KIO 3015/24 POSTANOWIENIE Warszawa, dnia 2 września 2024 r.

Stan prawny na dzień: 08.10.2024

Sygn. akt: KIO 3015/24 

POSTANOWIENIE 

Warszawa, dnia 2 

września 2024 r. 

Krajowa Izba Odwoławcza   -    w składzie: 

Przewodniczący: 

Bartosz Stankiewicz 

Protokolant: 

Piotr Cegłowski 

po  rozpoznaniu  na  posiedzeniu  z 

udziałem  stron  w  dniu  2  września  2024  r.  w  Warszawie 

odwołania  wniesionego  do  Prezesa  Krajowej  Izby  Odwoławczej  w  dniu  19  sierpnia  2024  r. 

przez  wykonawc

ę  MBA  System  spółkę  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  

w  Warszawie  przy  ul. 

Józefa  Chłopickiego  18  (04-314  Warszawa)  w  postępowaniu 

prowadzonym  przez 

Centrum Informatyki  Resortu Finansów  z  siedzibą w  Radomiu  przy  ul. 

Samorządowej 1 (26-601 Radom) 

przy udziale 

uczestników po stronie zamawiającego:  

A)  wykonawcy  Computex 

spółki  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  spółki  komandytowej  

z siedzibą w Warszawie przy ul. Konopnej 9 (04-707 Warszawa); 

B)  wykonawcy  Axians  IT  Solutions  Poland 

spółki  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z 

siedzibą w Warszawie przy ul. Postępu 21 D (02-676 Warszawa)  

postanawia  

1.  U

morzyć postępowanie odwoławcze. 

2.  Nakaz

ać  zwrot  z  rachunku  bankowego  Urzędu  Zamówień  Publicznych  na  rzecz 

wykonawcy  MBA  System 

spółki  z  ograniczoną  odpowiedzialnością  z  siedzibą  

w  Warszawie,  kwoty  13 500 

zł  00  gr  (słownie:  trzynaście  tysięcy  pięćset  złotych  zero 

groszy), stanowiącej 90% uiszczonego wpisu. 

Na  orzeczenie 

–  w  terminie  14  dni  od  dnia  jego  doręczenia  –  przysługuje  skarga  za 

pośrednictwem  Prezesa  Krajowej  Izby Odwoławczej  do  Sądu Okręgowego  w  Warszawie  – 

S

ądu Zamówień Publicznych. 

Przewodniczący: 

…………...…….…….


Sygn. akt: KIO 3015/24 

Uzasadnienie 

Centrum  Informatyki  Resortu  Finansów  z  siedzibą  w  Radomiu

zwane  dalej 

„zamawiającym”,  prowadzi  postępowanie  o  udzielenie  zamówienia  publicznego,  na 

podstawie przepisów ustawy z dnia z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych 

(t.j.  Dz.  U.  z  2023  r.,  poz.  1605  ze  zm.

)  zwanej  dalej:  „Pzp”,  w  trybie  przetargu 

nieograniczonego,  pn.: 

Dostawa  urządzeń  i  oprogramowania  dla  sieci  LAN  do  gmachu 

Ministerstwa 

Finansów  

o numerze: PN/42/24/INHB

, zwane dalej „postępowaniem”.  

Ogłoszenie  o  zamówieniu  zostało  opublikowane  w  Dzienniku  Urzędowym  Unii 

Europejskiej w dniu 9 sierpnia 2024 r., pod numerem publikacji 481012-2024 (nr wydania Dz. 

U. S: 155/2024).  

Szacunkowa  wartość  zamówienia,  którego  przedmiotem  są  dostawy  jest  wyższa  od 

kwot wskazanych w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 3 ust. 3 Pzp.  

W  dniu  19  sierpnia  2024  r.  wykonawca  MBA  System  Sp.  z  o.o. 

z  siedzibą  w 

Warszawie  (zwany 

dalej: „odwołującym”)  wniósł odwołanie  na treść  Specyfikacji  Warunków 

Zamówienia  (zwanej  dalej:  „SWZ”),  w  szczególności  wobec  wymagań  opisu  przedmiotu 

zamówienia. 

W  ramach  postępowania  odwoławczego  przystąpienia  po  stronie  zamawiającego 

zgłosili  wykonawcy:  Computex  Sp.  z  o.o.  Sp.  k.  z  siedzibą  w  Warszawie  oraz  Axians  IT 

Solutions  Poland  Sp.  z  o.o. 

z  siedzibą  w  Warszawie.  Izba  stwierdziła  skuteczność 

przystąpień zgłoszonych przez ww. wykonawców.  

W  dniu  30 

sierpnia  2024  r.  zamawiający  wniósł  odpowiedź  na  odwołanie,  

w której wniósł o oddalenie odwołania w całości. 

W  dniu  1 

września  2024  r.  odwołujący  złożył  do  akt  sprawy  pismo  zawierające 

oświadczenie o cofnięciu w całości odwołania z dnia 19 sierpnia 2024 r.  

Skład  orzekający  Izby,  działając  na  podstawie  art.  520,  art.  568  pkt  1  oraz  art.  553 

ust.  1  zdanie  drugie  Pzp  postanowił  umorzyć  postępowanie  odwoławcze  w  przedmiotowej 

sprawie,  ponieważ  oświadczenie  o  cofnięciu  odwołania  uznać  należy  za  oświadczenie 

najdalej idące złożone przez stronę, która zainicjowała postępowanie odwoławcze. Zgodnie z 

art. 520 ust. 2 Pzp cofnięte odwołanie nie wywołuje skutków prawnych, jakie ustawa wiąże 

jego  wniesieniem.  Innymi  słowy  cofnięcie  odwołania  niweczy  zainicjowane  postępowanie 

odwoławcze.  Z  związku z tym  cofnięcie odwołania jest jednostronnym  oświadczeniem  woli, 

które z mocy prawa rodzi skutek w postaci umorzenia postępowania.  


Orzekając o kosztach postępowania odwoławczego, Izba uwzględniła okoliczność, że 

cofnięcie odwołania miało miejsce przed otwarciem rozprawy, zatem na rzecz odwołującego 

należało zwrócić 90% kwoty wpisu uiszczonego na rachunek Urzędu Zamówień Publicznych, 

czyli  kwotę  13 500,00  zł,  stosownie  do  art.  557  i  art.  575  Pzp  oraz  §  9  ust.  1  pkt  3  lit.  a) 

rozporządzenia  Prezesa  Rady  Ministrów  z  dnia  30  grudnia  2020  roku  w  sprawie 

szczegółowych  rodzajów  kosztów  postępowania  odwoławczego,  ich  rozliczania  oraz 

wysokości i sposobu pobierania wpisu od odwołania (Dz. U. z 2020 r., poz. 2437 ze zm.). 

Przewodniczący: 

.…….……………….