Pytanie:
Przygotowujemy postępowanie krajowe (tryb podstawowy) na organizację kampanii promocyjnej, na którą mamy przeznaczoną określoną kwotę, o której poinformujemy wykonawców na etapie publikacji SWZ. Biorąc pod uwagę, że sposób przeprowadzenia kampanii w szczególności dobór mediów i liczba emisji zależy od budżetu, chcielibyśmy odstąpić o stosowania ceny jako kryterium. Wykonawcy przygotowaliby oferty w odniesieniu do budżetu a my ocenilibyśmy je zgodnie z poniższymi kryteriami:
- Strategia i koncepcja kreatywna kampanii: 50%.
1.1 Kreacja: forma (utwory) i/lub nośniki (kanały) przykuwające uwagę, zaskakujące, nieschematyczne, pomysłowe – dla lepszego zapamiętania i zrozumienia przekazu przez odbiorców.
1.2 Dobór tematyki utworów w tym przykładów dobrych praktyk osób i instytucji wskazanych przez Zamawiającego w OPZ.
1.3 Wartość perswazyjna utworów w tym prosty i zrozumiały język komunikacji oraz odpowiednio dobrane argumenty.
- Mediaplan: 40%.
2.1 Kontekstowy i trafny dobór mediów/kanałów do grupy docelowej kampanii.
2.2 Dobór kanałów do tematyki, celów i założeń kampanii, zapewniający jak najszerszy zasięg kampanii oraz skuteczność zgodnie z sugestią zamawiającego.
- Szacowana liczba unikalnych odbiorców kampanii: 10%.
Wobec powyższego, czy jest możliwe przeprowadzenie postępowania bez stosowania kryterium cena? A jeśli nie, to czy może ono mieć wagę 5%? Czy mamy obowiązek stosować kryterium ceny o wadze co najmniej 60%?