toner

Zamówienia publiczne na dostawę tuszy i tonerów do drukarek – jak kupić materiały wysokiej jakości?

Zamówienia publiczne na dostawę tuszy i tonerów do drukarek – jak kupić materiały wysokiej jakości?

Prowadzisz przetarg na dostawę materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących? A może jesteś dostawcą takich towarów? Z pewnością zatem zdajesz sobie sprawę z trudności, jakie pojawiają się przy tego typu zamówieniach  publicznych, jeśli chodzi o potrzebę zapewnienia jakości kupowanych dostaw. Specjaliści z branży twierdzą jednogłośnie, że najistotniejszym wymogiem SWZ, który zagwarantuje zamawiającemu zakup wydajnego i wysokiej jakości produktu, to żądanie odpowiednich certyfikatów dla materiałów eksploatacyjnych oraz sprawozdań z badań przeprowadzonych przez akredytowane  jednostki. W artykule piszemy o tym, jakich konkretnie dokumentów wymagać i jak sformułować odpowiednie wymagania, aby zapewnić sobie dostawę produktów spełniających Twoje wymagania.  

W tym artykule
  • Zamawiający, którzy kupują materiały eksploatacyjne do urządzeń drukujących, powinni odwoływać się do odpowiednich norm międzynarodowych, takich jak np. ISO/IEC 19752, ISO/IEC 19798 oraz ISO/IEC 24711, które gwarantują wysoką jakość tuszy i tonerów. Odwołanie do tych norm w opisie przedmiotu zamówienia pozwala na precyzyjne określenie wymagań, które muszą spełnić dostarczane produkty.
  • Zamawiający, którzy odnieśli się w opisie przedmiotu zamówienia do określonych norm ISO, powinni następnie żądać od wykonawców złożenia z ofertą certyfikatów zgodności oraz sprawozdań z badań, które są wykonane przez akredytowane jednostki oceniające zgodność dla oferowanych produktów. Tylko takie dokumenty mogą rzetelnie potwierdzić jakość oferowanych materiałów eksploatacyjnych, co jest kluczowe w kontekście realizacji zamówień publicznych.
  • Eksperci podkreślają, że oferowane tzw. zamienniki powinny być wyprodukowane w zgodzie z odpowiednimi normami, co potwierdzą właśnie żądane certyfikaty i testy z badań.
  • Zgodnie z Prawem zamówień publicznych zamawiający musi precyzyjnie i jednoznacznie  opisać przedmiot zamówienia, uwzględniając wszystkie wymagane cechy i kryteria, które mają wpływ na realizację zamówienia. Takie działanie umożliwia właściwą ocenę ofert oraz zapewnia uczciwą konkurencję.