Od 25 maja 2018 r. obowiązują zarówno nowa polska ustawa o ochronie danych osobowych jak i bezpośrednio przepisy unijnego rozporządzenia tzw. RODO. Przypominamy o artykułach na ten temat opublikowanych na łamach naszego portalu. Zajrzyj tu, tu i tu. W związku z wejściem w życie nowych przepisów dobrą praktyką u zamawiającego jest prowadzenie rozmaitych rejestrów (zostały one omówione m.in. w podlinkowanych artykułach), które na pewno ułatwią procedowanie oraz zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych i raportowanie w tym zakresie. Poniżej przedstawiamy opis jednego z raportów, który jest obligatoryjny. Skorzystaj z gotowego wzoru.
Rejestr czynności przetwarzania jest obowiązkowy na mocy przepisów RODO. Powinien on obejmować wszelkie czynności, jakich dokonuje się na zbiorach danych osobowych. W przypadku zamawiającego rejestr taki obejmie czynności przetwarzania danych osobowych zawartych w ofertach i dokumentacji wykonawców w związku z udzieleniem zamówienia publicznego, tj.:
Przykładowy rejestr czynności przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj.