Zwiększenie wszystkich inwestycji do 37,63 mld zł oraz realizacja drogi S3 Legnica-Lubawka dopiero po 2018 roku, to efekt nowelizacji listy przedsięwzięć na drogach ekspresowych.
Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej przygotowało właśnie nową wersję załącznika na 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych 2011-2015. Zawiera on listę inwestycji realizowanych na drogach ekspresowych finansowanych z nowej perspektywy unijnej na lata 2014-2020. Przetargi na budowę tych dróg Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma ogłosić do końca 2013 roku. Najistotniejsza zmiana dotyczy uwzględnienia w tym dokumencie budowy drogi S2 na odcinku od węzła Puławska (tu obecnie kończy się POW) do węzła Lubelska (połączenie z budowaną drogą S17do Lublina). Ta inwestycja szacowana jest na 6.741 mln złotych.
Nowa wersja załącznika nr 5 nie zawiera natomiast realizacji drogi S3 na odcinku Legnica-Lubawka, który miał kosztować 4.022 mln złotych. Według resortu jest to „ściśle uzależnione od stanowiska strony czeskiej o realizacji po ich stronie właściwego odcinka transeuropejskiego korytarza transportowego TEN-T (R11)”. Ma ona rozpocząć się nie wcześniej niż w roku 2018. , co sprawia, że polski odcinek do granicy też może być uruchomiony później. Inwestycja po polskiej stronie została jednak zgłoszona do finansowania w ramach instrumentu finansowego „Connecting Europe Facility” jako inwestycja transgraniczna.
Ponadto zmieniły się wartości poszczególnych inwestycji zawartych w obecnym kształcie listy. Droga S5 z Wrocławia do Poznania ma kosztować o ponad 560 mln zł mniej, a droga S7 na odcinku warmińsko-mazurskim (Olsztynek-Miłomłyn i Nidzica-Napierki) – o 470 mln zł mniej. Natomiast aż 600 mln zł więcej pochłonie inwestycja dotycząca budowy drogi S8 na terenie województwa mazowieckiego i podlaskiego. W ten sposób ogólna wartość wszystkich inwestycji zawartych w złączniku nr 5 zwiększy swoją wartość o 1,89 mln zł.