Aby skutecznie zastrzec jawność informacji w ofercie, trzeba spełnić określone warunki

Stan prawny na dzień: 17.05.2016
Aby skutecznie zastrzec jawność informacji w ofercie, trzeba spełnić określone warunki

W obecnie obowiązującym stanie prawnym konieczne jest wykazanie, że zastrzeżone informacje stanowią tajemnicę. Przepis art. 8 ust. 3 ustawy Pzp koresponduje z art. 11 ust. 4 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgodnie z którym przez tajemnicę przedsiębiorstwa rozumie się nieujawnione do wiadomości publicznej informacje techniczne, technologiczne, organizacyjne przedsiębiorstwa lub inne informacje posiadające wartość gospodarczą, co do których przedsiębiorca podjął niezbędne działania w celu zachowania ich poufności. Aby informacje mogły zostać uznane za podlegające ochronie tajemnicy przedsiębiorstwa, wszystkie okoliczności przywołane w tym przepisie muszą się spełnić łącznie (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 28 stycznia 2016r.; sygn. akt KIO 54/16).

Autor:

Klaudyna Saja-Żwirkowska

Klaudyna Saja-Żwirkowska

Klaudyna Saja-Żwirkowska

Prawnik specjalizujący się w prawie zamówień publicznych. Jest redaktor naczelną publikacji z zakresu zamówień publicznych. Autorka komentarzy do wyroków Krajowej Izby Odwoławczej.