25 września 2024 r. weszła w życie ustawa o ochronie sygnalistów. Jej przepisy nałożyły na firmy prywatne i podmioty publiczne zatrudniające ponad 50 pracowników nowe obowiązki. Jednym z nich jest zapewnienie sygnalistom narzędzia do zgłaszania naruszeń prawa. Zastanawiasz się, które pomoże Ci efektywnie i zgodnie z prawem realizować przepisy ustawy? Odpowiedź jest jedna – Signalink.
Jest to aplikacja, która umożliwia anonimowe zgłaszanie nieprawidłowości, i ochronę sygnalisty przed podejmowaniem działań odwetowych. Z Signalink zrealizujesz powinności wynikające z ustawy, dzięki czemu uchronisz się przed karą grzywny lub pozbawienia wolności.
Sygnalistą jest osoba fizyczna, która zgłasza naruszenia prawa w danej firmie lub podmiocie publicznym. Co istotne, to nie tylko pracownik zatrudniony na umowę o pracę lub umowę cywilnoprawną, ale także m.in. stażysta bądź praktykant. Do tego grona zaliczają się również partnerzy biznesowi.
Osoba informująca o działaniach niezgodnych z prawem nie może być z tego powodu dyskryminowana, np. poprzez degradację na niższe stanowisko czy pominięcie przy awansie. Nie mogą jej dotknąć żadne działania odwetowe.
Signalink firmy RESQL jest narzędziem zapewniającym sygnalistom bezpieczne zgłaszanie nadużyć lub zaniedbań przez aplikację mobilną. Do zarządzania zgłoszeniami służywygodny w obsłudze panel www.
Korzystanie z aplikacji mobilnej jest bardzo proste, dzięki czemu obsłużą ją pracownicy w każdym wieku. Podczas pierwszego logowania użytkownik podaje unikatowy numer pin, który gwarantuje mu pełną anonimowość. Jest jedyną osobą posiadającą dostęp po swojego konta.
Sygnalista ma do wyboru 6 podstawowych kategorii, w ramach których może zgłaszać naruszenia prawa:
Każdej kategorii towarzyszy opis wraz z przykładami naruszeń. Dzięki temu sygnalista wie, do której z nich powinien przypisać daną nieprawidłowość. Opisuje ją w polu tekstowym iwysyła. Może również załączyć zdjęcie lub plik dźwiękowy, aby uwiarygodnić zgłoszenie.
Następnie osoba obsługująca zgłoszenie (interwent) informuje go o kolejnych etapach działań zmierzających do usunięcia skutków powstałego zaniedbania. Może również poprosić o doprecyzowanie pewnych kwestii, co daje sygnaliście pewność, że jego zawiadomienie zostało zauważone.
Zgłoszenia obsługuje się w przejrzystym panelu www, w którym można przypisywać je do odpowiednich kategorii. To rozwiązanie pozwala na szybkie odnalezienie danej sprawy i uzupełnienie jej o wprowadzone działania naprawcze. Te zamknięte można zarchiwizować i przechowywać przez okres zgodny z zapisami ustawy.
Liczba osób, która mogą korzystać z panelu www, jest nieograniczona.
Nie zawsze można zapobiec wystąpieniu nieprawidłowości w miejscu pracy. Jednak postępowanie zgodnie z wymogami ustawy uchroni organizację przed konsekwencjami.
Aplikacja Signalink zapewni bezpieczeństwo sygnalistom i ochronę Twojej firmy, pozwala na sprawny przepływ informacji pomiędzy sygnalistą a pracodawcą. W trosce o dobre imię Twojej organizacji.
Dla naszych Czytelników przygotowaliśmy specjalny kod rabatowy, z którym dostęp do aplikacji Signalink będzie o 10% tańszy: Promo2024.
Podaj go podczas rozmowy z przedstawicielem Signalink.
Dowiedz się więcej na: https://signalink.pl