6 przewag, które daje Ci fulfillment

Stan prawny na dzień: 01.06.2023
6 przewag, które daje Ci fulfillment

Obsługa sklepu, którego oferta cieszy się dużym zainteresowaniem, wymaga poświęcenia  wiele czasu. Przedsiębiorca potrzebuje powierzchni magazynowej – musi nabyć nieruchomość albo ją wynająć. Do tego dochodzi jeszcze konieczność zapewnienia wysyłek i obsługi posprzedażowej. Jednak firma nie musi się sama zajmować tymi działaniami. Może się zdecydować na fulfillment. Na czym to polega i dlaczego warto zainwestować w takie usługi?

Na czym polega fulfillment?

Firma nie musi realizować wszystkich działań związanych z realizacją zamówień na własną rękę. Wydawać by się mogło, że magazynowanie czy wysyłka pozostają jednak w gestii sprzedającego. Praktyka pokazuje coś innego i tutaj z pomocą przychodzi fulfillment. Ta usługa polega na przekazaniu działań logistycznych do zewnętrznego operatora. Kwestią umowy między sklepem WWW i wykonawcą pozostaje zakres współpracy. Natomiast pracujący w e-commerce mogą dzięki rozdysponowaniu zajęć skupić się na wybranych działaniach, a całą logistykę przenieść na zewnątrz.

Czy polskie firmy korzystają z fulfillment? Jak podaje Omnipack, według danych z 2020 roku, po outsourcing logistyczny sięgnęło 30% podmiotów z branży e‑commerce, a w kilka lat liczba korzystających z niego ma się podwoić. Aż 97% osób decydujących się na fulfillment było zadowolonych z jakości usług1.

Fulfillment – jaką daje przewagę?

Aby ocenić opłacalność korzystania z takiej oferty, trzeba porównać ponoszone koszty logistyki z opłatą za fulfillment. W większości przypadków przekazanie obsługi firmie zewnętrznej będzie opłacalne finansowo, a także przyniesie inne korzyści. Jakie?

Oszczędność czasu

Przygotowanie paczek do wysyłki wymaga poświęcenia mnóstwa czasu. Jeśli firma nadaje ich 400 miesięcznie, a przygotowanie jednej zajmuje 15 minut, to oznacza, że trzeba na to poświęcić około 100 godzin. Właściciel sklepu musi zapłacić pracownikowi albo zająć się tym sam. Ile obsługa wysyłek będzie kosztować w firmie, która oferuje fulfillment? Bardzo prawdopodobne, że mniej, a przy okazji, cały proces przebiegnie szybciej.

Niższe koszty magazynowania

Posiadanie własnego magazynu wiąże się albo z dużym wydatkiem na jego budowę lub zakup, albo opłatami za wynajem. W Polsce stawka za wynajem mkw takiej powierzchni w okolicach dużych miast wynosi 4-5 euro. Wyższa kwota obowiązuje w Warszawie. Do tego dochodzą koszty związane z utrzymaniem magazynu i zatrudnieniem pracowników. Obiekt najczęściej wymaga zakupu odpowiednich rozwiązań, które usprawnią zarządzanie produktami. Postawienie na fulfillment może przynieść oszczędności na magazynowaniu.

Szybka realizacja dostaw

Ekspresowa wysyłka jest kluczowa w e-commerce. Obsługa klienta w sklepie powinna być perfekcyjna, a dostawa stanowi jeden z ważnych jej elementów. Jak to możliwe, że firma realizująca fulfillment może robić to lepiej? Dzięki automatyzacji wielu działań i nowoczesnym rozwiązaniom obsługa przebiega sprawniej. W magazynie mogą być wykorzystywane roboty, które pracują szybko i przez całą dobę.

Niższe koszty przesyłek

Ze względu na bardzo dużą skalę dostaw i doświadczenie, firma może mieć ustalone bardzo atrakcyjne stawki za przesyłki kurierskie. Zatem to kolejny sposób na oszczędności, a jednocześnie – szybką realizację dostaw.

Obsługa zwrotów i wymian

To kolejny element prowadzonej działalności, który wymaga poświęcania mnóstwa czasu, angażowania pracowników. Dzięki outsourcingowi można te zadania delegować na zewnątrz. Biorąc pod uwagę koszty, może się okazać, że to przyniesie oszczędności. Poza tym właściciel sklepu i pracownicy będą mogli zająć się w tym czasie innymi zadaniami.

Obsługa klienta

Zainteresowany ofertą przeważnie kontaktuje się telefonicznie lub przez e-mail. Przy dużej skali działalności takich zapytań może być mnóstwo. Możliwe, że wręcz sklep będzie mieć trudności, aby je obsłużyć. Warto przekazać te prace zewnętrznej firmie, która dzięki zasobom i doświadczeniu będzie w stanie zaangażować takie moce, aby podołać zapotrzebowaniu.

To tylko część korzyści, które przynoszą takie działania. Warto przekalkulować ponoszone koszty i porównać je z opłatą za fulfillment. Decydując się na taką usługę, można nie tylko ograniczyć wydatki, ale również poprawić jakość realizacji obsługi klienta.

1 https://omnipack.com/blog/fulfillment-in-poland-more-and-more-ecommerce-companies-outsource-logistics

Słowa kluczowe:
fullfillmentobsługa

Powiązane treści