To odwołujący musi podważyć stanowisko administratora miniPortalu oraz komunikaty „wyskakujące” zamawiającemu podczas prób otwarcia oferty (wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z 11 lutego 2020 r., sygn. akt KIO 186/20).
W świetle zasady jawności i przejrzystości postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nie jest dopuszczalne zaniechanie przez zamawiającego dokonania czynności weryfikacyjnych, w sytuacji gdy zamawiający nie jest w stanie otworzyć przesłanych przez wykonawców plików, mogących zawierać ofertę w postępowaniu.
Jednakże nie można formułować takiego zarzutu, w sytuacji gdy zamawiający wystąpił do administratora miniPortalu po unieważnieniu danej części zamówienia, a uzyskane od administratora systemu informacje potwierdziły, że oferta przekazana przez wykonawcę została błędnie, podwójnie zaszyfrowana, co też skutkowało brakiem możliwości jej odszyfrowania i odczytania.
Więcej na temat komunikacji za pomocą miniPortalu m.in. w artykułach: