Platforma e-Zamówienia – wskazówki dotyczące rejestracji

Stan prawny na dzień: 13.12.2023
  Platforma e-Zamówienia – wskazówki dotyczące rejestracji

Platforma e-Zamówienia jest bezpłatnym narzędziem komunikacji elektronicznej. Jej funkcjonalności umożliwiają pełne przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia. Za pomocą platformy zamawiający nie tylko publikują plany postępowań, ogłoszenia w Biuletynie ZP, przekazują informacje do prezesa UZP oraz składają roczne sprawozdanie z udzielonych zamówień. Umożliwia ona również pełną komunikację z wykonawcami, pozyskiwania ofert, a następnie ich otwarcie. Dzięki wdrożonej usłudze eSendera z poziomu Platformy można też przekazywać do publikacji w TED ogłoszenia unijne. Aby skorzystać z dostępnych funkcjonalności, trzeba oczywiście zarejestrować się na platformie e-Zamówienia. W artykule piszemy o tym, jak krok po kroku przejść przez proces rejestracji, jakie trudności dość często się pojawiają i jak je rozwiązać. W kolejnej części opracowania przeczytasz, jak dokonywać na platformie poszczególnych działań w toku postępowania. Polecamy także drugą część opracowania: "Platforma e-Zamówienia – instrukcja użytkowania funkcjonalności dla zamawiających i wykonawców" (LINK).

W tym artykule
  • Obecnie istnieje możliwość przeprowadzenia pełnego postępowania na platformie e-Zamówienia. Prace nad systemem zostały ukończone, a platforma w pełni oddana do użytku zamawiającym i wykonawcom.
  • Istnieje wiele przydatnych modułów platformy e-zamówienia, z których można korzystać w trakcie postępowania, np. moduł ofert i wniosków, moduł monitorowania i analiz, w którym zamawiający ma możliwość sporządzenia wielu przydatnych raportów. Z poziomu platformy e-zamówienia można także wysyłać ogłoszenia unijne.
  • Aby zarejestrować się na platformie, potrzebny jest dostęp do Biuletynu Zamówień Publicznych. W tym celu należy posiadać login i hasło użytkownika wygenerowane po 1 stycznia 2021 roku.
  • Warto zawczasu upewnić się w swoim dziale IT, że serwer pocztowy jest poprawnie skonfigurowany i przyjmuje e-maile wysyłane przez platformę e-Zamówienia. Adres serwera pocztowego wysyłającego wiadomości z platformy e-Zamówienia to 96.37.50.20, domena ezamowienia.gov.pl. Niektóre serwery pocztowe wykrywają ten adres jako dynamiczny adres IP i odrzucają przychodzące z niego maile.
  • W toku rejestracji konta podmiotu wskazuje się Supervisora, który jest następnie administratorem dla danego podmiotu, ma dostęp do jego konta i może nim zarządzać.

Pozostało jeszcze 85% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Nie jesteś jeszcze użytkownikiem Portalu?

Zamów już teraz pełny dostęp do portalu i korzystaj z:

  • 4 519 fachowych porad prawnych
  • możliwości zadawania 3 własnych pytań w miesiącu
  • codziennie aktualizowanej bazy ponad 650 000 przetargów
  • nielimitowanej możliwości ustawienia alertów i powiadomień o nowych przetargach
  • ponad 200 wzorów dokumentów
  • 22 szkoleń wideo na tematy związane z Pzp
  • wyroków KIO oraz słownika kodów CPV

Zamów dostęp

Masz dostęp do portalu?

Zaloguj się.

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Katarzyna Bełdowska

Katarzyna Bełdowska

Ekspert z zakresu zamówień publicznych, wieloletni praktyk działający zarówno po stronie zamawiających jak i wykonawców, autor licznych profesjonalnych publikacji z dziedziny zamówień publicznych, w...