Zamawiający jest uprawniony do żądania złożenia wraz z ofertą kart katalogowych, jeżeli te mają służyć identyfikacji oferowanego asortymentu (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 27 listopada 2019 r., sygn. akt KIO 2294/19).
Zamawiający konsekwentnie żądał złożenia − oprócz samego formularza oferty i formularza cenowego, w którym wykonawcy mieli wpisać nazwę produktu, model i producenta − załączenia do tych formularzy kart katalogowych. Z tego względu − w ocenie KIO − nie ulega wątpliwości, że brak złożenia kart katalogowych wraz z ofertą powinien skutkować odrzuceniem oferty. Podstawą takiej czynności jest art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp.
Zgodnie z założeniami zamawiającego karty katalogowe nie tyle miały potwierdzać spełnienie wymagań opisanych w siwz, ale wobec lakonicznego opisu asortymentu zawartego w samym formularzu miały stanowić treść oferty, a więc konkretyzować cechy danego asortymentu, oferowanego przez wykonawcę.
Na podstawie samego opisu zamieszczonego w tabeli, np. „krzesło gabinetowe”, nie sposób było wskazać szczegółowych cech oferowanego mebla. Z tych powodów zrozumiałe, że zamawiający wymagał dołączenia karty katalogowej, która miała określić konkretne cechy kryjące się pod wskazaną w sposób ogólny nazwą asortymentu. Samo wpisanie modelu/numeru katalogowego nie pozwalało zidentyfikować produktu.
Jeżeli zapisy siwz w sposób precyzyjny określały, jaki charakter mają w danym postępowaniu karty katalogowe i jaka jest sankcja za brak ich przedstawienia wraz z ofertą, to odrzucenie oferty należało uznać za uzasadnione. Wykonawcy przysługuje prawo do wnoszenia zapytań lub środków ochrony prawnej, w sytuacji gdy zapisy siwz zostały sformułowane w ocenie wykonawcy w sposób niejasny czy nieprecyzyjny.
Więcej na temat żądania kart katalogowych produktu przeczytasz tutaj: