protokół przeszacowań

Jak oszacować nieprzewidziane zamówienia na usuwanie awarii w budynkach komunalnych?

Rada

W PFU zamawiający musi założyć sposób realizacji roboty budowlanej, określić minimalną i maksymalną liczbę zleceń/roboczogodzin, albo wartość do której będzie udzielać zleceń na remonty cząstkowe, rodzaj tych zleceń, prognozowane parametry uszkodzeń. Powinien to uczynić na podstawie doświadczeń z lat ubiegłych lub inwentaryzacji stanu obiektów na dzień wszczynania postępowania. 

Pytanie:

Zamawiający chce przeprowadzić postępowanie na usuwanie awarii dekarskich budynków komunalnych poniżej 130.000 zł. Zgodnie z interpretacją ustawy Pzp jest to robota budowlana. Czy w związku z tym do szacowania przedmiotu zamówienia zgodnie z art. 34 ustawy Pzp niezbędny jest kosztorys? Awarii nie da się przewidzieć, a zlecanie każdorazowo usługi naprawy prowadzi do zwiększenia ilości biurokracji i podraża koszty, w związku z czym jest niegospodarne. Dlatego zamawiający wolałby mieć umowę z jednym wykonawcą, który w razie czego przyjedzie i dokona naprawy według wycenionych roboczogodzin. Czy takie postępowanie na roboty budowlane bez wcześniejszej wyceny na podstawie kosztorysu jest zgodne z przepisami? Czy można to postępowanie potraktować jako usługę i oszacować zgodnie z art. 35 ustawy Pzp? Zamawiający posiada wewnętrzny regulamin, ale on w takich przypadkach odsyła do ustawy Pzp.