Nowy odcinek trasy od Lublina do obwodnicy Piask został oddany do użytku. Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w Lublinie podpisał właśnie stosowne pozwolenie.
Odcinek S17 od Lublina do Piask to dawna droga krajowa, która została gruntownie przebudowana. Cały koszt inwestycji pochłonął ok. 400 mln zł. Zmodernizowano wylot drogi krajowej z Lublina na długości 1,7 km, a kolejne 12,1 rozbudowano do parametrów drogi ekspresowej. Powstał nowy dojazd do Świdnika oraz drogi zbiorcze do obsługi ruchu lokalnego o łącznej długości 33 km. Prace obejmowały także budowę 15 obiektów inżynieryjnych (czterech mostów, pięciu wiaduktów, sześciu kładek dla pieszych) oraz przebudowę trzech istniejących mostów. Na skrzyżowaniu dawnej DK12/17 z ul. Kusocińskiego powstał węzeł Świdnik umożliwiający dojazd do tego miasta od strony południowej. Umowę na realizację prac podpisano w listopadzie 2010 r.
Obwodnicę Piask, którą oddano do użytku już w 2004 roku, a teraz przystosowano ją do wymogów trasy ekspresowej poprzez np. zamontowanie wzdłuż drogi ogrodzenia, wymiany warstwy ścieralnej nawierzchni, oznakowanie poziome i pionowe. Dzięki temu węzłowi komunikacyjnemu kierowcy mogą pojechać na Chełm i przejście graniczne z Ukrainą w Dorohusku (DK12) lub na Zamość i przejście w Hrebennem (DK17).
Kolejny fragment trasy pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek zostanie oddany do ruchu jesienią 2013 roku. Natomiast w I kwartale 2014 roku planowane jest oddanie do użytku następnych dwóch odcinków S17 pomiędzy węzłami Lublin Sławinek i Lublin Rudnik oraz Lublin Rudnik i Lublin Felin, kierowcy skorzystają w I kwartale przyszłego roku.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad