Sygn. akt: KIO 3470/22
POSTANOWIENIE
z dnia 04 stycznia 2023 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Aneta Mlącka
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym bez
udziału stron w dniu 04 stycznia 2023 r.
w
Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27
grudnia 2022 r. przez
Odwołującego Wykonawców wspólnie ubiegających się o
udzielenie zamówienia Konsorcjum: MS-EKO sp. z o.o., Ekomax Recykling sp. z o.o.
(ul. Mo
dlińska 129 lok. U7, 03-186 Warszawa) w postępowaniu prowadzonym przez
Zamawiającego Gmina Klembów (ul. Gen. F. Żymirskiego 38, 05-205 Klembów)
postanawia:
1. umo
rzyć postępowanie odwoławcze,
nakazać zwrot z rachunku Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz Odwołującego
Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Konsorcjum:
MS-EKO sp. z o.o., Ekomax Recykling sp. z o.o. (ul. Mo
dlińska 129 lok. U7, 03-
186 Warszawa) kwoty 15000
zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero
groszy
) stanowiącej uiszczony wpis od odwołania.
Stosownie do art. 579 ust. 1 i 580 ust. 1 i 2
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo
zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710 ze zm.) na niniejsze postanowienie -
w terminie 14
dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za pośrednictwem
Prezesa Krajowej Izb
y Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie.
Przewodniczący:
………………………………
Sygn. akt: KIO 3470/22
U z a s a d n i e n i e
Zamawiający Gmina Klembów prowadzi postępowanie o udzielenie zamówienia
publicznego, którego przedmiotem jest: „Odbiór, transport i zagospodarowanie odpadów
komunalnych oraz
bioodpadów od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie
Gminy Klembów w 2023 oraz 2024 roku.”
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
28 października 2022 roku pod numerem 2022/S 209-596760.
27 grudnia 2022 roku
Odwołujący Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie
zamówienia Konsorcjum: MS-EKO sp. z o.o., Ekomax Recykling sp. z o.o. wnieśli odwołanie,
w którym zarzucili Zamawiającemu naruszenie:
- art. 224 ust. 1 w zw. z art. 223 ust. 1 w zw. z art. 224 ust. 6 w zw. z art. 226 ust. 1 pkt 5, 8 i
10 w zw. z art. 16 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych poprzez zaniechanie
wyjaśnienia zaoferowanej w ofercie Konsorcjum PGO ceny i jej istotnych elementów, w tym
treści oferty Konsorcjum PGO w postaci informacji o instalacjach, do których zostaną
skierowane odpady poszczególnych frakcji, co w dalszej kolejności skutkowało
zaniechaniem odrzucenia oferty Konsorcjum PGO, pomimo że zawiera ona cenę rażąco
nis
ką w stosunku do przedmiotu zamówienia, ewentualnie błędy w obliczeniu tej ceny, jak
też założenia wyceny niezgodne z warunkami zamówienia określonymi w specyfikacji
warunków zamówienia, a w dalszej kolejności również naruszeniem uczciwej konkurencji
pomiędzy wykonawcami,
art. 128 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w zw. z § 7 ust. 3 i 4 rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. w sprawie sposobu sporządzania i
przekazywania informacji oraz wymagań technicznych dla dokumentów elektronicznych oraz
środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
lub konkursie z dnia 30 grudnia 2020 r. (Dz.U. z 2020 r. poz. 2452) poprzez zaniechanie
wezwania Konsorcjum PGO do uzupełnienia złożonego pełnomocnictwa do reprezentowania
Konsorcjum PGO poświadczonego za zgodność z oryginałem w prawidłowy sposób lub
przedstawienia
prawidłowego oryginału pełnomocnictwa.
O
dwołujący wnieśli o uwzględnienie odwołania i nakazanie Zamawiającemu wezwania
Konsorcjum PGO do w
yjaśnienia poziomu zaoferowanej w ofercie ceny i jej części
składowych, w tym wskazania instalacji, do których odpady będą przekazywane w celu ich
zagospodarowania, wezwania Konsorcjum PGO do uzupełnienia pełnomocnictwa do
reprezentowania Konsorcjum PGO po
świadczonego za zgodność z oryginałem w
prawidłowy sposób lub przedstawienia prawidłowego oryginału pełnomocnictwa.
2 stycznia 2023 roku
Zamawiający przesłał pismo, w którym oświadczył, że uwzględnia
odwołanie w całości.
Żaden wykonawca nie zgłosił przystąpienia do postępowania odwoławczego po stronie
Zamawiającego.
W z
wiązku z powyższym postępowanie odwoławcze należało umorzyć na podstawie art. 522
ust. 1
ustawy Prawo zamówień publicznych. Jednocześnie Izba wskazuje, że powyższy
przepis zobowiązuje Zamawiającego do wykonania, powtórzenia lub unieważnienia
czynności zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.
Wobec faktu, że uwzględnienie zarzutów przez Zamawiającego nastąpiło przed otwarciem
posiedzenia i rozprawy, o kosztac
h postępowania orzeczono na podstawie §9 ust. 1 pkt 2a)
Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 roku w sprawie
szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego, ich rozliczania oraz
wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (t.j. Dz.U. 2020 z dnia 31 grudnia 2020
roku, poz. 2437).
Izba orzekła o dokonaniu zwrotu Odwołującemu z rachunku Urzędu kwoty
uiszczonej tytułem wpisu od odwołania.
Przewodniczący:
………………………………