Pytanie:
Szpital – spółka prawa handlowego otrzymała dofinansowanie ze środków europejskich w ramach programu RPO WO 2014–2020 na zakup sprzętu i wyposażenia do oddziału chorób wewnętrznych. Wartość dofinansowania wynosi ok. 1,2 mln zł i została ustalona w styczniu 2017 roku. Taką też kwotę otrzymamy na zakup sprzętu, przy czym jest ona wpisana w umowie o dofinansowanie projektu. Zgodnie z art. 35 ust. 1 ustawy Pzp wartość zamówienia ustala się nie wcześniej niż na 3 miesiące przed wszczęciem postępowania. Sprawdziłem, że wartość zamawianego sprzętu nie jest już adekwatna do ustaleń ze stycznia 2017 roku. Realnie jest niższa o ok. 20%. Nie jestem w stanie udowodnić organom kontrolującym, że obecnie, czyli na 3 miesiące przed wszczęciem postępowania na rynku jest np. holter EKG w cenie 7.244 zł, o jaki prosiliśmy w załączniku do dofinansowania, tak aby wartości te były identyczne.