Proces elektronizacji zamówień publicznych nie jest celem samym w sobie, a docelowo ma jedynie usprawnić komunikację między zamawiającym a wykonawcami w sposób, który nie narusza przepisów ustawy Pzp, a szczególnie zasad określonych w jej art. 7. Zbyt rygorystyczne podejście zamawiających do technicznego sporządzania elektronicznej oferty może przeczyć tym założeniom. Poniżej prezentujemy omówienie wyroku Izby, w którym uznano, że oferta podpisana odręcznie („na papierze”) a następnie zeskanowana i podpisana kwalifikowanym podpisem elektronicznym spełnia wymóg elektronicznej formy oferty (wyrok z 4 marca 2019 r., sygn. akt KIO 277/19). KIO prezentuje w tej mierze rozbieżne stanowiska. Wcześniejsze wyroki nie zawierały tego rodzaju przyzwolenia. Dlatego też UZP zapowiedział wydanie w tym temacie opinii prawnej, na którą wykonawcy i zamawiający niecierpliwie oczekują. Sprawdź tymczasem argumentację składu orzekającego, i zastosuj wskazówki we własnych procedurach. Unikniesz być może zarzutów wykonawców i procedury odwoławczej.
Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:
Zaloguj się.