W sumie 41 wniosków od 21 konsorcjów i firm – tyle ofert wpłynęło w pierwszym etapie przetargu ograniczonego na budowę odcinków drogi ekspresowej S17. Wykonawcy, którzy pozytywnie przejdą weryfikację zostaną zaproszeni do drugiego etapu i złożenia ofert.
Postępowanie przetargowe prowadzone przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad dotyczy budowy dwóch odcinków trasy S17. Pierwszy będzie przebiegał od granicy województwa mazowieckiego i lubelskiego do węzła ”Skrudki” i będzie miał długość ok. 20,2 km, drugi – od węzła „Skrudki” do węzła „Sielce” (obecnie „Kurów Zachód”) i będzie to trasa o długości ok. 13,2 km. Przedmiot tego zamówienia obejmuje także realizację dojazdu od węzła „Kurów Zachód” do mostu na Wiśle w Puławach (długość ok. 11,8 km).
W sumie w pierwszym etapie tego postępowania wpłynęło ponad 40 wniosków – 16 na realizację pierwszej części zamówienia, 12 na wykonanie drugiej części i 13 na trzecią. Swoje oferty złożyło 21 konsorcjów i firm:
Budimex;
konsorcjum firm Energopol-Szczecin (lider) i Gotowski Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe;
konsorcjum firm Energopol-Szczecin (lider) i Przedsiębiorstwo Robót Drogowych;
IDS-BUD;
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor”;
Bunte Polska;
Sinohydro Corporation Limited;
konsorcjum firm OHL (oddział hiszpański – lider i czeski) i Molewski;
MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIKRETI z Turcji;
konsorcjum firm MOTA-ENGIL CENTRAL EUROPE (lider) i MOTA-ENGIL ENGENHARIA E CONSTRUCAO;
Astaldi;
konsorcjum firm Salini Polska (lider), IMPREGILO, TODINI CONSTRUZIONI GENERALI, Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia;
konsorcjum firm Strabag (lider) i Heil IT + Woerner;
konsorcjum firm PORR Polska (lider), PORR Bau GmBH, Teerag Asdag Aktiengesellschaft;
konsorcjum firm PORR Polska (lider), PORR Bau GmBH;
konsorcjum firm Skanska (oddział Polski – lider i czeski);
konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Komunalne Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lublin, Przedsiębiorstwo Budownictwa Lądowego „Mazowieckie Mosty”;
konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów (lider), Przedsiębiorstwo Robót Drogowych Lubartów, Przedsiębiorstwo Robót Mostowych „Mosty-Łódź”;
konsorcjum firm Aldesa Construcciones (oddział Polski – lider i hiszpański);
Bilfinger Infrastructure;
Dragados.
Komisja przetargowa oceni teraz potencjał techniczny i kadrowy oraz zdolność ekonomiczną i finansową zainteresowanych wykonawców. Ostateczna decyzja odnośnie generalnych realizatorów każdego z zadań zostanie podjęta na podstawie trzech kryteriów. Wciąż największe znaczenie będzie miała najniższa cena (90%). Jednak oceniając oferty zamawiający weźmie też pod uwagę termin wykonania (5% za skrócenie realizacji robót budowlanych z 25 do 22 miesięcy) oraz zaproponowaną przez wykonawcę długość okresu gwarancji (5% za wydłużenie z 5 do 10 lat).
Generalna Dyrekcja planuje, że umowy z wykonawcami podpisane zostaną w 2014 roku. Inwestor zapowiedział również, że w ciągu 12 miesięcy wybrani przedsiębiorcy opracują projekty budowlane i uzyskają decyzję zezwolenia na realizację inwestycji. Zgodnie z założeniami zamawiającego budowa ma potrwać do końca 2017 lub połowy 2018 roku. Wszystko zależy od zadeklarowanego przez wykonawców czasu na prace budowlane.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad