Sygn. akt: KIO 2715/21
WYROK
z 13
października 2021 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Ernest Klauziński
Protokolant:
Mikołaj Kraska
po rozpoznaniu na rozprawie 12
października 2021 roku w Warszawie odwołania
wniesionego
do Prezesa Krajowej I
zby Odwoławczej 13 września 2021 r. przez M. L. prowadzącego
działalność
gospodarczą
pod
firmą
MR
SYSTEM
M.
L.
z
siedzibą
w Warszawie w
postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego: Narodowy Bank Polski
z siedzibą w Warszawie
orzeka:
Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu:
unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu,
odrzucenie oferty złożonej przez K. W. prowadzącego działalność gospodarczą pod
firmą
PHU
Salon
Zabezpieczeń
W.
K.
z
siedzibą
w Warszawie,
przeprowadzenie ponownej oceny ofert złożonych w postępowaniu.
Kosztami postępowania obciąża zamawiającego: Narodowy Bank Polski z siedzibą
w Warszawie i:
2.1 zalicza
w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 10 000 zł 00 gr
(słownie: dziesięć tysięcy złotych zero groszy), uiszczoną przez odwołującego
tytułem wpisu od odwołania,
zasądza od zamawiającego: Narodowego Banku Polskiego z siedzibą w Warszawie
na rzecz
odwołującego M. L. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą MR
SYSTEM
M.
L.
z
siedzibą
w
Warszawie
kwotę
zł
00 gr (trzy
naście tysięcy sześćset złotych zero groszy) stanowiącą koszty
postępowania odwoławczego poniesione przez odwołującego z tytułu wpisu
od odwołania oraz wynagrodzenia pełnomocnika.
Stosownie do art. 579 i 580 ustawy z 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych
(Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 ze zm.) na niniejszy wyrok - w terminie 14 dni od dnia jego
doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej
do Sądu Okręgowego w Warszawie.
…………………………….............................……………..
Sygn. akt: KIO 2715/21
U z a s a d n i e n i e
Narodowy Bank Polski
z siedzibą w Warszawie (dalej Zamawiający) prowadzi na podstawie
przepisów ustawy z 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2019 r.,
poz. 2019, dalej: Pzp)
postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego w trybie
podstawowym pn.
: „Modernizacja Systemu Sygnalizacji Pożaru w obiekcie Oddziału
Okręgowego NBP w Olsztynie przy al. Piłsudskiego”, numer: SEZ/DKRZ-WPI2-MB-241-
0160/OOOlsz/21, zwane dalej p
ostępowaniem.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Biuletynie Zamówień Publicznych
22 lipca 2021 r. pod numerem 2021/BZP 00123987/01.
13 września 2021 r. wykonawca M. L. prowadzący działalność gospodarczą
pod firmą MR SYSTEM M. L. z siedzibą w Warszawie (dalej: Odwołujący), wniósł odwołanie,
w którym zaskarżył niezgodne z przepisami czynności i zaniechania Zamawiającego w
postępowaniu zarzucając mu naruszenie następujących przepisów Pzp:
art. 16 pkt 1, art. 226 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 224 ust. 6 Pzp, art. 239 ust. 1 Pzp
oraz innych przepisów przywołanych w uzasadnieniu odwołania przez bezpodstawne
zaniechanie
odrzucenia oferty złożonej przez K. W. prowadzącego działalność
gospodarczą
pod
firmą
PHU
Salon
Zabezpieczeń
W.
K.
z siedzibą w Warszawie (dalej: PHU Salon), a w konsekwencji wybór
najkorzystniejszej oferty z naruszeniem przywołanych przepisów Pzp.
Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu:
unieważnienia czynności wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu,
odrzucenia oferty złożonej przez PHU Salon,
3. przeprowadzenia
ponownej oceny ofert złożonych w przedmiotowym postępowaniu.
W uzasadnieniu odwołania Odwołujący wskazał m.in.:
Zgodnie z informacją z 17 sierpnia 2021 r. Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie
przedmiotu zamówienia kwotę 1 296 196,79 zł brutto. Mając na uwadze fakt, że PHU Salon
złożył ofertę z ceną o ponad 43 % niższą od ww. kwoty Zamawiający na podstawie 224 ust.
1 i 2 Pzp, pismem z 25 sierpnia 2021 r.
wezwał ww. wykonawcę do udzielenia wyjaśnień, w
tym do złożenia dowodów, dotyczących wyliczenia ceny i jej istotnych elementów
składowych.
W odpowiedzi PHU
Salon złożył wyjaśnienia w piśmie z 29 sierpnia 2021 r. Analiza
złożonych wyjaśnień wskazywała na rażąco niską cenę oferty. Wykonawca mimo
szczegółowego wezwania nie złożył wyjaśnień w zakresie żądanym przez Zamawiającego.
Wyjaśnienia nie potwierdzały, że zaoferowana cena została skalkulowana prawidłowo, z
uwzględnieniem wszystkich koniecznych do poniesienia kosztów realizacji robót określonych
w opisie przedmiotu zamówienia. Wyjaśnienia były jedynie ogólnymi stwierdzeniami,
częściowo popartymi dowodami, odnoszącymi się tylko do części istotnych elementów
kosztowych wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca nie przedstawił
szczegółowej kalkulacji ceny oferty uwzględniającej poszczególne kosztów realizacji
koniecznych
do wykonania robót wynikających z opisu przedmiotu zamówienia. Wykonawca PHU Salon
w złożonych wyjaśnieniach zaniechał również określenia założonego zysku jaki miałby
uzyskać z tytułu realizacji przedmiotu umowy. Całość złożonych wyjaśnień sprowadzała
się do wskazania trzech ogólnych sum dotyczących kosztów części materiałów, kosztów
części koniecznych do wykonania usług na podstawie przedstawionej oferty oraz przyjętych
szacunkowych kosztów wykonania Systemu SSP.
Przedmiotem
zamówienia będzie wykonanie Systemu Sygnalizacji Pożarowej w obiekcie
Oddziału Okręgowego NBP w Olsztynie. Zakres robót obejmował będzie m.in.:
a)
demontaż starych urządzeń i okablowania,
b)
zabezpieczenie zdemontowanych urządzeń i utylizacja,
c)
zabezpieczenie nieużywanych/niewykorzystywanych obwodów elektrycznych,
d)
wykonanie nowej instalacji SSP, dla budynku Zamawiającego,
e)
dostawa i montaż części mechanicznej SSP oraz systemu centrali sygnalizacji
pożaru,
f) oprogramowanie systemu,
g) konfiguracja systemu wizualizacji ZEW2020,
h)
uruchomienie i sprawdzenie działania systemu,
i) wykonanie dokumentacji powykonawczej Systemu,
j)
szkolenie osób wskazanych przez Zamawiającego w zakresie obsługi Systemu,
k)
świadczenie okresowych przeglądów gwarancyjnych i konserwacji, wykonanego -
w ramach modernizacji Systemu Pożaru, Dźwiękowego Systemu Ostrzegawczego
i Systemu Wentylacji Pożarowej.
Złożone przez PHU Salon wyjaśnienia ceny oferty nie uwzględniały w szczególności kosztów
zakupu części urządzeń dotyczących systemu SSP. Przedstawiona jako dowód do
wyjaśnień oferta cenowa firmy POLON-ALFA z 5 sierpnia 2021 r. nie zawierała niektórych
urządzeń koniecznych do wykonania systemu SSP zgodnie opisem przedmiotu zamówienia,
w tym:
1. Naklejki redukcyjnej
na otwór 3,8 mm,
2. Naklejki redukcyjnej na o
twór 4.4 mm,
3. Ru
ły PVC 25 x 1,9 mm, szarej, w odcinkach 2m,
oraz szeregu innych elementów.
Z
ałączona do wyjaśnień PHU Salon oferta firmy OSTOYA Data System Sp. z o.o. dotyczyła
tylko rozbudowy systemu wizualizacji o nowy system pożarowy. Zgodnie z opisem
przedmiotu zamówienia oprócz systemu wizualizacji wykonawca zobowiązany będzie
również zaprogramować, uruchomić i przetestować nowy system SSP, co będzie musiało
zostać wykonane przez programistę SSP. Wykonawca podał jedynie koszt wykonania
systemu,
ale nie wykaza
ł kosztów jego zaprogramowania;
W wyjaśnieniach złożonych przez PHU Salon nie została poruszona również kwestia m. in.:
1. wynagrodzenia projektanta dokumentacji powykonawczej
— zgodnie z opisem
przedmiotu zamówienia wykonawca zobowiązany jest przed odbiorem robót wykonać
i przekazać Zamawiającemu dokumentację powykonawczą, dla wykonania której
konieczne jest uprzednie uzgodnienie z rzeczoznawcą ds. zabezpieczeń
przeciwpożarowych,
koniecznych do poniesienia kosztów związanych z realizacją robót dotyczących
demontażu okablowania (poz. 7 d. 1 przedmiaru robót), uzupełnienia tynków
zwykłych wewnętrznych kat. III o pow. do 5 m
z zaprawy cem.-
wap. na ścianach
ceramicznych, betonowych, z płyt wiórowocementowych, zagruntowanych siatkach
(poz. 8 d. 1 przedmiaru robót) oraz dwukrotnego malowania tynków wewnętrznych
ścian i sufitów farbą emulsyjną z przygotowaniem powierzchni (poz. 9 d. 1
przedmiaru robót),
3. koszt
ów materiałów instalacyjnych — załączone do wyjaśnień oferty nie zawierały
materiałów instalacyjnych koniecznych do realizacji przedmiotu zamówienia zgodnie
z treścią SWZ,
kosztów pracy sprzętu niezbędnego do realizacji przedmiotu zamówienia,
kosztów pośrednich ponoszonych przez wykonawcę związanych z działalnością
produkcyjną na budowie oraz z zarządzaniem przedsiębiorstwem;
kosztów świadczenia okresowych przeglądów gwarancyjnych i konserwacji.
W ocenie Odwołującego PHU Salon składając częściowe, ogólnikowe wyjaśnienia ceny
złożonej oferty nie sprostał obowiązkowi złożenia wyjaśnień dotyczących wszystkich
istotnych elementów składowych przedmiotowego zamówienia, co w konsekwencji stanowiło
o konieczności odrzucenia oferty przez Zamawiającego.
12 października 2021 r. Zamawiający złożył odpowiedź na odwołanie i wniósł o jego oddalenie.
Zamawiający wskazał m. in.:
Wykonawca PHU Salon przedstawił wyjaśnienia, w których wskazał, iż wartość złożonej
oferty
i jej wysokość wynikała przede wszystkim z otrzymanego rabatu na średnim poziomie ok.
na zakup wszystkich urządzeń. Potwierdzeniem tej tezy były dołączone do wyjaśnień:
a)
Oferta nr 43/MZ/2021 firmy Ostoya na kwotę 50 140 zł netto,
b)
Oferta handlowa PA_AGR 21145_WARDCOM NBP kwotę 393 199 zł i zrabatowaną
na poziomie 44,9%,
c)
Informacja o kosztach pracowników na poziomie 180 000 zł netto.
Powyższe informacje dotyczyły kwoty 450 tys. zł netto — tj. ok. 550 tys. zł brutto. Główne
elementy c
enotwórcze zostały uwzględnione w treści wyjaśnień.
Odnośnie zarzutu braku udowodnienia poszczególnych kosztów wymienionych w treści
odwołania Zamawiający wskazał m. in.:
Koszty zakupu urządzeń dotyczących systemu SSP - będą to w dużej mierze elementy
mont
ażowe, które nie będą stanowiły istotnej pozycji kosztowej,
Koszt programistów ujęty w ofercie formy Ostoya — brak było obowiązku wykazania
takiej pozycji,
3. Wynagrodzenie projektanta dokumentacji powykonawczej
— zgodnie z art. 22 Ustawy
Prawo Budowlane odpowiedzialny za prowadzenie i przygotowanie dokumentacji
powykonawczej obiektu budowlanego jest odpowiedzialny Kierownik Budowy. Samego
zaś sprawdzenia dokonuje inwestor i zatrudniony przez niego Inspektor nadzoru,
Prace związane z wykończeniem po demontażu okablowania — prace proste,
naprawcze
stanowiły mało istotny czynnik cenotwórczy,
Cena oferty PHU Salon to 736 032,00
zł, w tym wykonanie modernizacji Systemu
Sygnalizacji Pożaru - 674.040,00 zł, a wykonywanie przeglądów i konserwacji Systemów
Sygnalizacji Pożaru - 61.992,00 zł. Oznaczało to, iż po odjęciu dominujących kosztów
wykonawca
dyspon
ował kwotą ok. 120 000 zł na wykonanie powyższych
kosztów/poniesienie wydatków.
Wyjaśnienia złożone przez PHU Salon rozwiały wątpliwości zamawiającego i obaliły
domniemanie zaistnienia rażąco niskiej ceny.
Po przeprowadzeniu rozprawy Izba, uwzględniając dokumentację przedmiotowego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w tym w szczególności treść
specyfikacji warunków zamówienia, jak również biorąc pod uwagę oświadczenia
i stanowiska stron
zawarte w odwołaniu, odpowiedzi na odwołanie a także wyrażone
ustnie na rozprawie i odnotowane w protokole, ustaliła i zważyła, co następuje.
I
zba stwierdziła, że nie została wypełniona żadna z przesłanek ustawowych skutkujących
odrzuceniem odwołania, wynikających z art. 528 Pzp.
Przystępując do rozpoznania odwołania, Izba ustaliła wystąpienie przesłanek z art. 505 ust.
1 Pzp, tj. istnienie po
stronie odwołującego interesu w uzyskaniu zamówienia oraz
możliwości poniesienia przez niego szkody w wyniku kwestionowanych czynności
zamawiającego.
Mając na uwadze powyższe Izba merytorycznie rozpoznała złożone odwołanie, uznając,
że zasługuje ono na uwzględnienie.
W postępowaniu oferty złożyli:
Elnet Sp. z o.o. z siedzibą w Olsztynie - cena: 970 629,90 zł,
2. PHU Salon -
cena: 736 032,00 zł,
Odwołujący - cena: 796 746,82 zł,
Strażak P. Ż., R. J. Sp. j. z siedzibą w Warszawie - cena:
958 908,00 zł,
Atrem S.A z siedzibą w Bydgoszczy - cena: 1 253 387,00 zł.
Zamawiający poinformował przy tym wykonawców, że na realizację przedmiotu zamówienia
przeznaczył 1 296 196,79 zł brutto.
Zgodnie z Uszczegółowieniem formularza ofertowego (załącznik do oferty wykonawcy PHU
Salon
zgodny z załącznikiem nr 4 do SWZ) PHU Salon wskazał następujące ceny częściowe
składające się na cenę całkowitą:
wykonanie modernizacji Systemu Sygnalizacji Pożaru – 674 040,00 zł,
2. wykonywa
nie przeglądów i konserwacji Systemów Sygnalizacji Pożaru – 61 992,00
zł.
25 sierpnia 2021 r. Zamawiający skierował do wykonawcy PHU Salon wezwanie do złożenia
wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych
części składowych. Zamawiający w następujący sposób określił zakres wyjaśnień:
„(…) zamawiający żąda od Wykonawcy wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie
wyliczenia ceny lub kosztu, lub ich istotnych części składowych. Przedstawiona w Państwa
ofercie cena wydaje się Zamawiającemu rażąco niska i budzi wątpliwości Zamawiającego
co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi
w dokumentach zamówienia.
W związku z powyższym Zamawiający na podstawie art. 224 ust. 1 i ust. 2 ustawy zwraca
się do Wykonawcy o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów, dotyczących wyliczenia
ceny i jej składowych w szczególności, w zakresie:
1) wyliczenia ceny oferty -
prosimy o określenie jakie czynniki mają wpływ
na zaoferowan
ie przez Państwa ceny za wykonanie modernizacji Systemu
Sygnalizacji Pożaru, oraz wykonywanie przeglądów i konserwacji Systemów
Sygnalizacji Pożaru;
określenia kosztów demontaż, kosztów dostawy oraz kosztów montażu systemu
przeciwpożarowego, w budynku Oddziału Okręgowego NBP w Olsztynie przy
al. marsz. J. Piłsudskiego 11/17;
zgodności z przepisami dotyczącymi kosztów pracy, których wartość przyjęta
do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo
minimalnej stawki godzin
owej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10
października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz.
2177 oraz z 2019 r. poz. 1564) lub przepisów odrębnych właściwych dla spraw, z
którymi związane jest realizowane zamówienie;
zgodności z przepisami z zakresu prawa pracy i zabezpieczenia społecznego,
obowiązującymi w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie;
wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo korzystnych warunków związanych
z realizacją robót budowlanych (w tym obejmujących dostaw i usługi składające
się na wykonanie zamówienia)”.
W odpowiedzi
, 29 sierpnia 2021 r. wykonawca PHU Salon wskazał:
„W związku z otrzymaniem wezwania do złożenia wyjaśnień dotyczących wyliczenia ceny
złożonej Oferty z dn. 16.08.2021 r. informujemy iż:
Oferta została wykonana w oparciu o ilości i typy urządzeń zawartych w załączony
do SWZ przedmiarze.
Wartość oferty cenowej została wyliczona na podstawie otrzymanej oferty na zakup
urządzeń od producenta i dystrybutora firmy POLON-ALFA z dn. 05.08.2021 r.
(w załączeniu oferta cenowa PA_AGR_21145). Przyjęto szacunkowy koszt zakupu
urządzeń z ich dostawą na poziomie 220.000,00 zł netto ze względu na możliwość
zmian ilościowych.
W ofercie cenowej została wliczona wartość prac które zostaną zlecone
podwykonawcy w zakresie wykonania wizualizacji systemu SSP firmie OSTOYA Data
system Sp. z o.o. z dn. 28.07.
2021r. (w załączeniu oferta cenowa OF43MZ2021).
Przyjęto szacunkowy koszt podwykonawstwa na poziomie 51 000,00 zł netto.
4. W
ofercie cenowej przyjęto stawki roboczogodzin są prawie dwukrotnie wyższe
od minimalnej stawki godzinowej ustalanej na podstawie przepisów o minimalnym
wynagrodzeniu. Przyjęto szacunkowy koszt wykonania Systemu SSP dla 6 osób przez
okres 3 miesięcy na poziomie 180 000,00 zł netto.
Wybrane i zaoferowane rozwiązania techniczne są standardowymi rozwiązaniami
dla tego typu systemu zabezpieczeń.
Wartość złożonej OFERTY i jej wysokość, która jest niższa o ponad 30% od wartości
szacunkowej zamówienia, wynika przede wszystkim z otrzymanego rabatu na średnim
poziomie ok 45% na zakup wszystkich urządzeń. W przypadku innych zamówień wartość
otrzymywanych średnich rabatów oscylowałaby na poziomie ok 15% i w takim wypadku
również Nasza oferta byłaby o ok 130.000,00 zł netto wyższa”.
Do wyjaśnień wykonawca PHU Salon załączył następujące dokumenty:
5. Oferta handlowa wykonawcy Polon-
Alfa S.A. z siedzibą w Bydgoszczy złożona
wykonawcy PHU Salon; oferta dotyczyła dostawy sprzętu i materiałów na potrzeby
realizacji przedmiotu zamówienia i opiewała na kwotę 216 606,00 zł netto, przy
uwzględnieniu udzielonego na rzecz PHU Salon rabat w wysokości 44,91%; wraz
z ofertą złożone zostało tabelaryczne zestawienie oferowanego asortymentu (49
pozycji).
Oferta handlowa spółki OSTOYA-DataSystem Sp. z o. o. z siedzibą w Gdańsku;
przedmiotem oferty były:
a)
Licencja systemu ZEW2020 na obsługę systemu Polon6000 – protokół
modbusIP,
b)
Opracowanie kompletu map synoptycznych,
c)
Opracowanie bazy danych w zakresie elementów SSP,
d)
Prace w obiekcie związane z wprowadzeniem rozszerzenia i testami
funkcjonalnymi
w obiekcie
– trzydniowy pobytu zespołu serwisowego.
Łączna wartość oferty wynosiła 50 140 zł netto.
7 września 2021 r. Zamawiający poinformował o wyborze jako najkorzystniejszej
w postępowaniu, oferty wykonawcy PHU Salon.
W ocenie Izby powyższa decyzja Zmawiającego nie była prawidłowa.
Zgodnie z art. 224 ust. 5 Pzp o
bowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej
ceny lub kosztu spoczywa na wykonawcy.
Art. 224 ust. 6 Pzp stanowi natomiast, że odrzuceniu, jako oferta z rażąco niską ceną
lub kosztem,
podlega oferta wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień w wyznaczonym
terminie, lub jeżeli złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają rażąco niskiej ceny
lub kosztu tej oferty.
Biorąc pod uwagę ustalony i opisany wyżej stan faktyczny oferta wykonawcy PHU Salon
podlegała odrzuceniu. W treści wezwania Zamawiający jasno określił jakie elementy ceny
oferty PHU Salon w szczególności budzą wątpliwości. Zamawiający oczekiwał zatem
wyjaśnienia ceny oferty m. in. w zakresie kosztów demontażu oraz wykonywania przeglądów
i konserwacji Systemów Sygnalizacji Pożaru. Na pytania dotyczące tych kwestii wykonawca
PHU Salon w ogóle nie odpowiedział.
W toku rozprawy
Zamawiający nie był w stanie w sposób jednoznaczny wskazać w której
z wyjaśnionych przez PHU Salon kategorii kosztów umieszczone zostały koszty nieujętych
w wyjaśnieniach elementów przedmiotu zamówienia.
W tej sytuacji nie ma znaczenia, że na pozostałą część pytań wykonawca PHU Salon
odpowiedział w sposób adekwatny do treści wezwania oraz załączył dokumenty
wystarczające
do uznania, że odpowiedzi na pytania Zamawiającego zostały poparte dowodami.
Dla wypełnienia obowiązku dowodowego ciążącego na wykonawcy w myśl art. 224 ust. 5
Pzp niezbędne jest udzielenie należytych i wyczerpujących odpowiedzi na wszystkie zadane
przez
zamawiającego pytania dotyczące ceny oferty. Wykonawca PHU Salon nie
odpowiedział
na część zadanych mu pytań, co w konsekwencji obligowało Zamawiającego do odrzucenia
oferty tego wykonawcy na podstawie
art. 226 ust. 1 pkt 8 w związku z art. 224 ust. 6 Pzp.
Mając na uwadze powyższe Izba uznała, że odwołanie zasługuje na uwzględnienie
i na podstawie art. 553 zdanie pierwsze
Pzp orzekła jak w sentencji.
Rozpoznając odwołanie Izba przeprowadziła dowody z następujących dokumentów:
1. SWZ
z załącznikami,
2. Informacji z otwarcia ofert,
Ofert złożonych w postępowaniu ze szczególnym uwzględnieniem oferty wykonawcy
PHU Salon,
korespondencji Zamawiającego i wykonawcy PHU Salon w zakresie dotyczącym
wyjaśnienia ceny oferty tego wykonawcy,
5. informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.
O kosztach postępowania odwoławczego orzeczono stosownie do jego wyniku na podstawie
art. 557 i 575 Pzp oraz
§ 5 pkt 1 i 2 lit. b) w zw. z § 8 ust. 2 pkt 1 Rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego,
ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania z 30 grudnia 2020 r.
(Dz. U. z 2020 r. poz. 2437).
………………..........................……………….………