Wyszukiwarka internetowa Google to jedno z najbardziej rzetelnych źródeł pozyskiwania Klientów do firm usługowych. Ogromny potencjał tego narzędzia sprawia, że Twoje przedsiębiorstwo stoi przed niepowtarzalną okazją: znalezienia nawet tysięcy potencjalnych partnerów biznesowych oraz maksymalizacji dotychczasowych zysków. Chcesz wiedzieć, jak efektywnie promować firmę? Oto poradnik przygotowany przez doświadczonych specjalistów z agencji AFTERWEB. Odsłaniamy kulisy marketingu SEM, nastawionego na generowanie wysokiej jakości leadów. Zapraszamy!
Niezależnie od tego, czy postawiłeś na Google Ads, pozycjonowanie stron internetowych czy na połączenie obu kanałów najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki. O skuteczności docierania do potencjalnych Klientów będzie świadczyła optymalizacja poszczególnych reklam. Ekosystem od Google opiera się w całości na słowach kluczowych. To one odpowiadają za wyniki prezentowane na ekranie internauty – przyszłego partnera biznesowego. Na etapie selekcji fraz musisz zadbać o ich sprzedażowość. Tylko mocno transakcyjne hasła przyczynią się do generowania konwersji. W przeciwnym wypadku, strona internetowa Twojego biznesu usługowego będzie tworzyła wyłącznie pusty ruch, nabijany poprzez słowa kluczowe z kategorii ogólnych. To podstawowy błąd!
„W trakcie analizy słów kluczowych pod marketing w wyszukiwarce Google, zaleca się korzystanie z certyfikowanych narzędzi, jakie Google dostarcza całkowicie za darmo. Planer Słów Kluczowych umożliwi Ci zweryfikowanie potencjału marketingowego wybranych przez Ciebie haseł. W dodatku oprogramowanie rekomenduje frazy kluczowe, dzięki czemu jesteś w stanie rozbudować swoją listę słów. Im więcej transakcyjnych wyrażeń, tym większa szansa na zdobycie Klienta.”
Słowa kluczowe stanowią swoisty fundament dla pozycjonowania stron internetowych i kampanii Google Ads. Czas więc na postawienie murów na budowie brandu lidera z branży usługowej. Taką rolę przypisuje się targetowaniu promocji w wyszukiwarce. Jeżeli Twoje przedsiębiorstwo działa w zdecydowanej większości przypadków głównie lokalnie, reklama w Google na cały kraj nie będzie najlepszym rozwiązaniem. W ten sposób zmniejszasz skuteczność marketingu, zwiększasz koszty oraz liczbę konkurencyjnych firm. Doświadczeni eksperci zalecają regionalne komunikaty Google Ads bądź SEO skierowane wyłącznie na wybrane miasta czy też województwa.
A jest ona kluczowa w przypadku chęci docierania do jak największej grupy odbiorców. Może ona liczyć nawet do tysiąca potencjalnych Klientów. Oczywiście, jeżeli zaprezentujesz swoją firmę na pierwszej stronie rankingu Google – to najbardziej oblegane miejsce przez internautów. Wcześniej wspomniane słowa kluczowe oraz targetowanie to ważne czynniki prawidłowej optymalizacji. Na szczególną uwagę w pozycjonowaniu stron zasługuje jeszcze konieczność zdobywania wysokiej jakości linków zewnętrznych. Może to być publikacja w prasie internetowej, wpis na blogu czy też link building w postaci katalogów i for. W przypadku Google Ads, na miejsce w sponsorowanej karuzeli wpływ mają stawki CPC za poszczególne słowa kluczowe, wysokość budżetów dziennych oraz miesięcznych i wynik jakości reklamy. Musi ona odpowiadać treści na stronie, a same frazy powinny znajdować się również w nagłówkach i tekstach umieszczonych przy komunikacie!