Sygn. akt: KIO 2951/24
POSTANOWIENIE
Warszawa, dnia 19.09.2024 r.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Rafał Malinowski
Protokolant:
Rafał Komoń
po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym
odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby
Odwoławczej dnia 16 sierpnia 2024 r. przez wykonawcę LIMITLESS TECHNOLOGIES Sp. z
o.o.
z siedzibą w Warszawie, w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Centrum
Informatyki Resortu Finansów
uczestnicy po stronie zamawiającego:
A.
Integrated Solutions Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
B.
Axians IT Solutions Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
C. NETFORMERS Sp. z o.o. Sp. k. z si
edzibą w Warszawie
D. UpWare Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie
postanawia:
1. Umarza
postępowanie odwoławcze.
2. Nakazuje
zwrot z rachunku bankowego Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz
wykonawcy LIMITLESS TECHNOLOGIES Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie kwoty
500 zł 00 gr (słownie: trzynaście tysięcy pięćset złotych, zero groszy) stanowiącej
90% kwoty uiszczonej przez odwołującego tytułem wpisu od odwołania.
Na orzeczenie -
w terminie 14 dni od dnia jego doręczenia - przysługuje skarga za
pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej do Sądu Okręgowego w Warszawie -
Sądu Zamówień Publicznych.
Przewodniczący: ……….....................
Sygn. akt: KIO 2951/24
Uzasadnienie
Centrum Informatyki Resortu Finansów, dalej jako: „Zamawiający” – prowadzi postępowanie
o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie przepisów ustawy z dnia 11 września
2019 r. Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1320), dalej jako: „ustawa
PZP”, którego przedmiotem jest Dostawa Sprzętu balansującego ruch na potrzeby
komunikacji w sieci LAN Data Center wraz z
gwarancją”, znak sprawy: PN/31/24/HSKU.
Wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty progów unijnych, o których mowa w
przepisach wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 ustawy PZP.
Ogłoszenie o zamówieniu opublikowane zostało w Suplemencie do Dziennika Urzędowego
Unii Europejskiej z dnia 6 sierpnia 2024 r., pod numerem: 473381-2024.
W dniu 16 sierpnia
2024 r. do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie
wykonawcy LIMITLESS TECHNOLOGIES Sp. z o.o.
z siedzibą w Warszawie, dalej jako:
„Odwołujący” treści dokumentów zamówienia.
Odwołujący w odwołaniu zarzucił Zamawiającemu naruszenie:
Art. 99 ust 4 oraz art. 16 pkt 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób utrudniający uczciwą konkurencję wskazując na szczególny proces, który
charakteryzuje produkty i usługi konkretnego producenta/wykonawcę, co prowadzi do
uprzywilejowania tych produktów i eliminuje możliwość złożenia oferty przez
wykonawców oferujących inne produkty niż dostarczane przez F5 poprzez żądania
dostarczenia rozwiązania Blade;
2. Art. 99 ust. 4 w zw. z art. 99 ust 5 i 6 oraz art. 16 pkt 1 ustawy Pzp poprzez nie
dopuszczenie
rozwiązań równoważnych do produktów F5 oraz poprzez brak
wskazania jakichkolwiek
warunków równoważności dla opisanego przedmiotu
zamówienia wskazującego na konkretnego producenta, tj. poprzez żądania
dostarczenia rozwiązania Blade;
Art. 99 ust 4 oraz art. 16 pkt 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób utrudniający uczciwą konkurencję wskazując na szczególny proces, który
charakteryzuje
produkty i usługi konkretnego producenta/wykonawcę, co prowadzi do
uprzywilejowania
tych produktów i eliminuje możliwość złożenia oferty przez
wykonawców oferujących inne produkty niż dostarczane przez F5 poprzez żądania
dostarczenia w ramach realizacji
zamówienia rozwiązania (poza subskrypcjami dla
serwisu reputacyjnego oraz serwisu z
sygnaturami aktualnych kampanii zagrożeń w
Internecie) licencji, które muszą być licencjami niemającymi ograniczeń czasowych i
niewymagającymi przedłużenia (są licencjami wieczystymi) zob.: Załącznik 1a do
TOM III SWZ - OPZ
– Specyfikacja Load Balancerów I. Opis wymagań pkt 3;
4. a
rt. 99 ust 4 oraz art. 16 pkt 1 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu zamówienia
w sposób utrudniający uczciwą konkurencję wskazując na szczególny proces, który
charakteryzuje
produkty i usługi konkretnego producenta/wykonawcę, co prowadzi do
uprzywilejowania
tych produktów i eliminuje możliwość złożenia oferty przez
wykonawców oferujących inne produkty niż dostarczane przez F5 poprzez żądania
dostarczenia sprzętu odpowiadającego specyfikacji technicznej tego Wykonawcy;
5. Art. 16 pkt 2 oraz art. 99 ust. 1 i 2 ustawy Pzp poprzez opisanie przedmiotu
zamówienia w sposób nieprzejrzysty, niejednoznaczny i niewyczerpujący, bez użycia
dostatecznie
dokładnych i zrozumiałych określeń oraz bez uwzględnienia wymagań i
okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty, zob. Załącznik 1a do
TOM III SWZ
– OPZ - Specyfikacja Load Balancerów I Opis wymagań Szczegółowy
opis funkcji Load balancera pkt 2.5.1) (I Opis wymagań Szczegółowy opis funkcji
Load balancera ppkt 4.7.1.1).
Wobec postawionych zarzutów Odwołujący wniósł o uwzględnienie odwołania oraz
nakazanie Zamawiającemu odpowiedniej modyfikacji treści dokumentów zamówienia, w
sposób szczegółowo opisany w treści uzasadnienia odwołania.
Skład orzekający Krajowej Izby Odwoławczej, wyznaczony do rozpoznania niniejszej
sprawy odwoławczej ustalił i zważył, co następuje:
W dniu
19 września 2024 r. na posiedzeniu pełnomocnik Odwołującego oświadczył, że cofa
odwołanie w całości.
Odwołujący złożył oświadczenie o cofnięciu odwołania, które zostało złożone przez osobę
umocowaną do podjęcia tej czynności, a jak stanowi art. 520 ustawy PZP Odwołujący może
cofnąć odwołanie do czasu zamknięcia rozprawy (ust. 1). Cofnięte odwołanie nie wywołuje
skutków prawnych, jakie ustawa wiąże z wniesieniem odwołania do Prezesa Izby (ust. 2).
Biorąc pod uwagę powyższe, Izba uznała, że zachodzą podstawy do umorzenia
postępowania odwoławczego w oparciu o art. 568 pkt 1 ustawy PZP, w myśl którego Izba
umarza postępowanie odwoławcze, w formie postanowienia, w przypadku cofnięcia
odwołania.
O kosztach postępowania odwoławczego Izba orzekła na podstawie art. 557 i art. 575
ustawy PZP w zw. z
§ 9 ust. 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2020 r. w sprawie szczegółowych rodzajów kosztów postępowania odwoławczego,
ich rozliczania oraz wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz.U. z 2020 r.
poz. 2437)
, nakazując dokonanie na rzecz Odwołującego zwrotu z rachunku Urzędu
Zamówień Publicznych 90% kwoty uiszczonej tytułem wpisu.
Przewodniczący:
………………………