KIO 2395/20 POSTANOWIENIE dnia 16 października 2020 r.

Stan prawny na dzień: 07.01.2021

Sygn.. akt: KIO 2395/20  

POSTANOWIENIE 

z dnia 16 

października 2020 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -   w składzie: 

Przewodniczący:     

Emil Kawa 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez  udz

iału stron w dniu 16 października  2020 

roku  w Warszawie,  odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu 

21  września  2020r.  przez  wykonawcę  Wasko  S.A  ul.  Berbeckiego  6,  44-1-  Gliwice  w 

postępowaniu prowadzonym przez Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta, 53-633 Wrocław, ul. 

Długa 49 

przy  udziale  wykonawcy   

Rotomat  Sp.  z  o.o.  ul.  Stabłowicka  134,  54-062  Wrocław

zgłaszającego przystąpienie do postepowania odwoławczego po stronie odwołującego. 

                                                              postanawia: 

Umorzyć postępowanie odwoławcze 

nakazuje  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy

  Wasko  S.A  ul.  Berbeckiego  6,  44-1-  Gliwice,  kwoty  15  000,00  (piętnaście 

tysięcy) złotych tytułem zwrotu kwoty uiszczonego wpisu od odwołania. 

Stosownie  do  art.  198a  i  198b  ustawy  z  dnia  29  stycznia  2004  r.  - 

Prawo  zamówień 

publicznych (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843)  na niniejsze postanowienie - w terminie 7 dni od 

dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby 

Odwoławczej do Sądu Okręgowego  w  Wrocławiu. 

Przewodniczący:             ………………..…..  


Sygn. akt: KIO 2395/20 

UZASADNIENIE 

Zamawiający  Zarząd  Dróg  i  Utrzymania  Miasta,  53-633  Wrocław,  ul.  Długa  49  prowadzi 

postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  o  szacunkowej  wartości  przedmiotu 

zamówienia powyżej kwot  określonych w  przepisach  wydanych na  podstawie art.  11  ust.  8 

ustawy  na  „  Bieżące  utrzymanie  i  konserwacja  sygnalizacji  świetlnych  oraz  infrastruktury 

systemu  sterowania  ruchem  (ITS)  na  terenie  miasta  Wrocławia  z  podziałem  na  zadania: 

Zadanie 1 - obszar A i Zadanie 2 - obszar B". 

 Numer referencyjny: TXU.EIS.71.081.75020.2020.  

Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane 

zostało w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem  2020/S 177- 426823. 

Odwołanie  zostało  wniesione  wobec  treści  postanowień  specyfikacji  istotnych  warunków 

zamówienia. 

W  dniu  15 

października  2020  roku  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  wpłynęła  od 

zamawiającego  odpowiedź  na  odwołanie  w  której  stwierdził,  że  po  przeanalizowaniu  treści 

odwołania  oraz  poczynionych  ustaleniach  postanowił  uwzględnić  zarzuty  odwołania  w 

całości. 

Do  postępowania  odwoławczego  po  stronie  zamawiającego  nie  przystąpił  żaden 

wykonawca.  Wobec  powyższego  Izba  biorąc  pod  uwagę  oświadczenie  zamawiającego  o 

uwzględnieniu  odwołania  w  całości  uznała,  że  spór  wywołany  pomiędzy  stronami  wygasł  i 

tym samym zasadnym jest ich umorzenie.  

Dla 

wywarc

ia  skutku  procesowego  w  postaci  umorzenia  postępowania 

odwoławczego, konieczne jest uwzględnienie przez zamawiającego zarzutów podniesionych 

w  odwołaniu.  Dalsze  czynności,  jakie  zamawiający  podejmie  w  związku  z  uwzględnieniem 

zarzutów,  pozostają  bez  znaczenia  dla  ustalenia  przesłanki  do  umorzenia  postępowania 

odwoławczego. 

Orzekając  o  kosztach  postępowania  odwoławczego,  Krajowa  Izba  Odwoławcza    z 

mocy przepisu art. 186 ust. 6 pkt 1 i 2b ustawy Prawo zamówień publicznych uznała, że w 

sytuacji  uwzględnienia  przez  zamawiającego  zarzutów  odwołania  w  całości,  koszty 

postep

owania znoszą się wzajemnie.   

Równocześnie Izba  orzekła  o konieczności  zwrotu  całości kwoty  wpisu uiszczonego 

przez odwołującego z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych, stosownie do § 5 ust. 1 pkt 

1a  rozporządzenia Prezesa Rady  Ministrów  z  dnia 15 marca 2010r.  w sprawie wysokości  i 

sposobu  pobierania  wpisu  od  odwołania  oraz  rodzajów  kosztów  w  postępowaniu 

odwoławczym i sposobu ich rozliczania (tj. Dz.U. z 22 maja 2018r. poz. 972 .). 

                                                              Przewodn

iczący:             ………………..…..