Dnia 3 listopada br. Prezydent podpisał ustawę z 28 października 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z przeciwdziałaniem sytuacjom kryzysowym związanym z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. poz. 2112). Ustawa ta przywraca wyłączenie stosowania ustawy Pzp do zamówień na usługi lub dostawy niezbędne do przeciwdziałania COVID-19, jeżeli:
Dodano nowy przepis art. 6a, który brzmi podobnie jak wygasły we wrześniu art. 6 ustawy z 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 1842). Regulacja wchodzi w życie 29 listopada br.
Zmiana między tymi regulacjami dotyczy zamieszczenia ogłoszenia o udzieleniu takiego zamówienia. Poprzednio należało je opublikować w Biuletynie Informacji Publicznej. Aktualnie zamawiający, w terminie 7 dni od dnia udzielenia powyżej opisanego zamówienia, będzie zobowiązany zamieścić je w Biuletynie Zamówień Publicznych.
Ogłoszenie powinno zawierać takie informacje jak:
1) nazwa (firma) i adres siedziby zamawiającego;
2) data i miejsce zawarcia umowy lub informacja o zawarciu umowy drogą elektroniczną;
3) opis przedmiotu umowy, z wyszczególnieniem odpowiednio ilości rzeczy lub innych dóbr oraz zakresu usług;
4) cena albo cena maksymalna, jeżeli cena nie jest znana w chwili zamieszenia ogłoszenia;
5) wskazanie okoliczności faktycznych uzasadniających udzielenie zamówienia bez zastosowania przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych;
6) nazwa (firma) podmiotu albo imię i nazwisko osoby, z którymi została zawarta umowa.
Źródło: ww.uzp.gov.pl