Kiedy gmina może w ramach in-house zlecić wykonawcy odbiór odpadów?

Dodano: 26.04.2018
Pytanie:

Zamawiający w październiku 2017 roku rozstrzygnął przetarg nieograniczony na odbiór odpadów od mieszkańców swojej gminy. Do przetargu przystąpiła tylko jedna firma X. W grudniu tego samego roku firma X podpisała z gminą umowę na świadczenie usługi w trybie in-house. Nie widnieje przy tym w BIP informacja o unieważnieniu postępowania z uwagi na zmianę formy udzielenia zamówienia.

Firma X jest skonstruowana z kilkunastu udziałowców – gmin, w których świadczy usługę odbioru odpadów komunalnych. Natomiast zgodnie z przepisami, aby uzyskać zamówienie w trybie in-house niezbędne jest posiadanie minimum 90% przychodów własnych ze „swojego” terenu.

Z informacji dostępnych w Internecie można dowiedzieć się, że firma X nie spełnia tego wymagania, ponieważ realizowała usługi również w gminach nieobjętych udziałami i wnosiły one do firmy ponad 10% całkowitego przychodu.

Czy w takim przypadku dotychczasowa umowa z gminą mogła być zerwana i w to miejsce zawarta nowa umowa? Do tej pory wykonawca X podpisał umowę w trybie in-house z czterema gminami – czy są one ważne?

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Justyna Andała-Sępkowska

Justyna Andała-Sępkowska

Prawnik z wieloletnią praktyką w dziedzinie zamówień publicznych po stronie zamawiającego. Autorka licznych profesjonalnych publikacji poświęconych problematyce związanej z prawem zamówień...