Wybraliśmy ofertę na dostawę defibrylatora. Wykonawca po ogłoszeniu wyboru jego oferty zażądał przesłania mu pisma o treści: W związku z koniecznością zakupu defibrylatora Y ze stymulacją prosimy o niezwłoczną realizację zamówienia. Płatnikiem na rzecz firmy Y za sprzęt jest firma, która wygrała przetarg. Właścicielem i użytkownikiem defibrylatorów będzie SPZOZ X.
Nie wysłaliśmy tej deklaracji, sądząc, że jest to wprowadzanie nas w postępowanie pozaprzetargowe. Listem poleconym powiadomiliśmy wykonawcę ponownie, że wybraliśmy jego ofertę i oczekujemy podpisania umowy i jej realizacji zgodnie z ofertą w terminie 14 dni od daty podpisania. Umowa trafiła do firmy po 2 tyg. Wykonawca był związany ofertą i mógł zrealizować dostawę w terminie. Poinformował nas jednak, że nie podpisze umowy. Wygasła rezerwacja na defibrylator X, który miał być dla nas zakupiony, i trzeba czekać ok. 6 tygodni na kolejny. Przez to konieczny jest aneks. W procedurze złożono 2 oferty. Minął już niestety termin związania ofertą i nie wybierzemy następnej z powodu wysokiej ceny. Co robić? Czy możemy domagać się zawarcia umowy sądowo? Jak wykluczyć wykonawcę z następnych postępowań? Na jakiej podstawie unieważnić procedurę?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.