W sumie ponad 30 wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniuprzetargu na budowę obwodnicy Olsztyna wpłynęło do GDDKiA. 17 firm jest zainteresowanych realizacją pierwszej części zadania. Kolejne 15 zgłosiło chęć wykonania drugiego etapu inwestycji.
Przetarg Postępowanie o zamówienie publiczne na budowę 24,7 m obwodnicy Olsztyna zostało ogłoszoney w grudniu 2013 roku. Zamawiający – Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad – postanowił podzielić to zadanie na dwa etapy. Pierwszy z nich obejmuje budowę obwodnicy na odcinku ok. 10 km od połączenia z istniejącą drogą krajową nr 16 w okolicy Kudyp do węzła Olsztyn Południe włącznie. To właśnie realizacją tego odcinka jest zainteresowanych najwięcej, bo aż 17 firm. Są to:
Konsorcjum: MOTA – ENGIL Central Europe, Mota-Engil, Engenharia e Construcao,
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, MOST Sp. z o.o.,
Konsorcjum: MIRBUD, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów „ERBEDIM",
Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „MOSTY-ŁÓDŹ”,
Konsorcjum: Obrascón Huarte Lain, OHL ŽS, Construcciones Rubau, Rubau Polska,
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów, Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „Mazowieckie Mosty”,
Astaldi,
BUDIMEX,
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POLAQUA, DRAGADOS,
BUNTE Polska Sp. z o.o.,
IDS-BUD S.A.,
Konsorcjum: PORR (POLSKA), PORR BAU GMBH, TEERAG-ASDAG Aktiengesellschaft,
Bilfinger Infrastructure,
Energopol-Szczecin,
Konsorcjum: STRABAG, HEILIT+WOERNER,
Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones,
SKANSKA.
Drugie zadanie dotyczy budowy obwodnicy na odcinku ok. 14,7 km od węzła Olsztyn Południe do węzła Olsztyn Wschód. Tę inwestycję chce realizować 15 wykonawców:
Konsorcjum: MOTA – ENGIL Central Europe, Mota-Engil, Engenharia e Construcao,
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR, MOST,
Konsorcjum: Obrascón Huarte Lain, OHL ŽS, Construcciones Rubau, Rubau Polska,
Astaldi,
Konsorcjum: Gülermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhüt, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów,
BUDIMEX,
Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL-AQUA, DRAGADOS,
BUNTE Polska,
Konsorcjum: PORR (POLSKA), PORR BAU GMBH, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty Łódź”,
Bilfinger Infrastructure,
Energopol-Szczecin,
Konsorcjum: STRABAG, HEILIT+WOERNER,
Konsorcjum: SALINI POLSKA, IMPREGILO, TODINI COSTRUZIONI GENERALI, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA,
Konsorcjum: Aldesa Construcciones Polska, Aldesa Construcciones,
SKANSKA.
Spośród powyższych firm, Generalna Dyrekcja wybierze te, których wiedza, doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i technologiczna będą spełniały warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Ci wykonawcy zostaną zaproszeni do składania ofert cenowych. Zamawiający oceni je na podstawie trzech kryteriów. Oprócz ceny będzie to termin wykonania i okres gwarancji.
Podpisanie umów na budowę obwodnicy planowane na drugą połowę 2014 roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad