Pytanie:
Do planu zamówień na 2019 rok zostało zgłoszonych ok. 30 zamówień na przygotowanie tekstowych i multimedialnych materiałów dziennikarskich. Każde z nich jest zlecane innemu autorowi (twórcy – dziennikarzowi), gdyż takie są potrzeby spółki (przeważnie decyduje o tym tematyka konkretnych materiałów i tzw. moc przerobowa poszczególnych osób). Materiały te są publikowane tylko na stronie portalu internetowego radia (nie są wykorzystywane w audycji), nie podlegają więc pod przesłankę z art. 4 pkt 3 lit. g ustawy Pzp. Szacowana wartość każdego z zamówień nie przekracza 30.000 euro, ale ich łączna kwota przewyższa próg 221.000 euro.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym, zamówienia, których przedmiotem jest przygotowanie tekstowych i multimedialnych materiałów dziennikarskich zamieszczanych tylko w serwisach internetowych (serwisy tematyczne) poszczególnych programów oraz na stronie ogólnej portalu internetowego, należy zsumować i każdego z nich udzielać np. z zastosowaniem trybu zamówienia z wolnej ręki? Czy z uwagi na twórczy i autorski charakter zamówień i zlecanie ich różnym dziennikarzom można je potraktować odrębnie? Jeżeli jednak należy je zsumować, to kierując się kryterium tematycznym?