Jednostka oświatowa (będąca jednocześnie jednostką samorządu terytorialnego oraz jednostką budżetową) otrzymała w 2019 roku łącznie 165.000 zł (brutto) na zakup artykułów spożywczych. Zgodnie z przepisami ustawy Pzp powinniśmy przeprowadzić przetarg na dostawę tych artykułów (30.000 euro x 4,3177 = 129.531 zł netto), ale niestety nie dopełniliśmy tego obowiązku. Do 30 czerwca 2019 r. wykorzystaliśmy kwotę 51.046,65 zł, co stanowi sumę wyższą niż 20% planu finansowego. Nadmieniam, że intendent przesyłał zapytania o cenę do poszczególnych grup dostawców żywności: nabiału, mięsa i wędlin, pieczywa oraz pozostałych artykułów spożywczych i warzyw i owoców. Czy dokonany podział tych dostaw jest prawidłowy? Czy w obecnej sytuacji jest jakiś sposób, aby złagodzić skutki nieprzeprowadzenia w tym przedmiocie przetargu nieograniczonego? Jak wytłumaczyć się w razie ewentualnej kontroli?
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.