Sygn. akt KIO 2498/22
POSTANOWIENIE
z dnia
6 października 2022 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Anna Osiecka-Baran
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 6 października 2022 r.
w Warszawie odwo
łania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu
września 2022 r. przez wykonawcę Izan+ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
z s
iedzibą w Krakowie w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Samodzielny
Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji
z siedzibą w Łodzi
postanawia:
Umorzyć postępowanie odwoławcze.
Nakazać zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy
Izan+ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie
kwoty 13 5
00 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych zero groszy),
stanowiącej 90% uiszczonego wpisu.
Stosownie do art. 579 i 580
ustawy z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2022 r. poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w terminie
14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej do
Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący: ……………………………………….
Sygn. akt KIO 2498/22
UZASADNIENIE
Samodzi
elny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i
Administracji z siedzibą w Łodzi, dalej „Zamawiający”, prowadzi postępowanie o udzielenie
zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego pn. Kompleksowa usługa sprzątania w SP
ZOZ MSWiA w Łodzi (2 pakiety). Postępowanie to prowadzone jest na podstawie przepisów
ustawy z dnia
11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r.
poz. 1710 ze zm.), dalej
„ustawa Pzp”. Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane
4 września 2022 r. w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej pod numerem 2022/S
W dniu 2
3 września 2022 r. wykonawca Izan+ Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie, dalej „Odwołujący”, wniósł do Prezesa Krajowej
Izby Odwoławczej odwołanie na określenie kryterium oceny ofert, z jednoczesnym
zaniechaniem ustanowienia obok kryterium ceny co najmniej jednego kryterium
jakościowego o wadze co najmniej 40%, w zakresie pakietu nr 1.
O
dwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz nakazanie Zamawiającemu zmiany
treści ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji warunków zamówienia w sposób określony
w odwołaniu.
D
o postępowania odwoławczego w ustawowym terminie nie przystąpił żaden
wykonawca.
Od
wołujący pismem z dnia 4 października 2022 r. oświadczył, iż cofa odwołanie.
Oświadczenie o wycofaniu zostało złożone przez osobę upoważnioną do reprezentowania
Odwołującego i stanowi podstawę do umorzenia postępowania odwoławczego.
Izba stwierdza, że odwołanie można cofnąć w każdym czasie do zamknięcia
rozprawy. Cofnięcie odwołania przez Odwołującego, zgodnie art. 568 pkt 1 ustawy Pzp oraz
§ 13 ust. 1 pkt 6 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z 30 grudnia 2020 r. w sprawie
postępowania przy rozpoznawaniu odwołań przez Krajową Izbę Odwoławczą (Dz.U. 2020 r.
poz. 2453) oznacza, że postępowanie odwoławcze podlega umorzeniu.
W tym stanie rzeczy Izba na podstawie art. 520 ust. 1 i art. 568 pkt 1 ustawy Pzp
umorzyła postępowanie odwoławcze, orzekając w formie postanowienia na podstawie art.
553 zd. 2 ustawy Pzp.
O kosztach postępowania orzeczono na podstawie art. 574 i 575 ustawy Pzp oraz § 9
ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w
sprawie wysokości szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich
r
ozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. 2020 r. poz.
2437), z którego wynika, że w sytuacji cofnięcia odwołania przed otwarciem rozprawy
najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który został wyznaczony termin rozprawy lub
posiedzenia
z udziałem stron lub uczestników postępowania odwoławczego – odwołującemu
zwraca się 90% wpisu. W takim przypadku Izba orzeka o dokonaniu zwrotu odwołującemu z
rachunku Urzędu kwoty uiszczonej tytułem wpisu, w wysokości stanowiącej 90% jego
w
artości.
Przewodniczący: ……………………………………….