KIO 3193/22 POSTANOWIENIE dnia 13 grudnia 2022 r.

Stan prawny na dzień: 17.03.2023

Sygn. akt: KIO 3193/22 

POSTANOWIENIE 

z dnia 13 grudnia 2022 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza  –  w składzie: 

Przewodniczący:     

Agata Mikołajczyk  

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  niejawnym  bez 

udziału  stron  w  dniu  13  grudnia  2022  r.  

w  Warszawie  odwo

łania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  2 

grudnia  2022r. 

przez  odwołującego:  Remondis Tarnowskie Góry  sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w 

Tarnowskich  Górach  (ul.  Nakielska  1­3,  42­600  Tarnowskie  Góry)  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez  zamawiającego:  Gmina  Tarnowskie  Góry  (ul.  Rynek  4,  42­600 

Ta

rnowskie Góry), 

postanawia: 

1.  uma

rza postępowanie odwoławcze; 

2.  nakazuje  zwrot  z 

rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz  

od

wołującego:  Remondis  Tarnowskie  Góry  sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Tarnowskich 

Górach (ul. Nakielska 1­3, 42­600 Tarnowskie Góry) kwoty 13.500 zł 00 gr (słownie: 

trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero  groszy),  stanowiącej  90%  kwoty  uiszczonego 

wpisu 

od odwołania. 

Stosownie do art. 579 ust. 1 i art. 580 ust. 1 i 2 ustaw

y z dnia 11 września 2019 r. - Prawo 

za

mówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie - w 

terminie  14 

dni  od  dnia  jego  doręczenia  -  przysługuje  skarga  za  pośrednictwem  Prezesa 

K

rajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie. 

………………..………………….. 


Sygn. akt: KIO 3193/22 

Uzasadnienie 

Odwo

łanie  zostało  wniesione  w  dniu  2  grudnia  2022  r.  przez  odwołującego: 

Remondis  Tarnowskie  Góry  sp.  z  o.o.  z  siedzibą  w  Tarnowskich  Górach  (Odwołujący)  w 

postępowaniu  prowadzonym  przez  Zamawiającego:  Gmina  Tarnowskie  Góry  na  podstawie 

ustawy 

z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022r. poz. 1710 

ze  zm.),  [ustawa  Pzp  lub  Pzp  lub  Ustawa  PZP],  w  przedmioc

ie  zamówienia  publicznego 

„Utrzymanie czystości na terenie Gminy Tarnowskie Góry w 2023 r. – sprzątanie i zamiatanie 

oraz  likwidacja  dzikich  wysypisk

”.  Numer  referencyjny:  BZP.271.50.2022;  Ogłoszenie  o 

zamówieniu zostało opublikowane w dniu 22 listopada 2022 r. w Dz. Urz. UE pod nr 2022/S 

Wykonawca  podał,  że  wnosi  odwołanie  (…)  wobec  treści  dokumentów  zamówienia 

obowiązujących w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (…). Zamawiającemu 

zarzuc

ił naruszenie przepisów:  

1.  art. 112 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 PZP w zw. z art. 114 pkt 1-3 PZP w zw. z art. 16 PZP poprzez 

zaniechanie  sformułowania  w  Odniesieniu  do  Części  nr  1  zamówienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia Określonej działalności gospodarczej 

lub  zawodowej  w  przypadku,  gdy  wynika  to  z  odrębnych  przepisów  w  odniesieniu  do 

posiadania  przez 

wykonawcę  wpisu  do  rejestru  działalności  regulowanej  w  zakresie 

odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tarnowskie 

Góry w zakresie odbierania odpadów o kodzie 20 03 01 , 20 02 01, 20 03 03 oraz 15 01 01, 

15  01  02,  15  01  07,  20  01  01,  20  01  02,  20  01  39  (podstawa  prawna:  ustawa  z  dnia  13 

września  1996  r.  o  utrzymaniu  czystości  i  porządku  w  gminach,  t.  j.  Dz.U.  z  2022  r.,  poz. 

1297  ze  zm.),  zezwolenia  na  prowadzenie  działalności  w  zakresie  zbierania  odpadów  o 

kodzie 20 02 Ol oraz 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 20 01 01, 20 01 02, 20 01 39 wydanego 

przez  właściwy  organ  zgodnie  z  ustawą  o  odpadach  (podstawa  prawna:  ustawa  z  dnia  14 

grudnia 2012 r. o odpadach, t.j. Dz.U. z 2022 r., POZ. 699) oraz zezwolenia na prowadzenie 

działalności  w  zakresie  zbierania  odpadów  o  kodzie  20  03  03  wydanego  przez  właściwy 

organ zgadnie z ustawą o odpadach (..) (rozdział XX, pkt 3.2 swz); 

2. art. 112 ust. 1 i ust. 2 pkt 2 PZP w zw. z art. 114 pkt 1-3 Pzp w zw. z art. 16 Pzp poprzez 

zaniechanie  sformułowania  w  odniesieniu  do  Części  nr  2  zamówienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej 

lub  w przyp

adku, gdy wynika to z odrębnych przepisów w odniesieniu do posiadania przez 

wykonawcę  wpisu  do  rejestru  działalności  regulowanej  w  zakresie  odbierania  odpadów 

komunalnych  od  właścicieli  nieruchomości  z  terenu  Gminy  Tarnowskie  Góry  w  zakresie 


odbierania odp

adów o kodzie 20 03 01, 20 02 01, 20 03 02, 20 03 03 oraz 15 01 01, 15 01 

02,  15  01  07,  2001  01,  2001  02,  2001  39  (podstawa  prawna:  ustawa  z  dnia  13  września 

1996  r.  o  utrzymaniu  czystości  i  porządku  w  gminach(...),  zezwolenia  na  prowadzenie 

działalności w zakresie zbierania odpadów o kodzie 20 02 01, 20 03 02 oraz 15 01 01, 15 01 

02,  15  01  07,  20  01  01,  20  01  02,  20  01  39,  wydanego  przez  właściwy  organ  zgodnie  z 

ustawą o odpadach (….) oraz zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie zbierania 

odpadów o kodzie 20 03 03 wydanego przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach 

…) (rozdział XX, Pkt 3.2 SWZ); 

3.  art. 112 ust. 1 i ust. 2 pkt 4 PZP w zw. z art. 116 ust. 1 PZP w zw. z art. 16 PZP poprzez 

zaniechanie  sformułowania  w  odniesieniu  do  Części  nr  1  zamówienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu  dotyczącego  zdolności  technicznej  i  zawodowej  w  zakresie  potencjału 

technicznego dostępnego wykonawcy w celu realizacji mechanicznego mycia i czyszczenia 

wskazanych  powierzchni  (jezdni  wraz  z  chodnikami,  skweru)  co  powoduje, 

że  nie  jest 

możliwym dokonanie oceny zdolności wykonawcy do realizacji zamówienia na odpowiednim 

poziomie  (rozdział  XX  pkt  3.4.1  SWZ  w  z  pkt  1,  Ad.  E,  Str.  4  OPZ  dla  Części  nr  1 

zamówienia  oraz  pkt  1,  Ad.  G,  Str.  4  OPZ  dla  Części  nr  1  zamówienia)  oraz  poprzez 

zaniechanie  sfor

mułowania  w  odniesieniu  do  Części  nr  1  zamówienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu  dotyczącego  zdolności  technicznej  i  zawodowej  w  zakresie  dysponowania 

Śmieciarką bezpylną; 

4.  art.  99  ust.  1,  2  i  4  PZP  w  zw.  z  art.  16  PZP  poprzez  dokonanie  opisu  przedmiotu 

zamówienia  (OPZ)  w  sposób  nieuwzględniający  wszystkich  wymagań  mających  wpływ  na 

przygotowanie  o

ferty,  uniemożliwiający  przygotowanie  i  wycenę  oferty,  nieadekwatny, 

nadmierny, naruszający uczciwą konkurencję, naruszający zasady współżycia społecznego i 

równowagę stron w zakresie w jakim Zamawiający: 

a) 

w  OPZ  dla  Części  nr  1  zamówienia,  Zamawiający  nie  wskazał  konkretnego  rodzaju 

sprzętu jakim powinien dysponować wykonawca w celu wykonania usługi mechanicznego 

mycia  i  czyszczenia  wskazanych  jezdni  wraz  z  ch

odnikami  oraz  sprzętu  jakim  powinien 

d

ysponować  wykonawca  w  celu  wykonania  usługi  mechanicznego  mycia  wskazanych 

powierzchni (pkt 1, Ad. E, Str. 4 OPZ dla Cz

ęści nr 1 zamówienia oraz pkt 1, Ad. G, str. 4 

OPZ dla Części nr 1 zamówienia); 

b) 

w  OPZ  dla  Części  nr  1  zamówienia,  w  zakresie  utrzymania  czystości  miejsc  do 

handlowania  przewidział,  Że  wykonawca  zobowiązany  jest  do  wywozu  odpadów 

komunalnych z  pojemników  o pojemności  nie mniejszej  niż  1100  litrów usytuowanych  w 

miejscach  do  handlowania,  co  jednoznacz

nie  wskazuje,  iż  Zamawiający  przewidział 

jedynie  odbiór  niesegregowanych  odpadów  komunalnych  z  miejsc  do  handlowania, 

podC7as gdy z Regulaminu utrzymania czys

tości i porządku na terenie gminy Tarnowskie 

Góry  wynika,  że  właściciele  nieruchomości  Zapewniają  utrzymanie  czystości  na  terenie 


nieruch

omości  poprzez selektywne zbieranie odpadów  komunalnych  (pkt  2 Ad.  C, str.  6 

OPZ dla Części nr 1 Zamówienia); 

c)  w OPZ 

dla Części 1 opisując zadania składające się na mechaniczne mycie   i 

czyszczenie wskazanych jezd

ni wraz z chodnikami nie doprecyzował: 

•  jakimi  środkami  chemicznymi  wykonawca  powinien  wykonać  mycie,  tak  by  nie 

doprowadzić do uszkodzenia struktury nawierzchni; 

•  jaka jest nośność jezdni i chodników przewidziana do mycia i czyszczenia; 
•  ile  wynosi  dopuszczalna  masa  całkowita  urządzeń  wykorzystanych  do  realizacji  tego 
zadania (pkt 1, Ad. E, str. 4 OPZ dla Części nr 1 zamówienia); 

d) 

w OPZ dla Części 1 opisując zadania składające się na mechaniczne lub ręczne cykliczne 

mycie  czyszczenie  wskazanego  skweru 

i  znajdujących  się  na  nim  betonowych  elementów 

małej architektury nie doprecyzował: 

•  jakimi  środkami  chemicznymi  wykonawca  powinien  wykonać  mycie,  tak  by  nie 

doprowa

dzić do uszkodzenia struktury nawierzchni; 

•  jaka jest nośność powierzchni przewidzianych do mycia i czyszczenia; 
•  ile  wynosi  dopuszczalna  masa  całkowita  urządzeń  wykorzystywanych  do  realizacji 

tego zadania (pkt 1, Ad. G, str. 4 OPZ dla Części nr 1zamówienia); 

e) 

w  OPZ  dla  Części  nr  2  zamówienia  nie  doprecyzował  jakie  frakcje  odpadów  (odpady  0 

konkretnych kodach)  będzie zobowiązany odbierać  wykonawca  w  ramach likwidacji  dzikich 

co uniemożliwia prawidłowe przygotowanie i wycenę oferty. 

5.  art. 353 (1) w zw. z art. 5 oraz art. 487 

§ 2 Kodeksu cywilnego w związku z art. 8 ust. 1 

PZP poprzez sporządzenie wzoru umowy dla Części nr 1 i Części nr 2 zamówienia w sposób 

naruszający  zasady  współżycia  społecznego  i  równowagę  stron  umowy  oraz  nadmiernie 

obciążający wykonawcę  w  zakresie w  jakim  Zamawiający w  512 ust.  1  pkt  2 i  pkt  5 wzoru 

umowy dla Części nr 1 i Części nr 2 zamówienia w sposób nieprecyzyjny i niejednoznaczny 

Określił przypadki, których wystąpienie uprawnia go do odstąpienia od umowy.  

Odwołujący  wniósł  o  uwzględnienie  odwołania  i  nakazanie  Zamawiającemu 

modyfikacji treści SWZ i wzoru umowy poprzez: 

sformułowanie w odniesieniu do Części nr 1 zamówienia warunku udziału w postępowaniu 

dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej 

w  odniesieniu  do  konieczności  posiadania  przez  wykonawcę  wpisu  do  rejestru  działalności 

regulowanej  w  zakresie  odbierania  odpadów  komunalnych  od  właścicieli  nieruchomości  z 

terenu Gminy Tarnowskie Góry w zakresie odbierania odpadów o kodzie 20 03 01, 20 02 01, 

20 03 03 oraz 15 01 01, 1501 02, 15 01 07, 20 01 01, 2001 02, 20 01 39 (podstawa prawna: 

ustawa  z  dnia  13  września  1996  r.  o  utrzymaniu  czystości  i  porządku  w  gminach,  (...), 

zezwolenia  na  prowadzenie  działalności  w  zakresie  zbierania  odpadów  o  kodzie  20  02  01 


oraz  15  01  01,  15  01  02,  15  01  07,  20  01  01,  20  02,  20  01  39  wydane

go  przez  właściwy 

organ  zgodnie  z  ustawą  o  odpadach  (..)  oraz  zezwolenia  na  prowadzenie  działalności  w 

zakresie  zbierania  odpadów  o  kodzie  20  03  03  wydanego  przez  właściwy  organ  zgodnie z 

ustawą o odpadach (…); 

2.  sform

ułowanie  w  odniesieniu  do  Części  nr  2  zamówienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu dotyczącego uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej 

lub  zawodowej  w  odniesieniu  do  konieczności  posiadania  przez  wykonawcę  wpisu  do 

rejestru 

działalności  regulowanej  w  zakresie  odbierania  odpadów  komunalnych  Od 

właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Tarnowskie Góry w zakresie odbierania odpadów o 

kodzie 20 03 01, 20 02 01, 20 03 02, 20 0303 oraz 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 2001 01, 

2001  02,  2001  39  (pod

stawa  prawna:  ustawa  z  dnia  13  września  1996  r.  o  utrzymaniu 

czystości  i  porządku  w  gminach,  (...),  zezwolenia  na  prowadzenie  działalności  w  zakresie 

zbierania odpadów 0 kodzie 20 02 01, 20 03 02 oraz 15 01 01, 15 01 02, 15 01 07, 20 01 01, 

20 01 02, 20 01 39, wydanego przez właściwy organ zgodnie z ustawą o odpadach (…) oraz 

zezwolenia   na  prowadzenie działalności  w  zakresie zbierania odpadów o kodzie  20  03 03 

wydanego przez organ zgodnie z ustawą o odpadach (…) (rozdział XX, pkt 3.2 SWZ); 

sformułowanie  w  odniesieniu  do  Części  nr  1  zamówienia  warunku  udziału  w 

postępowaniu  dotyczącego  zdolności  technicznej  i  zawodowej  w  zakresie  potencjału 

technicznego dostępnego wykonawcy w celu realizacji mechanicznego mycia i czyszczenia 

wskazanych powierzchni (jezdni wraz z chodnikami, skweru) (rozdział XX pkt 3.4.1 SWZ W 

Zw. Z pkt 1, Ad. E, Str. 4 OPZ dla Części nr 1 zamówienia oraz pkt 1, Ad. G, str. 4 OPZ dla 

Części  nr  1  zamówienia)  oraz  poprzez  sformułowanie  w  odniesieniu  do  Części  nr  1 

Zamówienia  warunku  udziału  w  postępowaniu  dotyczącego  zdolności  technicznej  i 

zawodowej w zakresie dysponowania przez wykonawców śmieciarką bezpylną. 

4.  w zakresie OPZ: 

a) 

wskazanie  w  OPZ  dla  Części  nr  1  zamówienia,  konkretnego  rodzaju  sprzętu  jakim 

powinien  dysponować  wykonawca  w  celu  wykonania  usługi  mechanicznego  mycia  i 

czyszczenia wskazanych jezdni wraz z chodnikami oraz sprzętu jakim powinien dysponować 

wykonawca w celu wykonania u

sługi mechanicznego mycia wskazanych powierzchni; 

b)    w OPZ dl

a Części nr 1 zamówienia, że w ramach usługi utrzymania czystości miejsc do 

handlowania 

będzie  zobowiązany  do  zapewnienia  pojemników  do  selektywnej  zbiórki 

odpadów  i  w  konsekwencji  Odpowiednie  dostosowanie  pozostałych  postanowień  OPZ  dot. 

np. liczby pojemn

ików; 

c) 

w  OPZ  dla  Części  1  w  zakresie  zadań  składających  się  na  mechaniczne  mycie  i 

czyszczenie wskazanych jezdni wraz z chodnikami doprecyzowanie: 

jakimi Środkami chemicznymi wykonawca powinien wykonać mycie, tak by nie doprowadzić 

do  uszkodzenia  struktu

ry  nawierzchni;    jaka jest  nośność  jezdni  i  chodników  przewidziana 


do  mycia  i  czyszczenia; 

ile  wynosi  dopuszczalna  masa  całkowita  urządzeń 

wykorzystywa

nych  do  realizacji  tego  zadania  (pkt  1,  Ad.  E,  str.  4  OPZ  dla  Części  nr  1 

zamówienia); 

d) 

w  OPZ  dla  Części  1  w  zakresie  zadań  składających  się  na  mechaniczne  lub  ręczne 

cyklicz

ne  mycie  i  czyszczenie  wskazanego  skweru  i  znajdujących  się  na  nim  betonowych 

elementów malej architektury doprecyzowanie: 

jakimi środkami chemicznymi wykonawca powinien wykonać mycie, tak by nie doprowadzić 

do  uszkodzenia  struktury  nawierzchni;  jaka  jest 

nośność  powierzchni  przewidzianych  do 

mycia  i  czyszczenia;  ile  wyno

si  dopuszczalna  masa  całkowita  urządzeń    do  realizacji  tego 

zadania (pkt 1, Ad. G, str. 4 OPZ dla Części nr 1  zamówienia); 

e) 

wskazanie w OPZ dla Części nr 2 zamówienia jakie konkretnie frakcje odpadów (odpady 

o konkretnych kodach) będzie zobowiązany odbierać wykonawca w ramach likwidacji dzikich 

wysypisk. 

Wykreślenie postanowień § 12 ust. 1 pkt 2 i pkt 5 wzoru umowy dla Części nr 1 i nr 2. 

Wskazał:  „Odwołujący  ma  interes  we  wniesieniu  niniejszego  odwołania.  W  wyniku 

naruszenia przez Zamawiającego ww. przepisów Ustawy, interes Odwołującego w uzyskaniu 

zamówienia  doznał  uszczerbku,  gdyż  objęte  odwołaniem  czynności  Zamawiającego 

uniemożliwiają  Odwołującemu  ubieganie  się  0  udzielenie  zamówienia,  a  tym  samym 

dokonanie  wyboru  jego  Oferty  i  uzyskania  przedmiotow

ego  zamówienia.  Wskazujemy,  iż 

u

względnienie  odwołania  doprowadzi  do  zniesienia  postawionych  przez  Zamawiającego 

nieproporcjonalnych  do  przedmiotu  zamówienia  i  nieprecyzyjnych  wymagań.  Wskazujemy 

nadto, iż objęte odwołaniem czynności Zamawiającego prowadzą do możliwości poniesienia 

szkody  przez  Odwołującego  -  polegającej  na  uniemożliwieniu  Odwołującemu  złożenia 

Oferty,  ubiegania  się  o  zamówienie  i      uzyskania  zamówienia.  Odwołujący  ma  interes  we 

wniesieniu  Odwołania,  gdyż  sprzeczne  z  ustawą  ww.  czynności  Zamawiającego  w  sposób 

negatywny oddziałują na możliwości udziału Odwołującego w postępowaniu.”   

Do pos

tępowania odwoławczego do dnia 13 grudnia 2022 r. nie zgłosił przystąpienia 

do postępowania odwoławczego żaden z wykonawców.     

Odwołujący  w  piśmie  z  dnia  9  grudnia  2022  r.  skierowanym  do  Prezesa  Krajowej 

Izby 

Odwoławczej wskazując na art. 520 ust. 1 ustawy Pzp oświadczył, (…) cofam odwołanie 

wniesione w dniu 2 grudnia 2022 

r. wobec treści dokumentów zamówienia obowiązujących w 

postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego  prowadzonym  przez  Zamawiającego  - 


Gminę  Tarnowskie  Góry  w  trybie  przetargu  nieograniczonego,  którego  przedmiotem  jest 

„Utrzymanie czystości na terenie Gminy Tarnowskie Góry w 2023 r. - sprzątanie i zamiatanie 

oraz likwidacja dzikich wysypisk”, numer referencyjny: BZP.271.50.2022. Zamawiający został 

poinformowany  o  cofnięciu  odwołania.  Wobec  powyższego,  wnoszę  o  umorzenie 

postepowania odwoławczego oraz zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa 

Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  w  sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów 

postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od 

odwołania,  wnoszę  o  zwrot  Odwołującemu  90%  kwoty  uiszczonej  tytułem  wpisu  tj.  kwoty 

13.500,00 zł (Odwołujący uiścił wpis w wysokości 15.000 zł). Zwrot wpisu należy dokonać na 

numer rachunku bankowego, z którego dokonano wpisu.”. 

Izba 

zważyła, co następuje: 

Zgodnie z art. 520 ust. 1 i  2 ustawy Pzp

: „1.Odwołujący może cofnąć odwołanie do 

czasu  zamk

nięcia  rozprawy.  2.  Cofnięte  odwołanie  nie  wywołuje  skutków  prawnych,  jakie 

us

tawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby”.   

W  niniejszej  sprawie  ma  zastosowanie  wskazany  przepis,  albowiem  Odwo

łujący  w 

piśmie  z  dnia  9  grudnia  2022  r.,  przed  wyznaczonym  terminem  posiedzenia  i  rozprawy 

jednoznacznie 

oświadczył,  że  wycofuje  odwołanie  wniesione  w  przedmiotowym 

postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego.   

Zgodnie  z  art.  568  pkt  1  cytowanej  ustawy,  Izba  postanowi

ła  o  umorzeniu 

postępowania  odwoławczego.    Orzekając  o  kosztach  postępowania  odwoławczego  Izba 

mia

ła  na  uwadze  art.  557  ustawy  Pzp  oraz  §  9  ust.  1  pkt  3  lit.  a)  rozporządzenia  Prezesa 

Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  r.  w  sprawie  szczegółowych  rodzajów  kosztów 

postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od 

odwołania (Dz.U. z 2020 r., poz. 2437) i uwzględniając wskazane przepisy, nakazała zwrócić 

na rzecz Odwo

łującego 90% kwoty wpisu uiszczonego od odwołania w wysokości 15.000 zł.

Ma

jąc powyższe na uwadze postanowiono jak w sentencji. 

………………………………………