Obowiązkowy rejestr czynności przetwarzania danych w jednostce zamawiającej – skorzystaj z gotowego wzoru

Stan prawny na dzień: 27.06.2018
a126d61c20dd2c6f59aa967d467f027fc7d86d15-medium

Od 25 maja 2018 r. obowiązują zarówno nowa polska ustawa o ochronie danych osobowych jak i bezpośrednio przepisy unijnego rozporządzenia tzw. RODO. Przypominamy o artykułach na ten temat opublikowanych na łamach naszego portalu. Zajrzyj tu, tu i tu. W związku z wejściem w życie nowych przepisów dobrą praktyką u zamawiającego jest prowadzenie rozmaitych rejestrów (zostały one omówione m.in. w podlinkowanych artykułach), które na pewno ułatwią procedowanie oraz zgodne z prawem przetwarzanie danych osobowych i raportowanie w tym zakresie. Poniżej przedstawiamy opis jednego z raportów, który jest obligatoryjny. Skorzystaj z gotowego wzoru.

Rejestr czynności przetwarzania jest obowiązkowy na mocy przepisów RODO. Powinien on obejmować wszelkie czynności, jakich dokonuje się na zbiorach danych osobowych. W przypadku zamawiającego rejestr taki obejmie czynności przetwarzania danych osobowych zawartych w ofertach i dokumentacji wykonawców w związku z udzieleniem zamówienia publicznego, tj.:

  • imiona i nazwiska wykonawców lub osób z ramienia wykonawcy, z którymi zamawiający współpracuje przy realizacji danej umowy o zamówienie publiczne,
  • dane teleadresowe (adres e-mail, adresy zamieszkania, numer telefonu),
  • numer PESEL (w przypadku umów zlecenia lub o dzieło z osobą fizyczną),
  • wysokość wynagrodzenia osoby fizycznej,
  • zakres obowiązków,
  • płeć osoby.

Przykładowy rejestr czynności przetwarzania danych osobowych znajdziesz tutaj.