Kolejny przetarg na budowę drogi ekspresowej S17

Stan prawny na dzień: 13.12.2013
megafon małe

Budowa prawie 37 km drogi ekspresowej z Warszawy do Lublina to główny przedmiot zamówienia publicznego ogłoszonego właśnie przez Generalną Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad.

Inwestycja obejmuje swym zakresem budowę trasy od węzła Lubelska do początku obwodnicy Garwolina. Realizacja S17 zbiegnie się z budową Południowej Obwodnicy Warszawy, a oddanie do użytku tych tras umożliwi dojazd drogami szybkiego ruchu z Lublina nad morze czy też do zachodniej granicy Polski.

Przedmiotem zamówienia publicznego jest zaprojektowanie i wybudowanie drogi ekspresowej S17 wraz z uzyskaniem decyzji Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej i składa się z trzech części. Pierwsza dotyczy odcinka o długości 15,151 km od węzła Lubelska (bez węzła) do początku obwodnicy Kołbieli, druga obwodnicy Kołbieli o długości 8,7 km, a trzecia odcinka o długości 13,015 km od końca obwodnicy Kołbieli do początku obwodnicy Garwolina. Dwujezdniowa droga ekspresowa będzie biegła w śladzie obecnej drogi krajowej nr 17 omijając po stronie zachodniej Ostrów oraz Kołbiel. W ramach inwestycji powstanie m. in: sześć węzłów (Wiązowna I, Wiązowna II, Wólka Mlądzka, Ostrów, Kołbiel oraz Lipówki), Miejsca Obsługi Podróżnych, 30 obiektów inżynierskich w ciągu drogi ekspresowej i nad nią, urządzenia ochrony środowiska oraz drogi dojazdowe do obsługi ruchu lokalnego.

GDDKiA chce podpisać umowy z wykonawcami w 2014 roku i przewiduje, że w ciągu pierwszych 10 miesięcy od tego momentu opracowany zostanie projekt budowlany i złożony wniosek o uzyskanie decyzji ZRID. Realizacja inwestycji ma potrwać od 22 do 25 miesięcy (wyłączając okresy zimowe od 15 grudnia do 15 marca) i zakończy się w II lub III kwartale 2018 roku. Zamawiający oceniając oferty wykonawców będzie brał pod uwagę skrócenie czasu realizacji oraz wydłużenie z 5 do 10 lat gwarancji (5% czas, 5% gwarancja, 90% cena).

Źródło:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad

Powiązane treści