Pytanie:
Ogłosiliśmy przetarg na odbiór odpadów komunalnych powyżej kwot unijnych. Jednym z warunków udziału w postępowaniu było posiadanie wpisu do ewidencji działalności regulowanej. Wykonawca złożył JEDZ, który miał wypełnić tylko do sekcji Alfa. Z tego oświadczenia wynika, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. W drugim etapie postępowania poprosiliśmy go o przedstawienie pozostałych dokumentów m.in. wpisu do rejestru działalności regulowanej. Kolejna firma przejrzała oferty i twierdzi, że pierwszy w rankingu wykonawca nie posiada wszystkich wymaganych prawem kodów związanych z odebraniem odpadów i że należy go wykluczyć, gdyż nie spełnia warunków udziału w postępowaniu. Czy w tym przypadku mam zastosować procedurę wyjaśnienia bądź uzupełnienia dokumentu o ewentualne brakujące kody? Zaznaczam, że wpis do działalności regulowanej wydaje wójt, czyli zamawiający. Czy jeśli na dzień składania JEDZ wykonawca stwierdził, że spełnia warunki a dokumenty tego nie potwierdzają, to ma jeszcze możliwość uzyskania brakujących kodów i przedstawienia nowych uprawnień?