dostosowany do bardzo szerok
iej grupy odbiorców. Ładne widoki, przyjemny
nieskomplikowany przekaz serwowany przez znanego aktora zainteresują każdego.
S
posób, w jaki zostały ujęte sceny i czy są zgodne z tematyką wskazaną w SOPZ,
Odwołujący promuje wszystkie cele z OPZ, stopień pobudzenia wyobraźni odbiorców
poprzez przekaz zaproponowanego scenariusza spotu tj. stopień pobudzenia wyobraźni, tak
że pozostaje on dłużej w ich pamięci i niesie pozytywny przekaz; - wyobraźnię pobudzamy
poprzez chwyty dotyczące przywoływania skojarzeń ze smakami dzieciństwa czy szybką
zamianę nieba nasłonecznionego w niespotykane nigdzie indziej gwiaździste. Również
zastosowane chwyty przechodzące z pięknych widoków na sylwetkę znanego, łubianego
aktora powodują pobudzenie wyobraźni. Pokaz jest bezdyskusyjnie pozytywny.
Wykonawca powinien więc w tym subkryterium otrzymać maksymalną liczbę punktów
W kryterium: Layout reklamy internetowej -od 0 do 5 pkt., w ocenie bran
o pod uwagę
następujące elementy: - zastosowane techniki reklamowe i ich wpływ na zauważalność i
zapamiętywalność przekazu, przyciągnięcia uwagi oraz wizerunek reklamowanej marki,
interesujemy głównie ciekawostką - np. dużą liczbą potraw regionalnych czy zagadką
odnośnie tego gdzie znajduje się „Park Gwiezdnego Nieba". Właśnie pytania o fakty, których
ludzie nie znają, potrafią zainteresować.
przekaz merytoryczny oraz jego kompletność, czytelność i przejrzystość zgodna z celami
kampanii objętej niniejszym zamówieniem,
W przykładowych reklamach Odwołujący wskazał na ciekawostkę turystyczną oraz związaną
z produkcją żywności regionalnej, co jest zgodne z celami kampanii.
- czy elementy na ba
nerze (tj. tekst, logotypy, grafika itp.) są umieszczone estetycznie,
czytelnie i przejrzyście;
Odwołujący przedstawił 2 różne banery, które są zaprezentowane w formie storyboardu, na
którym widać poszczególne, przykładowe, kolejne odsłony baneru. Elementy każdego z tych
slajdów są rozmieszczone estetycznie, czytelnie i przejrzyście.
Wykonawca powinien więc w tym subkryterium otrzymać maksymalną liczbę punktów
W kr
yterium: Dodatkowe narzędzia kampanii - od 0 do 5 pkt, w ocenie pod uwagę brano:
pomysł na wykorzystanie dodatkowych kanałów komunikacji oraz ich atrakcyjność,
Odwołujący przedstawił pomysł na wykorzystanie 2 dodatkowych narzędzi kampanii -
zgodnie z pkt
. V OPZ miały to być 2 dodatkowe narzędzia. Zastosowane propozycje -
Roadshow przy Złotych Tarasach w Warszawie, czyli w miejscu o ogromnym natężeniu
ruchu ludzi z całej Polski, czy reklama w pociągach Pendolino, to bardzo silne działania
wizerunkowe.
wska
źniki planowane do osiągnięcia przy użyciu dodatkowych narzędzi, Odwołujący podał
wskaźniki przy każdym z dwóch dodatkowych działań.
zastosowane narzędzia będą miały wpływ na zauważalność i zapamiętywalność przekazu
oraz wizerunek kampanii jako całości,
Zastosowane narzędzia muszą mieć wpływ na zauważalność. Przede wszystkim Roadshow
zawsze interesuje i angażuje, co przy przepływie 57 tys. osób dziennie (dzienne natężenie
ruchu przy Złotych Tarasach) musi dać odpowiedni efekt - nie można było wybrać lepszego
miejsca w Polsce na bycie zauważonym niż centralny punkt leżący przy Złotych Tarasach i
obok dworca Warszawa Centralna. Kontakt z żywym człowiekiem jest zawsze lepiej
zapamiętywany niż w przypadku reklamy w mediach. Zakładamy też zgodnie z ofertą inne
miasto, według wyboru Zamawiającego, co jeszcze bardziej zwiększy zauważalność i
zapamiętywalność przekazu. Podobnie jak 357 tys. wyświetleń plansz lub spotu w Pendolino
buduje ogromny zasięg.
spełniają funkcję informacyjno - promocyjną, są spójne z pozostałymi kanałami dystrybucji;
Oba działania spełniają funkcję informacyjno-promocyjną - są do tego stworzone, zwłaszcza
że przy Roadshow mamy kontakt z obsługą eventu, która udziela bezpośrednich informacji
na temat oferty turystycznej i biznesowej regionu
. Trudno też uznać te działania za niespójne
z pozostałymi kanałami. Wykonawca zaproponował liczbę działań dodatkowych zgodną z
OPZ oraz spełniającą wszystkie kryteria, powinien również w tym subkryterium otrzymać
maksymalną liczbę punktów
Ad
Oryginalność i kreatywność kreacji - od 0 do 10 pkt., w ocenie pod uwagę będą brane
następujące elementy: - zastosowane rozwiązania charakteryzujące się nowatorstwem i
niepowtarzalnością na tle innych kampanii informacyjnych i reklamowych, zastosowane
rozwiązania będą łatwo rozpoznawalne, przykuwające uwagę, - kreacja
jest
unikalny,
oryginalny, wyjątkowy i wyróżnia się od innych realizowanych kampanii promocyjnych i
zapada w pamięć odbiorcom;
Atrakcyjność kreacji budują przede wszystkim: -chwytliwe hasło wpisujące się w trendy
projektowania haseł reklamowych. Hasło ma zaciekawiać również odmianami
dopasowanymi do celów kampanii, które można dowolnie rozwijać:
hasło główne: PodkarpaCIĘ zachwyci! hasła pomocnicze:PodkarpaCIĘ ugości PodkarpaCIĘ
nakarmi PodkarpaCIĘ zaintryguje PodkarpaCIĘ zmotywuje PodkarpaCIĘ wspiera biznesowo
- bardzo znany i lubiany aktor,
estetyczne oparte o piękne widoki kreacje, techniki filmowe
budujące efekt zaskoczenia.
Innowacja polega na zastosowanych chwytach filmowych, które wcześniej nie były
sto
sowane w reklamie regionów - przykładowo. W reklamach do tej pory bazowano na
pięknych widokach, a potem bezpośrednim przekazie treści, natomiast w koncepcji
Odwołującego widzimy typowy widok, z pozoru zwyczajna reklama regionu, zaś potem jest
przybliżany aż ku zaskoczeniu odbiorcy kamera wyłapuje z szerokiego kadru sylwetkę
osoby, którą jest postać M. Z. na szlaku.
Połączenie wszystkich tych technik powoduje efekt świeżości i zaciekawienie odbiorcy.
Wykonawca powinien więc w tym subkryterium otrzymać maksymalną liczbę punktów.
W
kryterium: Uniwersalność i prostota przekazu -od 0 do 5 pkt., w ocenie pod uwagę brano
elementy:
zastosowane formy poszczególnych elementów realizacyjnych kampanii
zapewniające możliwość odbioru komunikatu przez jak najszerszą grupę odbiorców,
połączone z wysokim stopniem oddziaływania, oparcie przedstawionej koncepcji na pomyśle
nieskomplikowanym, jednoznacznym i łatwym do zrozumienia dla osoby dorosłej, przy
niewielkim zaangażowaniu uwagi, oparcie koncepcji na przekazie perswazyjnym (tzn.
wpływa, namawia, zachęca), posługuje się językiem atrakcyjnym i przekonującym.
K
ampania oparta jest o proste, chwytliwe hasła opierające się o grę słów, proste komunikaty,
osobę znanego i powszechnie lubianego aktora, stąd grupa zapewnia szerokie dotarcie do
szerokiej grupy odbiorców. Wypowiadane przez aktora hasła bezpośrednio namawiają do
podjęcia przez odbiorcę działania. Wszystkie aspekty zgodności z celami SOPZ,
charakteryzacja założeń kampanii i dopasowania do grup docelowych została szeroko
omówiona w Koncepcji Strategicznej Kampanii dołączonej do OPZ.
Wykonawca powinien więc w tym subkryterium otrzymać maksymalną liczbę punktów
Członkowie komisji oceniali ofertę Odwołującego w oderwaniu od kryteriów oceny ofert i
treści SIWZ. Odwołujący wskazał na wyniki ocen indywidualnych poszczególnych członków
komisji
negując przyznaną punktację jako z reguły zaniżoną i nie uwzględniającą wszystkich
wymaganych i przedstawionych w ofercie elementów koncepcji.
W podsumowaniu stwierdził, że wskazane powyżej argumenty potwierdzają zasadność
zarzutów i żądań Odwołującego.
Zamawiający w pisemnym stanowisku zanegował twierdzenie o zaniżeniu odwołującemu
ocen za przedstawioną w postępowaniu koncepcję. Oświadczył, że podtrzymuje oceny
złożone przez członków komisji przetargowej. Członkowie komisji oceniając oferty na
podstawie obiektywnego kryterium „Koncepcja kampanii” (waga kryterium: 70%) oraz
wskazanym w nich podkryteriów, nie zaniżyli oceny. Stwierdził, że oceny nie były zbiorczo
konsultowane
przez wskazanych członków komisji, a każdy z członków komisji indywidualnie
i obiektywnie oceniał przedstawione w postępowaniu koncepcje. Nie znalazł podstaw do
uznania, iż oferta odwołującego winna zostać oceniona wyżej i powinna zostać wybrana jako
najko
rzystniejsza w prowadzonym postępowaniu oraz zarzut, jakoby „Dokonane przez
zamawiającego oceny ofert odwołującego i wybranego wykonawcy świadczą o
nieznajomości technik reklamy i stoją w sprzeczności z wymaganiami siwz.”
Zamawiający stwierdził, że członkowie komisji analizując przedstawioną koncepcję firmy
Tarraya odnosili się do całości oferty analizując poszczególne jej elementy.
Poddając ponowne analizie przedstawioną ofertę zamawiający wskazał na uchybienia, które
w jego ocenie znalazły się w przedstawionej ofercie i na co zwracali uwagę członkowie
komisji przetargowej, co znalazło swoje odzwierciedlenie w przyznanych ocenach.
Przedstawił uszczegółowioną analizę poszczególnych elementów koncepcji w kolejnych
kryteriach i podkryteriach.
Przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego zgłosił wykonawca
MDI sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie.
U
stosunkowując się do zarzutów odwołania wskazał, co następuje
Co do zarzutu niewykluczenia
Przystępującego z postępowania, w sytuacji gdy nie wykazał
on spełniania warunków udziału w postępowaniu w pierwszej kolejności wskazał na kwestię
for
malną, dotyczącą treści zarzutu podniesionego w kontekście poprzedniej treści warunku
udziału w postępowaniu z pkt V.1 siwz. W ocenie Przystępującego brak jest możliwości
wykluczenia Przystępującego z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 12 PZP w
oparciu o zarzut niespełniania nieaktualnego warunku.
Odnosząc się merytorycznie do zarzutu wskazał, że zdaniem Odwołującego, MDI spółka z
o.o. sp.k. wbrew
swojej deklaracji nie będzie uczestniczyć w realizacji zamówienia, bowiem
Przystępujący nie wskazał tego podmiotu w pkt 4 formularza ofertowego jako swojego
podwykonawcy, a zatem
— wg Odwołującego — nie jest możliwe powołanie się na jej
zasoby. W tym zakresie
przystępujący wskazuje, że art. 26 ust. 2b PZP został uchylony, co
czyni zarzut w tym zakresie pozbawionym oparcia prawnego.
W
ymagany pkt 4 formularza ofertowego obowiązek podania podwykonawców stanowi
realizację art. 36b ust. 1 PZP, gdzie Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części
zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez
wykonawcę firm tych podwykonawców (o ile są one mu znane). Powyższe informacje o
zamiarze zlecenia części zamówienia podwykonawcy nie są tożsame z koniecznością
posiadania takiej wiedzy przez wykonawcę na etapie ubiegania się o zamówienie.
Zamawiający nie dokonuje weryfikacji podwykonawców wyłącznie do upływu terminu
składania ofert, a wobec możliwości dokonania zmiany firmy podwykonawcy na późniejszym
etapie postępowania, zmuszony jest dokonać takiej weryfikacji np. na etapie wykonawstwa.
Z
arzut w tym zakresie jest chybiony. Nie może przecież dochodzić do takich sytuacji, że na
zadane w ten sam sposób pytanie w dwóch różnych dokumentach, ustawodawca wymaga,
aby wykonawca w jednym z nich podawał inną odpowiedź niż w drugim tzn. w pkt 4
formularza ofertowego podawał nazwy podwykonawców wraz z nazwami podmiotów, które
udostępniają zasoby, zaś w JEDZ podawał jedynie nazwy podwykonawców. Taka
int
erpretacja prowadziłaby bowiem do rozumienia przepisów w sposób nieracjonalny.
Przystępujący zwraca uwagę, że ustawa zawiera odrębny przepis nakazujący wskazanie
zasobu podmiotu trzeciego, który w rozumieniu „ustawy” staje się podwykonawcą. Zgodnie z
art.
22a PZP wykonawca, który polega na zdolnościach innych podmiotów, musi udowodnić
Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych
podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu
do dys
pozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia. Na tej
podstawie Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty
zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają
na wykazanie p
rzez wykonawcę spełniania warunków udziału w danym postępowaniu oraz
bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia. Zgodnie z pkt VII.2.2.
SIWZ Przystępujący w sposób prawidłowy wskazał podwykonawców, którzy udostępniają
mu zdolności, przedstawił bowiem wszystkie oświadczenia i dokumenty, w tym zakresie,
których żądał Zamawiający w SIWZ.
Przystępujący wskazuje, że oświadczenie o podwykonawcach, wymagane na skutek
żądania zamawiającego wynikającego z art. 36b ust. 1 ustawy Pzp, mającego
odzwierciedlenie w art. 71 ust. 2 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/24/UE z
dnia 26 lutego 2014 r. w sprawie zamówień publicznych, uchylającej dyrektywę 2004/18/WE,
nie stanowi treści oferty w rozumieniu art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp — tj. merytorycznej
treści zobowiązania wykonawcy oferowanego w odpowiedzi na opisany przez
zamawiającego w SIWZ przedmiot zamówienia. Co do zarzutu naruszenia art. 89 ust. 1 pkt 2
PZP
przez wybranie oferty Przystępującego, pomimo, że nie odpowiada ona treści SIWZ i
winna być odrzucona.
Przez „treść oferty” należy rozumieć oświadczenie woli wykonawcy, w którym zobowiązuje
się on do wykonania przedmiotu zamówienia publicznego (oznaczonego świadczenia) na
rzecz zamawiającego, jeżeli oferta złożona przez wykonawcę wybrana została jako
najkorzystniejsza i z wykonawcą tym zostanie zawarta umowa w sprawie zamówienia
publicznego.
Treść oferty odpowiada treści siwz, jeżeli odpowiada wymogom merytorycznym
określonym przez zamawiającego w siwz (wskazano orzecznictwo KIO).
Zamaw
iający w sposób prawidłowy prowadził przedmiotowe postępowanie, działał zgodnie z
treścią SIWZ oraz ustawą; prawidłowo uznał, że oferta Przystępującego odpowiada treści
SIWZ,
jest najkorzystniejsza i nie podlega odrzuceniu w tym postępowaniu.
Co do zarzutu
naruszenia art. 8 ust. 1 i 3 PZP przez zaniechanie udostepnienia części oferty
Przystępującego tj. koncepcji prowadzonej kampanii, wykazu osób, wykazu usług, pomimo
tego, że Przystępujący nie wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę
przedsiębiorstwa, w tym utajnienie ocen ofert przez Zamawiającego, przystępujący
podtrzym
ał w całości swoje stanowisko przedstawione w piśmie pn. Zastrzeżenie
nieudostępniania informacji objętych tajemnicą przedsiębiorstwa” i dalszych przedłożonych w
tym zakresie,
w których to dokumentach wykazał, że zastrzeżone informacje stanowią
tajemnicę przedsiębiorstwa. Odwołujący w sposób analogiczny wykazał zasadność objęcia
tajemnicą przedsiębiorstwa jego własnych informacji. Przystępujący wskazuje, że na jego
stronie internetowej i
profilu Facebook są informacje ogólne, dotyczące faktu współpracy,
bez podawania szczegółów, w tym w szczególności kwot, personaliów kluczowych osób po
stronie kontrahentów itp. Dlatego twierdzenia, że „bez trudu można znaleźć informacje o
obsługiwanych klientach, strategiach zastosowanych w kampaniach czy osiągniętych
wynikach”, nie znajdują podstaw. Strategia zaproponowana w ofercie jest inną strategią, niż
zastosowane w zrealizowanych kampaniach, które wraz z realizacją stają się w pewnym
zakresie jawne. Przedmiotem tajemnicy w niniejszej sprawie jest nowa strategia
zaproponowana Zamawiającemu. Co do zarzutu naruszenia art. 91 ust. 1 PZP przez
zaniżenie punktacji przyznanej ofercie Odwołującego; Przystępujący zatem zdaje się na
stanowisko i arg
umenty Zamawiającego. Ad zarzut naruszenia art. 7 ust. 1 wskazuje, że
wybrana została oferta wykonawcy, która jest ofertą najkorzystniejszą w myśl przyjętych
kryteriów oceny ofert, spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.
Strony i uczestnicy postępowania odwoławczego przedstawili stanowiska na rozprawie.
Odwołujący zauważył, że wskazana zmiana punktu V.1 specyfikacji nie ma znaczenia
dla oceny zarzutu, podobnie jak fakt uchylenia art. 26 ust. 2b i zastąpienie go przez art. 22a
ustawy pzp. Podkreślił znaczenie przedstawienia okoliczności faktycznych na poparcie
podnoszonego zarzutu. Zauważył, iż nie twierdzi, że konieczne jest podwykonawstwo
podmiotu trzeciego, lecz potrzeba realnego uczestnictwa tego podmiotu w realizacji
zamówienia. Przypomniał, że podmiot 3. potwierdził zamiar pełnienia funkcji podwykonawcy,
a w ofercie brak takiej informacji. Stwierdz
ił, że przystępujący utajnił przeważającą część
treści oferty, praktycznie całą, poza ceną. W toku postępowania odtajniono tylko 1 pozycję
wykazu usług. Przypomniał też brak uzasadnienia zastrzeżenia informacji i zauważył
bezzasadność zastrzegania tajemnicy, jako że koncepcja będzie jawna na etapie realizacji
umowy. Zauważa też, że referencje, co do zasady, są jawne. Stwierdził, że sam zastrzegł
inny zakres
informacji i uzasadnił ten fakt w terminie wynikającym z art. 8 pzp.
Odnośnie stanowiska Zamawiającego złożonego w formie pisemnej na posiedzeniu,
stwierdz
ił, że jest to nowa ocena, dokonana w oderwaniu od obowiązujących kryteriów oceny
ofert.
Niezależnie od argumentów z odwołania, wskazał na zaletę wskazania konkretnej
osoby, jako ambasadora Podkarpacia. W zakresie proponowanego hasła wskazał na
odmienną obecnie ocenę użytej nazwy, różną od zawartej w piśmie Zamawiającego
(dopuszczalność zmiany nazwy zgodnie z podanymi przykładami). Przywołując treść
wyjaśnień z 23.07.2020r., wskazał na wymóg podania jednego hasła i zauważył, że w samej
koncepcji przedstawił wiele haseł. Zauważył, iż także Zamawiający dokonał nowej oceny w
zakresie key visual. Stwierdz
ił, że przedstawiony artykuł prasowy jest w koncepcji propozycją
do doprecyzowania w toku realizacji. Spot radiowy przedstawiono jako zaproszenie call to
action, wymogi co do spotu tv opisano w wyjaśnieniach z 23.07.2020r. Odnośnie banerów
internetowych zauwa
żył, że Zamawiający sformułował oczekiwania właściwe na etapie
realizacji umowy. Przypomina walor zaproponowanego
hasła, który jest sloganem i nie
uchybia nazwie regionu.
Podkreślił poprawność opisanych działań. Przypomniał, że
koncepcja w postępowaniu musi być jawna i jako indywidualna nie będzie mogła być użyta w
innych postępowaniach. Wskazał na zastrzeżenie wykazów osób, a jednocześnie
przedstawianie w Internecie przez Przystępującego informacji o swojej kadrze. Tym samym
zastrzeżenia ocenia jako niezasadne. Wskazał na treść SOPZ oraz treść przedmiotu
zamówienia w odróżnieniu od treści wymaganych do przedstawienia w ofercie (np. str. 3 i 4
oraz wyjaśnienia z 23.07.2020r.). Ponownie podkreśla, że nowa ocena Zamawiającego jest
znacząco odmienna od uprzedniej dokonywanej przy ocenie ofert. Stwierdził, że ma
pozytywny kontakt z osobą proponowaną na ambasadora kampanii.
Zamawiający wniósł o oddalenie odwołania. Wskazał, iż niesporne jest, że
wykonawca przedstawił zobowiązanie podmiotu 3. do udostępnienia zasobów na cele
realizacji zamówienia. Podmiot ten złożył dokument JEDZ, jedynie w formularzu ofertowym
wykonawcy w rubryce 4, gdzie wskazano dwóch podwykonawców, nie wymieniono (nie
wskazano) podmiotu trzeciego, którego dotyczy spór. Stwierdził, że brak tego elementu nie
może skutkować wykluczeniem wykonawcy z postępowania.
Przypom
niał fakt zastrzeżenia informacji przez Przystępującego oraz prowadzoną procedurę
wyjaśniającą, w wyniku której odtajniono jeden dokument dotyczący umowy z woj. lubelskim.
Wskaz
ał na treść SOPZ, gdzie w części wstępnej na str. 2 wskazano obowiązki wykonawcy
co do zakresu danych wymaganych do przedstawiania w ofercie (
także str. 5, 6 i 7.
Stwierdz
ił, że złożone pismo nie zawiera nowej oceny oferty, lecz jest uszczegółowieniem
oceny dokonanej uprzednio przed ustaleniem wyniku przetargu. Przypom
niał inne wymogi z
SOPZ z terminami ich realizacji (str. 7 i następne), których nie przedstawiono w ofercie. Tym
samym podtrzym
ał ocenę przedstawioną w złożonym piśmie, jako spójną z wcześniejsza
oceną oferty.
Przystępujący wniósł o oddalenie odwołania ze stanowiskiem przedstawionym w
złożonym piśmie. Wskazał na podniesiony zarzut naruszenia uchylonego przepisu ustawy.
Podkreślił poprawność udostępnienia mu zasobów przez podmiot 3 i w konsekwencji
spełnienie warunków udziału w postępowaniu. Stwierdził, że zasadnie zastrzegł jako
zawierające tajemnicę Przedsiębiorstwa treść koncepcji oraz wykazy osób i usług
zauważając, że koncepcje były zastrzegane przez wszystkich wykonawców. Złożył kopię
umowy o u
sługi marketingowe z klauzulą poufności. Przypomniał zakres wymogów co do
z
awartości koncepcji opisane w specyfikacji, wymaganych do złożenia z ofertą.
Krajowa Izba Odwoławcza, rozpoznając złożone odwołanie na rozprawie i
uwzględniając zgromadzony materiał dowodowy tj. dokumentację postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego obejmującą w szczególności treść dwóch ofert z załącznikami,
objętych zarzutami i udokumentowane kolejne zdarzenia w toku postępowania do momentu
ogłoszenia przez zamawiającego o wyborze oferty najkorzystniejszej, jak również
stanowiska stron i
na piśmie i ustnie do protokołu rozprawy, ustaliła i zważyła co następuje.
Izba stwierdziła, że odwołujący legitymuje się interesem we wniesieniu środka ochrony
prawnej, o którym mowa w art. 179 ust. 1 ustawy pzp. Oczywiste jest, że w następstwie
uwzględnienia odwołania, w wyniku przewidywalnej sekwencji zdarzeń, realna byłaby
możliwość ubiegania się przez odwołującego o udzielenie mu zamówienia.
Rozpoznając odwołanie w granicach podniesionych w nim zarzutów w ustalonym w
postępowaniu stanie faktycznym, Izba uznała, że odwołanie nie podlega uwzględnieniu.
Skład orzekający uznaje okoliczności faktyczne sprawy za wyjaśnione.
W ocenie Izby zastrzeżenie wykonawcy - przystępującego dotyczące treści podstawowych
dokumentów ofertowych, którymi są koncepcja prowadzenia kampanii, wykaz osób, wykaz
usług, jako zawierającej informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu art.
8 ust. 3 ustawy pzp w związku z ustawą, do której ten przepis odsyła, nie jest zasadne, mimo
iż drugi wykonawca uczestniczący w sporze dokonał niemal analogicznego zastrzeżenia. W
konsekwencji bezkrytyczne uznanie przez zamawiającego poprawności zastrzeżenia i
odmowa udostępnienia informacji, jak również utajnienie ocen ofert wobec pomieszczenia w
nich treści uznanych za zawierających tajemnicę przedsiębiorstwa uchybia zasadzie
jawności postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Izba stwierdza, że wykonawca
nie wykazał, po myśli art. 8 ustawy pzp i art. 11 znku wartości gospodarczej zastrzeżonej
informacji o personaliach osób przewidzianych do udziału w realizacji usługi. W
szczególności skład orzekający nie uznaje za udowodnionego twierdzenia, że określony
zestaw osobowy tj. jego konfiguracja nosi w sobie war
tość gospodarczą, a ujawnienie
informacji w tym zakresie nosi ryzyko utraty tego zespołu np. w wyniku tzw. podkupienia
pracownika.
W ocenie Izby instrument zastrzegania informacji nie powinien dotyczyć takiego
motywu zastrzeżenia, jakim miałoby być w istocie pozaprawne wzmacnianie więzi
wykonawcy jako podmiotu gospodarczego z
bezpośrednimi realizatorami prac. Dla tak
specyficznych usług, jak przedmiot zamówienia wartością gospodarczą jest raczej jawne
prezentowanie dokonań i szczególnych osiągnięć oraz fakt współpracy z cenionymi
twórcami, a nie takich okoliczności ukrywanie.
Ocena w powyższym zakresie pozostaje jednak bez wpływu na wynik postępowania
wskazany w sentencji orzeczenia i w zgodzie z art. 192 ust. 1 i 2 ustawy pzp, jako że Izba
uznała za niezasadne zarzuty pozostałe.
Z
arzut, iż przystępujący nie wykazał spełnienia warunku udziału w postępowaniu,
podlega rozpatrzeniu mimo faktu, iż odwołujący wskazał jako element uzasadnienia
prawnego zarzutu uchylony przepis art. 26 ust. 2b ustawy pzp. Przedstawione na poparcie
zarzutu okoliczności faktyczne nie budzą wątpliwości dając tym samym możliwość jego
oceny w myśl zasady da mihi facta dabo tibi ius.
Izba uznaje,
że złożenie z ofertą jednoznacznego zobowiązania podmiotu trzeciego do
udostępnienia przezeń niezbędnych zasobów stosownie do art. 22a ustawy pzp z deklaracją
wykonywania zadań w charakterze podwykonawcy stanowi potwierdzenie spełnienie
spornego warunku udziału w postępowaniu, a fakt niewymienienia tego podmiotu w samej
treści formularza ofertowego pozostaje bez wpływu na niniejszą ocenę. W konsekwencji nie
zachodzi
też przesłanka odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp, czy
raczej uznania jej za odrzuconą.
Odnośnie zarzutu naruszenia przez zamawiającego art. 91 ust. 1 ustawy pzp polegającego
na
zaniżeniu - w ramach oceny ofert - punktacji przyznanej ofercie Odwołującego, przy
jednoczesnym zawyżeniu punktacji przyznanej ofercie MDI Sp. z o.o. i w konsekwencji
dokonanie wyboru tej
oferty, podczas gdy to oferta Odwołującego winna zostać oceniona
wyżej i zostać wybrana jako najkorzystniejsza, skład orzekający po zapoznaniu się z
czynnościami oceny ofert, a także następczymi ocenami przedstawionymi w toku
postępowania odwoławczego uznaje, że zarzut nie został potwierdzony.
Przedmiotem sporu
jest wynik oceny oferty odwołującego w kryterium pozacenowym
oznaczonym jako kryterium II. Stosownie do Rozdziału XI pkt.1.1.2. siwz (opis sposobu
przygotowania oferty) k
oncepcja prowadzenia kampanii stanowi podstawę oceny w
przedmiotowym kr
yterium, a jej minimalną treść wyznacza załącznik 4 – Szczegółowy opis
przedmiotu zamówienia. Można w tym miejscu zauważyć, że koncepcja prowadzenia
kampanii jako wymagany składnik oferty stanowi jednocześnie część przedmiotu
zamówienia. Okoliczność ta jakkolwiek nie będąca przedmiotem sporu wskazuje na
dodatkowe utrudnienia w dokonywaniu ocen zakresu wymaganego opracowania. Przedmiot i
specyfika bowiem ocenianego opracowania nie pozwala na jednoznaczną arytmetyczną
weryfikację przyznanej ofercie punktacji przez poszczególnych członków komisji, następnie
skumulowanej jako wynik końcowy. Wprawdzie poszczególne elementy, w liczbie 10,
podlegające ocenie zostały wymienione ze wskazaniem możliwych do uzyskania punktów
(od-do)
, to uznanie, czy oceniana część zasługuje na maksymalną punktację, obniżoną, czy
zerową, stanowi w istocie rzeczy rezultat zasadniczo subiektywnej oceny każdego członka
komisji. Dlatego zapewne nieprzypadkowo w wersji pisma złożonego do akt sprawy przez
zamawiającego kilkakrotnie użyto stwierdzenia o subiektywizmie, jakkolwiek poprawionego
na określenie „obiektywny”. Niezależnie od wielu stosowanych metodologii ocen prac o
charakterze koncepcyjnym, w szczególności prac twórczych, element nieoczywisty, a także
subiektywny jest nie do uniknięcia, a prawdopodobieństwo względności dokonywanej oceny,
znaczące.
Rozległość możliwości w przedmiotowym sporze nie pozwala w konsekwencji na
jednoznaczne wykluczenie jako hipotetycznie poprawnej żadnej z tez podniesionych w toku
postępowania, w tym o niespełnieniu wymogów przedmiotowych koncepcji odwołującego
(sugestia zamawiającego sygnalizowana na rozprawie), zaniżeniu punktacji przyznanej
odwołującemu, czy poprawności dokonanej czynności zamawiającego.
Jako że zadaniem składu orzekającego jest ocena czynności zamawiającego, a pomimo
podniesionego zarzutu, nie została ona skutecznie zanegowana w treści odwołania i nie
została potwierdzona analizą dokumentacji postępowania o udzielenie zamówienia
publicznego, Izba uznała, że zamawiający dokonując oceny spornego elementu oferty w
przyjętym kryterium pozacenowym, nie naruszył postanowień ustalonej przez siebie
specyfikacji istotnych warunków zamówienia i dokonał oceny i wyboru oferty
najkorzystniejszej nie naruszając art. 91 ust. 1 z zachowaniem zasady z art. 7 ust. 1 PZP
przez prowadzenie postępowania w zgodzie z zasadami uczciwej konkurencji i równego
traktowania wykonawców.
Mając na względzie stan rzeczy ustalony w toku postępowania, Izba orzekła, jak w
sentencji, na podstawie art. 192 ust. 1 ustawy pzp.
O kosztach post
ępowania odwoławczego orzeczono na podstawie art. 192 ust. 9 i 10
stosownie do wyniku post
ępowania oraz w oparciu o przepisy rozporządzenia Prezesa Rady
Ministrów z dnia 15 marca 2010 r. w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od
o
dwołania oraz rodzajów kosztów w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania
(Dz. Nr 41, poz. 238 ze zm.).