Kiedy trzeba wyłączyć z zamówień na roboty budowlane w kilku obiektach tożsame prace np. remontowe?

Dodano: 17.05.2024
Pytanie:

Zamawiający jest jednostką organizacyjną gminy, posiada 10 obiektów i jest zobowiązany do stosowania ustawy Pzp. W planie postępowań o udzielenie zamówienia na 2024 rok zaplanował roboty budowlane, które różnią się od siebie przedmiotem zamówienia i miejscem ich wykonania (różne lokalizacje). Zamawiający agreguje roboty budowlane względem obiektów (malowanie, wymiana instalacji, wymiana podłogi itp.) Jeżeli planowane roboty na danym obiekcie w ciągu roku nie przekraczają 130 tys. zł, udzielane są zgodnie z Regulaminem udzielania zamówień do 130 tys. zł.

Zamawiający zaplanował postępowanie w trybie podstawowym na „Wymianę drzwi wejściowych oraz montaż systemu wspomagania otwierania drzwi wejściowych” w kilku obiektach na kwotę 150 tys. zł. Wcześniej chciałby wykonać malowanie części klatek schodowych jednego obiektu za 20 tys. zł niezwiązane z powyższym przetargiem i udzielić go do kwoty 130 tys. zł. Jednocześnie wiadomo, że część dotycząca wymiany drzwi na tym obiekcie wyniesie 20 tys. zł.

W drugim obiekcie chcemy wykonać roboty budowlane „na wymianę instalacji systemu awaryjnego antywłamaniowego” za 15 tys. zł i malowanie za 30 tys. zł. Część dotycząca wymiany drzwi na tym obiekcie wyniesie 20 tys. zł.

  1. Czy zamawiający może tej sytuacji udzielić zamówienia na malowanie i wymianę instalacji do 130 tys. zł czy musi wszcząć przetarg, ponieważ ma w planie inną robotę budowlaną wymianę drzwi na kilku obiektach (w tym na opisanych wyżej)?
  2. Czy zamawiający powinien zagregować wszystkie niezwiązane ze sobą roboty budowlane, na danym obiekcie, łączyć i udzielać zgodnie z ustawą Pzp, nawet jeżeli będą się różnić przedmiotem zamówienia i nie będą ze sobą powiązane czasowo?
  3. Jak właściwie zagregować zamówienia do 130 tys. zł w opisanych sytuacjach, jeżeli zaplanowano przetarg na robotę budowlaną, która dotyczy wielu obiektów i trzeba wykonać kolejną robotę niezwiązaną przedmiotowo i czasowo w tych samych obiektach, a łączna wartość prowadzonych różnych mniejszych robót nie przekracza 130 tys. zł na obiekt?

Pozostało jeszcze 73% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Iwona Bujak

Iwona Bujak

praktyk z wieloletnim doświadczeniem w stosowaniu Prawa zamówień publicznych (od 1994 roku), pracownik wydziału zamówień publicznych w jednej z największych instytucji zamawiających w Polsce