Sygn. akt: KIO 2446/20
POSTANOWIENIE
z dnia 1
9 października 2020 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Jolanta Markowska
Protokolant: Mikołaj Kraska
wobec cofnięcia w dniu 19 października 2020 r., przed otwarciem rozprawy, odwołania
wniesionego do Prezesa Krajowej I
zby Odwoławczej w dniu 28 września 2020 r. przez
wykonawcę: Eksploterm Sp. z o.o., ul. Krakowska 17, 32-083 Balice w postępowaniu
prowadzonym przez zamawiającego: 35 Wojskowy Oddział Gospodarczy Rząska ul.
Krakowska 2, 30-
901 Kraków,
przy udziale wykonawcy: Z. N.
prowadzący działalność gospodarczą pod firmą EKOL-
KOT Systemy Grzewcze Z. N., ul. Wosia Budzysza 7, 80-
612 Gdańsk, zgłaszającego
swoje przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
postanawia:
1. umarza
postępowanie odwoławcze,
nakazuje zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy: Eksploterm Sp. z o.o., ul. Krakowska 17, 32-083 Balice kwoty 13 500
zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy), stanowiącej 90%
uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 198a i 198b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. -
Prawo zamówień
publicznych (tj. Dz. U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
7 dni
od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Krakowie.
Przewodniczący: ………………….…
Sygn. akt: KIO 2446/20
U z a s a d n i e n i e
W dniu 1
9 października 2020 r., w toku posiedzenia, tj. przed otwarciem rozprawy w
sprawie
odwoławczej, wykonawca Eksploterm Sp. z o.o., z siedzibą w Balicach złożył do
protokołu oświadczenie o cofnięciu odwołania wniesionego w dniu 28 września 2020 r. w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym przez zamawiającego: 35
Wojskowy Oddział Gospodarczy w przedmiocie: „Dostawa ciepła do systemów
ciepłowniczych zlokalizowanych na terenach kompleksów wojskowych administrowanych
przez 35 Wojskowy Oddział Gospodarczy, w latach 2020/2023.”
Uwzględniając powyższe, działając na podstawie art. 187 ust. 8 oraz art. 192 ust. 1
zd. drugie ustawy z dnia 29 stycznia 2004
r. Prawo Zamówień Publicznych (tj. Dz. U. z 2019
r., poz. 1843 ze zm.), Izba
umorzyła postępowanie odwoławcze w niniejszej sprawie.
Na
podstawie art. 187 ust. 8 zd. 2 ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz
§ 5 ust. 1 pkt 3 lit.a rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 15 marca 2010 r.
w sprawie wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania oraz rodzajów kosztów
w postępowaniu odwoławczym i sposobu ich rozliczania (t.j. Dz. U. z 2018 r., poz. 972),
Izba orzek
ła o dokonaniu zwrotu na rzecz Odwołującego z rachunku bankowego Urzędu
Zamówień Publicznych 90 % kwoty uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Izba nie zasądziła na rzecz Zamawiającego kosztów wynikających ze złożonej faktury
VAT nr 10/10/2020/P, biorąc pod uwagę, że zgodnie z § 5 ust. 1 pkt 3 lit.b ww.
rozporządzenia, Izba zasądza koszty, o których mowa w § 3 pkt 2, od odwołującego na rzecz
zamawiającego lub wnoszącego sprzeciw, jeżeli odwołanie zostało cofnięte na mniej niż 1
dzień przed dniem, na który został wyznaczony termin rozprawy lub posiedzenia z udziałem
stron oraz uczestników postępowania, albo po otwarciu rozprawy, a jednocześnie, że
Odwołujący nie miał możliwości zachowania ww. terminu. Odwołanie zostało cofnięte na
posiedzeniu z uwagi na powzięcie dopiero w tym momencie przez Odwołującego informacji o
okolicznościach związanych z wydanym przez Izbę w dniu 13 października 2020 r.
postanowieniem KIO/W 87/20 o uchy
leniu zakazu zawarcia umowy do czasu ogłoszenia
przez Izbę wyroku lub postanowienia kończącego postępowanie odwoławcze. Zamawiający
nie poinformował Odwołującego o powyższej nowej okoliczności w prowadzonym
postępowaniu, która stanowiła uzasadnienie do decyzji Odwołującego o cofnięciu odwołania.
W ocenie Izby, nieuzasadnione jest
w tych okolicznościach obciążenie Odwołującego
kosztami poniesionymi przez Zamawiającego, tym bardziej, że czynności podjęte przez
Zamawiającego na posiedzeniu w niniejszej sprawie były znikome, a tym samym nie
generowały nakładu pracy pełnomocnika Zamawiającego, uzasadniającego wskazaną na
fakturze kwot
ę w wysokości 3 600 zł.
Przewodniczący: …………….…….…