Prowadzisz jednoosobową działalność gospodarczą lub planujesz ją założyć i stoisz przed wyborem adresu do rejestracji firmy? Sporo korzyści mogą Ci przynieść wirtualne biura. Warszawa może dzięki nim stanąć otworem dla Twojego biznesu!
Jednoosobowa działalność gospodarcza to zdecydowanie najprostsza forma prowadzenia działalności gospodarczej w naszym systemie. Proste jest również jej zakładanie. Obecnie można zrobić to w 100% online za pośrednictwem strony biznes.gov.pl. Aby zostać przedsiębiorcą, wystarczy podać kilka podstawowych informacji o sobie i swoim przedsięwzięciu. Sporo miejsca poświęcono przy tym kwestiom adresowym.
We wniosku CEIDG pojawiają się pytania aż o trzy rodzaje adresów: adres zamieszkania przedsiębiorcy, adres do doręczeń oraz stałe miejsca wykonywania działalności (jego wskazywanie nie jest obowiązkowe). Co ważne: musisz posiadać tytuł prawny do każdej ze wskazanych nieruchomości.
Adresem do doręczeń może być więc np. należący do Ciebie dom lub wynajmowane mieszkanie, o ile uzyskasz zgodę właściciela. Nie każdy przedsiębiorca rzecz jasna dysponuje taką nieruchomością. Nie każdy chce również rejestrować działalność w prywatnym mieszkaniu.
Jednym z dostępnych rozwiązań jest wynajem wirtualnego biura. W takim przypadku zyskujesz adres, który możesz wykorzystać podczas rejestracji działalności lub w późniejszym czasie, jeżeli chcesz zmienić dane swojej firmy widniejące w CEIDG. Oczywiście będzie tam trafiać również Twoja korespondencja, którą odbiorą pracownicy biura.
W jakich scenariuszach warto pomyśleć o tym rozwiązaniu?
Jak widzisz, jednoosobowa działalność gospodarcza i biuro wirtualne idą ze sobą w parze (choć nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z tej możliwości również w przypadku innych form prawnych). Samo załatwienie formalności urzędowych to jednak nie wszystko. O wiele więcej możliwości zyskujesz stawiając na współpracę z Biznes Centrum prowadzącym wirtualne biura w Warszawie.
Przede wszystkim usprawnisz zarządzanie przesyłkami. Pracownicy biura odbiorą adresowane do Ciebie listy (w tym również te pochodzące z urzędów i instytucji). Mogą zająć się również odbiorem paczek. Oczywiście otrzymasz wiadomość o każdej przesyłce, która do Ciebie trafi. Olbrzymim udogodnieniem może być skanowanie listów. Dzięki tej dodatkowej usłudze możesz zapomnieć o odbieraniu przesyłek czy staniu w długich kolejkach na poczcie.
Wirtualne biuro w Warszawie znajduje się oczywiście pod prestiżowym, rozpoznawalnym w całym kraju adresem. To wobec tego znakomity sposób na zyskanie dodatkowego marketingowego potencjału i zdobycie zaufania potencjalnych klientów i partnerów biznesowych. A co najważniejsze: te olbrzymie możliwości wcale nie muszą oznaczać wysokich kosztów.
Wydatek, jaki poniesiesz, zależy przede wszystkim od okresu wynajmu adresu pod firmę – im dłuższy, tym niższe również wydatki. Już kilkadziesiąt złotych miesięcznie wystarczy, aby zyskać rozpoznawalny adres, który możesz wykorzystywać w wielu – nie tylko urzędowych – sytuacjach i kompleksową obsługę Twojej korespondencji.