Aktualnie obowiązujący interaktywny formularz ogłoszenia o zamówieniu udostępniany przez Urząd Publikacji Unii Europejskiej zawiera limit znaków dla poszczególnych sekcji informacyjnych. Zamawiający mają w związku z tym wątpliwości, jak postępować w sytuacji gdy nie wskazali tam wszystkich potrzebnych informacji z uwagi na brak miejsca. Tymczasem jak wiadomo, w ogłoszeniu muszą znaleźć się co najmniej dane, o których mowa w art. 41 ustawy Pzp. UZP i Ministerstwo Rozwoju spieszą z wyjaśnieniami, jak poradzić sobie w tej sytuacji.
Jeśli zamawiający nie są w stanie zamieścić wszystkich informacji wymaganych przepisami ustawy Pzp w odpowiedniej sekcji formularza ogłoszenia, powinni wykorzystywać – przewidziane we wzorze ogłoszenia – sekcje dedykowane informacjom dodatkowym. Jednak nawet przy wykorzystaniu dodatkowych sekcji z uwagi na charakter zamówienia, jego przedmiot lub wymagania zamawiającego, w dalszym ciągu może nie być możliwe opublikowanie w treści ogłoszenia wszystkich niezbędnych informacji. Wówczas doradza się odesłanie w ogłoszeniu do strony internetowej, na której opublikowano specyfikację istotnych warunków zamówienia.
Pamiętaj Odesłanie w ogłoszeniu do strony WWW, na której opublikowano siwz, stanowi wyjątek od zasady publikacji informacji określonych art. 41 ustawy Pzp. Zastosowanie takiego rozwiązania jest możliwe w szczególności z uwagi na ww. ograniczenia techniczne. |
Dodatkowo zamawiający, który wymienia w ogłoszeniu podstawy wykluczenia z postępowania oraz wykaz oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw do wykluczenia, może przywołać jedynie przepisy (jednostki redakcyjne ustawy bądź rozporządzenia) bez przytaczania ich pełnego brzmienia.
Źródło:
www.uzp.gov.pl
Opracowanie: