Przyspiesz dokonywanie zakupów – skorzystaj z elektronicznej platformy oferowanej przez UZP

Stan prawny na dzień: 25.05.2016
Elektroniczna platforma oferowa przez UZP

Urząd Zamówień Publicznych prowadzi Elektroniczną Platformę Katalogów Produktów, która – jak zapewniają eksperci – daje zamawiającym szybki dostępu do wielu ofert, wykonawcom zaś umożliwia zdobycie nowych klientów wśród administracji publicznej. Korzystanie z niej nic nie kosztuje.

Urząd Zamówień Publicznych przygotował filmy instruktażowe pokazujące jej działanie – zarówno dla zamawiających, czyli jednostek administracji publicznej kupujących na Platformie, jak i dla wykonawców – czyli dla tych, którzy chcą prezentować swoje produkty bądź usługi. Są one dostępne na stronie https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/projekty/projekt-ekatalogi.

Oto 7 najważniejszych informacji związanych z ePlatformą:

  1. Elektroniczna Platforma Katalogów Produktów to narzędzie elektroniczne służące do udzielania zamówień publicznych, których wartość nie przekracza progu 30.000 euro.
  2. Korzystanie z Platformy jest bezpłatne.
  3. Zakupów na Platformie dokonywać mogą wyłącznie Zamawiający 
  4. Warunkiem aktywnego korzystania z Platformy jest założenie konta użytkownika. Można to zrobić, wypełniając  formularz rejestracyjny dostępny na Platformie przy jednoczesnym zaakceptowaniu regulaminu wraz z oświadczeniami oraz podpisaniu danych rejestrowych profilem zaufanym lub podpisem elektronicznym. Profil zaufany stanowi metodę uwierzytelniania będącą jedną z funkcjonalności elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP). 
  5. Wykonawca zamieszczający oferty na Platformie zobowiązany jest posiadać wszelkie pozwolenia, zezwolenia, koncesje itp. pozwalające na obrót określonym towarem. 
  6. Składanie zamówień następuje poprzez przesłanie przez zamawiającego do wykonawcy formularza zamówienia dostępnego na Platformie. Zatwierdzenie zamówienia przez wykonawcę następuje poprzez wysłanie do zamawiającego za pośrednictwem Platformy potwierdzenia przyjęcia zamówienia.
    Czynności użytkowników dokonywane za pośrednictwem Platformy takie jak: składanie zamówień oraz potwierdzanie przyjęcia zamówienia wymagają uwierzytelnienia podpisem elektronicznym. 
  7. Platforma udostępnia użytkownikom  system referencyjny w formie tekstowej i graficznej.
    Referencje wystawia zamawiający. Może to zrobić tylko po zakończeniu realizacji zamówienia i w przypadku gdy użytkownik jest stroną przeprowadzonej transakcji. Prawo do zapoznania się z treścią referencji przysługuje każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi. Warto pamiętać, że treść opinii może być pozytywna albo negatywna – przy czym w przypadku tej ostatniej zamawiający ma obowiązek przedstawienia uzasadnienia.
Autor:

Justyna Rek-Pawłowska

prawnik z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu prawa zamówień publicznych, aktualnie pracownik działu prawnego dużej spółki budowlanej, od wielu lat redaktor prowadząca publikacji o tematyce zamówień publicznych dla zamawiających i wykonawców

Źródło:

www.uzp.gov.pl, Regulamin korzystania z Elektronicznej Platformy Katalogów Produktów –  ekatalogi

Justyna Rek-Pawłowska

Justyna Rek-Pawłowska

Prawnik z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych, w tym jako pracownik działu prawnego dużej spółki budowlanej na rynku inwestycji infrastrukturalnych reprezentujący...

Powiązane treści