Prawo zamówień publicznych dopuszcza możliwość korekty oczywistych omyłek pisarskich, rachunkowych, a także innych omyłek niepowodujących istotnych zmian w treści ofert. Dzięki temu oferenci nie muszą obawiać się drobnych pomyłek, które spowodowałyby odrzucenie ich oferty. Znajomość zasad korekty omyłek w ofertach przetargowych według przepisów Pzp jest niezbędna zarówno wykonawcom, jak i zamawiającym. Jest to szczególnie istotne w przypadku dużych i skomplikowanych przetargów, gdzie liczba dokumentów do sporządzenia wymaga żmudnej pracy wielu osób i nietrudno o przeoczenia czy drobne błędy. Oferenci, znając mechanizmy korekty, mogą lepiej weryfikować właściwą ocenę oferty dokonywaną przez zamawiającego i zwiększyć swoje szanse na wygraną w przetargu. Z kolei dla organizatorów przetargów znajomość tych przepisów jest kluczowa, by zapewnić równe traktowanie wszystkich uczestników i uniknąć zarzutów nieprawidłowości w procesie wyboru oferty, a tym samym odwołań do KIO. W Temacie numeru opisujemy reguły korekty ofert i podpowiadamy, jak rozwiązać problemy, które mogą pojawić się w trakcie tej czynności.