Spółka Porr Polska zrewitalizuje linię kolejową nr 272. Jej oferta okazała się cenowo najkorzystniejsza spośród siedmiu złożonych w przetargu ogłoszonym przez PKP PLK.
251,58 mln zł brutto – dokładnie tyle zaoferowała firma Porr Polska za odnowienie odcinka trasy kolejowej od Kluczborka do Ostrzeszowa. Wykonawca został wybrany na podstawie kryterium najniższej ceny. Budżet inwestora na ten projekt wynosił 263,09 mln zł brutto.
Oprócz wygranej firmy oferty w postępowaniu złożyło jeszcze siedmiu innych przedsiębiorców:
Konsorcjum: Leonhard Weiss (Niemcy), Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych (grupa Trakcja) z ofertą o wartości 276,67 mln zł;
Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie (grupa ZUE) – 280,27 mln zł;
Torpol (grupa Polimex-Mostostal) – 291,21 mln zł;
Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, Ortiz Construcciones y Proyectos, Contratas Servicios Ferroviarios (cztery ostatnie Hiszpania) – 275,33 mln zł;
Konsorcjum: Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones (dwa ostatnie Hiszpania) - 279,82 mln zł;
Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej Dolkom, Zakład Robót Komunikacyjnych Dom w Poznaniu - 299,51 mln zł.
W ramach umowy z zamawiającym Porr Polska wymieni istniejącą nawierzchnię kolejową na dwóch torach linii 272 (w sumie 84 km), naprawi podtorze i dokona odwodnienia tych terenów. Dodatkowo, firma wykona nowe obiekty inżynieryjne, zamontuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym i urządzenia elektroenergetyczne. Przedmiot zamówienia stanowi także przebudowa peronów. Prace potrwają 19 miesięcy.