Nowelizacja Prawa zamówień publicznych stawia na informatyzację zamówień publicznych. Odbywa się to m.in. poprzez stopniowe przejście na elektroniczną wymianę informacji na linii zamawiający – oferenci.
Zamawiający wskazuje w siwz informacje:
Regulacja ta odnosi się do sytuacji określonej w art. 10c–10e ustawy Pzp, wskazującej na okoliczności uzasadniające odstąpienie od wymogów użycia środków komunikacji. Ta z kolei wskazuje na wyjątki, w których zamawiający może odstąpić od wymogu użycia środków takiej komunikacji. Regulacje ustawy Pzp w zakresie, w jakim przewidują obowiązek komunikacji elektronicznej z wykonawcą wyłącznie za pomocą środków komunikacji elektronicznej, wchodzą w życie:
W odniesieniu do sposobu porozumiewania się zastosowanie znajdą przepisy przejściowe, tj. art. 18 ustawy z 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy Prawo zamówień publicznych. W myśl tych przepisów w postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się – zgodnie z wyborem zamawiającego:
Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.